Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Amino Amai 7 freezes?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Amino Amai 7 freezes?

    Sinds anderhalve week hebben we glasvezel van Delta (voorheen Sat via C.D.)
    De ontvanger is een Amai7,leuk klein ding..
    Volgende is aan de orde:
    Na het zien van een programma of een film (dus wat langere tijd)
    gaat de ontvanger in staking als we van kanaal willen switchen ,beeld wordt keurig zwart..
    Ontvangertje is dan redelijk warm en moet gewoon meer dan een uur van de stroom willen we weer beeld hebben.
    Als we gewoon een reset doen(stekker eruit,1min.later er weer in)krijgen we uiteindelijk "connection error"in beeld.
    UTP loopt via 2 switches ,maar als ik een aparte kabel even door de kamer gooi van router(poort2..)naar Amai werkt het ook niet..
    Dus gewoon de halve avond geen tv meer maar mens erger je nieten..

    Iemand hier ook ervaring mee?
    Of is dit weer een typisch gevalletje van "heb ik weer "

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door japio Bekijk bericht
    Iemand hier ook ervaring mee?
    Inderdaad ook wel eens zoiets aan de hand gehad - bleek iets met de voeding te zijn.

    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Inderdaad ook wel eens zoiets aan de hand gehad - bleek iets met de voeding te zijn.
      De amai heeft een externe voeding ,tenzij die dus te veel stroom zou afgeven lijkt mij dit niet te kunnen..?

      Reageer


      • #4
        Waarom zou een externe voeding daar geen last van kunnen hebben? Het kostte ons een weekend om er achter te komen dat dat de oorzaak was. De problemen werden uiteindelijk veroorzaakt door een verkeerd amperage dat door de voeding werd afgegeven. Wat er dan gebeurt is dat het boardje in die box over zijn toeren raakt (te warm wordt) en onvoorspelbaar gedrag gaat vertonen.
        Dat was overigens wel een Kamai 7. 'Amai' is belgisch voor 'oei' of 'jeetje' (haha).
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Jan 2021, 13:25.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          De externe voeding is 1,20m1 verwijderd van de ontvanger..
          Die warmteontwikkeling kan in geen geval bij de ontvanger komen..
          K'heb nu de ontvanger op klosjes hout gezet om te ontdekken of dat het probleem oplost(meer ventilatieruimte onderlangs)
          Heb dit al vaker bij sat.ontvangers moeten doen die daarna probleemloos bleven door spelen..

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door japio Bekijk bericht

            De amai heeft een externe voeding ,tenzij die dus te veel stroom zou afgeven lijkt mij dit niet te kunnen..?
            Je stelt een vraag en trekt meteen het antwoord maar in twijfel? Fijne houding. Dit hoort thuis bij klantenservice, ik denk vervanging.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Dat was overigens wel een Kamai 7. 'Amai' is belgisch voor 'oei' of 'jeetje' (haha).

              Ha ! typefoutje.. is idd een Kamai...
              D.m.v. meer ventilatie heb ik tot nu toe(knock on woods...)nog geen last weer gehad..
              Toch vreemd dat een serieproduct als een voeding dan toch teveel afgeeft met alle narigheid van dien.
              Zal dan toch de klantenservice maar eens gaan contacten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                Je stelt een vraag en trekt meteen het antwoord maar in twijfel? Fijne houding. Dit hoort thuis bij klantenservice, ik denk vervanging.
                Had ik dan nog een komma moeten zetten tussen afgeven en lijkt..?
                Bovendien had ik op dat moment nog niet het volgende bericht van webkabouter gelezen..

                Reageer


                • #9
                  Ik heb wel een aantal keren gehad dat deze ontvanger spontaan een Renoir gaf en dan zag je weer alle drivers laden. Na een minuut of vijf had ik weer beeld.

                  Reageer


                  • #10
                    Renoir?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                      Renoir?
                      Renoir? Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: pierre-auguste_renoir-le_decc81jeuner_des_canotiers.jpg
Bekeken: 481
Grootte: 248,2 Kb
ID: 189762

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Renoir?
                        Misschien terug op zwart ging ?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door japio Bekijk bericht
                          Sinds anderhalve week hebben we glasvezel van Delta (voorheen Sat via C.D.)
                          De ontvanger is een Amai7,leuk klein ding..
                          Volgende is aan de orde:
                          Na het zien van een programma of een film (dus wat langere tijd)
                          gaat de ontvanger in staking als we van kanaal willen switchen ,beeld wordt keurig zwart..
                          Ontvangertje is dan redelijk warm en moet gewoon meer dan een uur van de stroom willen we weer beeld hebben.
                          Als we gewoon een reset doen(stekker eruit,1min.later er weer in)krijgen we uiteindelijk "connection error"in beeld.
                          UTP loopt via 2 switches ,maar als ik een aparte kabel even door de kamer gooi van router(poort2..)naar Amai werkt het ook niet..
                          Dus gewoon de halve avond geen tv meer maar mens erger je nieten..

                          Iemand hier ook ervaring mee?
                          Of is dit weer een typisch gevalletje van "heb ik weer "
                          Heb je voor mij via de e-mail je klant gegevens en een link naar dit bericht?
                          Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                          Graag vernemen wij hierin ook het serienummer van de settopbox.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door L. van der Meer Bekijk bericht
                            ... een Renoir gaf en dan zag je weer alle drivers laden
                            Zet de spellchecker van je mailprogramma/telefoon wat minder kritisch of lees de tekst nog een keer na voordat je op 'Versturen' klikt.
                            Je kunt Renoir ook vervangen door Reboot
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Jan 2021, 13:30.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht

                              Heb je voor mij via de e-mail je klant gegevens en een link naar dit bericht?
                              Je mag de e-mail richten aan [email protected]

                              Graag vernemen wij hierin ook het serienummer van de settopbox.
                              Heb ik gedaan Edwinb maar klantenservice weet niet waar het over gaat.
                              Zie onderstaande mail...

                              ?"
                              Hartelijk dank voor uw bericht.

                              Ik zie dat u uw mail aan Edwin heeft gericht.
                              Deze Delta collega is niet werkzaam op deze afdeling.

                              Kunt u mij vertellen met welke afdeling u precies contact heeft gehad ?
                              Is dat met de afdeling in Zeeland geweest of heeft u misschien telefonisch contact gehad met de reguliere klantenservice ?


                              Wanneer ik dat inzichtelijk heb, weet ik ook waarmee ik u van dienst kan zijn.


                              Met vriendelijke groet,
                              Susanne Blok

                              Klantenservice Delta
                              "

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X