Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Regelmatig hebben wij last van een stilstaand tv-beeld

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Regelmatig hebben wij last van een stilstaand tv-beeld


  • #2
    heb je DIT met een utp-kabel aangesloten, of gaat het signaal via wifi ??

    Reageer


    • #3
      DIT is aangesloten met een UTP-kabel.

      Reageer


      • #4
        Als je toevallig nog een hdmi kabel heb moet je die eens vervangen kan mogelijk ook de storing vandaan komen althans bij mij was dat zo .

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
          DIT is aangesloten met een UTP-kabel.
          Ervaar je nog steeds problemen? Zo ja, doorloop dan eerst nog de volgende stappen,

          - Herstart het modem en geef deze vijf minuten de tijd om te herstarten
          - Herstart DIT door deze minimaal 30 seconden van de spanning te halen. Test of je daarna nog steeds haperingen ondervind.

          Heeft bovenstaande niet gewerkt, geef de interactieve decoder dan een harde reset. Dit doe je door middel van het voor minimaal 10 seconden ingedrukt houden van het verzonken knopje aan de achterkant van de decoder. Deze druk je in met een paperclip, tandenstoker of iets wat daar op lijkt.

          De decoder zal zich daarna opnieuw instellen en contrleer of je nog hapering ondervind.

          Blijft het probleem bestaan? Stuur dat een e-mail naar [email protected] met je adresgegeven en een verwijzing naar dit topic. Dan kijk ik je verbinding voor je na. Vermeld ook het serienummer van de decoder. Deze staat op de onderkant en begint met S/N.
          A prudent question is one-half of wisdom

          Reageer


          • #6
            Ondanks alle uitgevoerde stappen zoals beschreven door MatthijsL blijft het probleem toch nog steeds bestaan. Ik begin nu te denken aan een probleem bij het feitelijk downloaden van data.
            Ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat denk. Naast het bevriezen van het beeld dat toch duidt op een onderbreking van de data realiseer ik mij nu ook dat in de loop van de avond de downloadsnelheid die ik kan meten op zowel mijn iPhone als iPad aanzienlijk daalt naar ca 6 tot 7 Mbps.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
              de downloadsnelheid die ik kan meten op zowel mijn iPhone als iPad aanzienlijk daalt naar ca 6 tot 7 Mbps.
              sluit es een laptop / PC met een utp-kabel rechtstreeks op het modem aan.
              doe dan een aantal snelheidstests achter elkaar, terwijl er verder geen data van internet wordt gehaald, dus ook niet door DIT.
              op die manier gemeten moet de downloadsnelheid minimaal 90% van het abonnement zijn.

              Reageer


              • #8
                Laptop aangesloten met utp-kabel rechtstreeks aan het modem. Geen DIT in gebruik.

                Resultaten speedtest:
                14-12: 00:58 down 71,67 Mbps / up 15.01 Mbps
                14-12: 01:02 down 70,46 Mbps / up 15.01 Mbps
                14-12: 01:28 down 31.39 Mbps / up 14.73 Mbps
                14-12: 10:49 down 46.41 Mbps / up 10.92 Mbps
                14-12: 12.52 down 32.78 Mbps /up 14.77 Mbps


                Dit is mijn abo:
                DELTA Flexpakket Basis 100 Mbps
                Fiberspeed 200 Mbps (+ 100 Mbps)

                Dus volgens mij klopt er ergens iets niet bij lange na geen 90% zoals fred44nl schrijft

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door florisjan Bekijk bericht
                  Dus volgens mij klopt er ergens iets niet bij lange na geen 90% zoals fred44nl schrijft

                  stuur maar een emailtje naar [email protected]
                  vermeld klantnummer, naam, adres, etc.etc. en verwijs naar dit topic.

                  dan kan men dit verder voor je nakijken, want zo is het niet goed.

                  Reageer


                  • #10
                    Ook wij hebben last van stilstaand beeld van de tv. Dit wel 4 tot 5 keer per dag. Er is al twee keer een monteur langs geweest die zegt dat alles goed werkt en dat hij het niet kan verhelpen. Ze adviseren nu om een internetkabel aan te sluiten van het modem naar de tv. Dit kan in ons geval niet. Dan moet ik een draad van de meterkast naar de woonkamer laten lopen... dat wil natuurlijk niemand. Delta biedt een dienst aan dat je met dat witte kastje via wifi tv kan kijken. En dit werkt nu niet.... ik gebruik een tp link in de meterkast en 1 bij de tv, zo wordt de wifi gebruikt voor de tv. Wie weet een oplossing? Kan een wifi versterker helpen? Ik heb op mijn telefoon gewoon volledige streepjes wifi.... overweeg over te stappen naar andere provider maar weet niet of het daar beter is. Ik woon in een appartement kan dit de oorzaak zijn (veel wifi signalen)?? Ik hoop dat er een oplossing voor is.

                    Reageer


                    • #11
                      Na het nodige mailen met forumbeheer is deze week een monteur bij ons langs geweest die diverse problemen opgelost.
                      Daarbij zijn het modem en het kastje van de digitale tv omgewisseld. De router/modem omdat het WiFi-signaal veel te laag was ten opzichte van mijn pakket (WiFi 20 Mbps/router 200Mbps), zelf een 1Gb-switch geplaatst tussen router en DIT-kastje waardoor stilstaand beeld nu over lijkt te zijn.
                      Het enige wat nu nog gebeurt is dat bij mijn Sony Bravia TV de infobalk aan de bovenzijde blijft staan, die ik iedere keer dat de TV aangaat handmatig moet uitzetten via de afstandsbediening van de TV.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door janbond Bekijk bericht
                        Ze adviseren nu om een internetkabel aan te sluiten van het modem naar de tv. Dit kan in ons geval niet. Dan moet ik een draad van de meterkast naar de woonkamer laten lopen... dat wil natuurlijk niemand. Delta biedt een dienst aan dat je met dat witte kastje via wifi tv kan kijken. En dit werkt nu niet.... ik gebruik een tp link in de meterkast en 1 bij de tv, zo wordt de wifi gebruikt voor de tv. Wie weet een oplossing? Kan een wifi versterker helpen? Ik heb op mijn telefoon gewoon volledige streepjes wifi.... overweeg over te stappen naar andere provider maar weet niet of het daar beter is. Ik woon in een appartement kan dit de oorzaak zijn (veel wifi signalen)?? Ik hoop dat er een oplossing voor is.
                        als een utp-kabel echt niet kan en wifi werkt moeizaam, dan kun je een Home Plug proberen.
                        het internet signaal gaat dan via het lichtnet.

                        DIT werkt alleen goed, als er een goeie internet verbinding is, zowel down- als up-load.

                        Reageer


                        • #13
                          Je hebt ook oplossingen met internet over de coaxkabel

                          Reageer


                          • #14
                            Ook wij hebben sinds afgelopen weekend Interactieve Tv. De DIT is via een powerliner van TP aangesloten.
                            na ca 3 uur tv kijken krijgen ook wij een stilstaand beeld. Je kunt dan ook niet naar een andere zender of modus overschakelen.
                            Heb van het Modem en de DIT al eens de stekker eruit gehaald en opnieuw opgestart. Geen effect.
                            Heb (nog) geen reset gegeven met een paperclip. (moet je dan ook de aanmeld procedure weer helemaal doorlopen??)

                            Als het optreed starten we de oude HUMAX op en kijken even via de HUMAX. Kunnen dan weer terug naar de DIT.
                            Het LIJKT of hij moet afkoelen???
                            Wat kunnen we nog meer doen??
                            Als we iets opnemen krijgen we daar dan ook een onderbreking in??

                            Voor ons is een kabel leggen GEEN optie!
                            Vervelend is dat je bij het kijken naar een film of een nieuws programma er "helemaal uit bent".
                            zou hier graag een oplossing voor hebben.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Wil44 Bekijk bericht
                              Het LIJKT of hij moet afkoelen???
                              zet DIT es op een andere plaats, bij voorkeur op en niet in een kast.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X