Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

Gisteren het Delta Interactieve TV pakket ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt zoals het hoort maar wat mij verbaasd is de slechte beeldkwaliteit. Dit uit zich vooral bij programma's die niet LIVE worden bekeken.

Als ik bijv. kies voor programma gemist, programma bekijken vanaf begin of in de programmagids een programma kies dat een dag eerder is uitgezonden, blijft de beeldkwaliteit heel ver achter bij wat we van Digitale TV gewoon zijn. Ik heb gekozen voor Interactieve TV om in de gelegenheid te zijn programma's op te nemen. Mijn TV heeft deze mogelijkheid ook maar heeft slechts 1 Tuner zodat we enkel een programma kunnen opnemen waar op dat moment ook de TV is afgestemd. Interactieve TV zou dan uitkomst moeten bieden. Helaas blijkt dit niet het geval te zijn. De beelden zijn zodanig slecht dat het opnemen van bijv. een voetbalwedstrijd zinloos is. De bal zwabbert en springt, is soms zelfs even totaal onzichtbaar om dan vervolgens als een streep te verschijnen. Hoe kan dit? Wie heeft hiervoor een verklaring?

Het kan niet aan mijn internetverbinding liggen. Ik haal gewoon de 400Mb die ik zou moeten hebben. M'n LG Oled TV springt keurig in 4K modus bij Ultra HD filims op Netflix en Youtube. Dergelijke hoge resoluties streamen lijkt dus geen enkel probleem. Het lijkt erop dat het vooral ligt aan de beeldkwaliteit die Delta aanbiedt op deze diensten.

Wie heeft deze ervaring ook? Je kunt dit eenvoudig testen op kan.14, het vrije FoxSports kanaal. Ik hoor graag wat ik verkeerd doe. Is het niet op te lossen, wie heeft een alternatief hiervoor beschikbaar?

Overigens is het ook zo dat ik geen optimale kwaliteit ervaar bij het rechtstreeks kijken van programma's via Interactieve TV. De kwaliteit blijft ook daar ver achter bij de kwaliteit die de TV Tuner zelf levert maar minder dan bij de opnamen en uitgestelde programma's.
    Laatst bewerkt door jsteurrijs; 1 week geleden.
  • 2 Reacties

het klopt helemaal, dat de kwaliteit van gemist en opnames vèr onder de maat is.
    dat is al langer bekend, maar wanneer dit echt goed komt, is maar net de vraag.

de kwaliteit van rechtstreekse uitzendingen is ook minder dan coax-TV.
    het vervelende hierbij is, dat je er aan gaat wennen.
    nog effe en je weet niet beter.

Reageer

Ik neem aan dat bij Interactieve TV het TV signaal via de kabel gewoon doorgegeven blijft worden? Dit gezien het feit dat dezelfde prijs als Digitale TV wordt gehanteerd. Tevens ontbreekt teletekst bij Interactieve TV (gelezen) en is het reeds toch mogelijk om via de Delta App programma's terug te kijken en door te sturen naar de tv? Lijkt me dus een achteruitgang, uitgaand van het voordeligste abonnement waarbij opname niet relevant is en ook een deel van je internetsnelheid wordt opgesnoept. Ook weer een extra kastje en extra stroomverbruik.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
      X