Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

    Laatst bewerkt door jsteurrijs; 7 Oct 2018, 21:57.

  • #2

    Reageer


    • #3
      Ik neem aan dat bij Interactieve TV het TV signaal via de kabel gewoon doorgegeven blijft worden? Dit gezien het feit dat dezelfde prijs als Digitale TV wordt gehanteerd. Tevens ontbreekt teletekst bij Interactieve TV (gelezen) en is het reeds toch mogelijk om via de Delta App programma's terug te kijken en door te sturen naar de tv? Lijkt me dus een achteruitgang, uitgaand van het voordeligste abonnement waarbij opname niet relevant is en ook een deel van je internetsnelheid wordt opgesnoept. Ook weer een extra kastje en extra stroomverbruik.

      Reageer


      • #4
        FifthAxiom

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
          In de praktijk gaat het dan vooral om voetbalwedstrijden die uitgezonden worden op een tijdstip waarop ik niet thuis ben. Wil ik die opnemen, dan kunnen andere huisgenoten geen TV kijken. Ik wil na thuiskomst dan de wedstrijd kunnen bekijken op een moment dat ik zelf verkies. Wil dus niet afhankelijk zijn van de zender (bijv. Fox Sports) en het moment dat de zender zelf de wedstrijd herhaalt.
          en de oplossing is toch echt heel eenvoudig: Humax

          Wat ik niet snap is waarom je aangeeft dat het kastje een deel van de internetsnelheid opsnoept.
          als je een download bandbreedte hebt van bijv. 100 Mb/s en de digitale stream voor DIT is bijv. 10 Mb/s, dan heb je nog 90 Mb/s over voor andere internet bezigheden.

          Reageer


          • #6
            jsteurrijs De beeldkwaliteit is afhankelijk van de verbinding. Heb je een snellere verbinding, dan heb je een hogere beeldkwaliteit dan wanneer je gebruik zou maken van een langzame verbinding. De bitrate van de stream wordt dan aangepast.

            Nu is de verbinding die je hebt, bij thuis gebruik, meer dan snel genoeg om het beeld in de hoogste kwaliteit door te geven. Ook zie ik dat er een melding is doorgezet naar mijn collega's van Support. Het enige wat mij nog opviel is dat het modem geen herstart heeft gehad. Het herstarten van het modem lost in veel gevallen problemen op met de verbinding. Ook wanneer het internet op andere apparatuur wel goed werkt, kan het herstarten van het modem een oplossing bieden.

            In dit geval zou ik het contact met Support even afwachten. Zij zullen dit zeker kunnen oplossen.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7

              ja, dat klopt inderdaad, maar de kwaliteit van coax-TV ga je niet halen.
              en bij opgenomen programma's al helemaal niet.
              Laatst bewerkt door fred44nl; 25 Oct 2018, 17:08.

              Reageer


              • #8
                Ik heb thuis prima beeldkwaliteit, ook bij opnames, maar misschien doet mijn receiver wel aan upscaling...
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  MatthijsL
                  Ik heb inderdaad het advies gekregen het modem een herstart te geven. Ik had het kastje al terug ingepakt om retour te sturen dus maar weer ontdaan van de verpakking. Het modem een herstart gegeven. Stond wel al 35 dagen aan zonder herstart.... een schande blijkbaar . Wat ik de servicedesk telefonisch al voorspelde bleek ook uit te komen... Geen enkele verbetering waar te nemen. Aan de internetverbinding kan het ook niet liggen. Ik heb een super abo, 400Mb. download en daarmee nog nooit enig probleem ervaren met alle mediaboxen en apps die ik al in gebruik heb gehad.

                  Ik word een beetje moe van de tips en suggesties die door de servicedesk worden gegeven. Ik ervaar geen enkel probleem met Netflix, NPO Start, KIJK enz enz. Netflix en Youtube prima in HD en in 4K HDR. Het enige wat problemen veroorzaakt is DIT. Ik denk zelfs dat het DIT kastje niet het probleem is. Het terugkijken of het bekijken van een opname is van de DIT backbone op alle devices een probleem. Via de App op iOS streamen naar m'n 4K AppleTV levert dezelfde belabberde beeldkwaliteit als rechtstreeks via het DIT kastje.

                  Een film of talkshow bekijken gaat nog als je de incorrecte lipsync voor lief neemt. Een sportwedstrijd terugkijken, kijken vanaf begin of opnemen en later bekijken is gewoon niet te doen via DIT. Het ligt dus duidelijk aan de kwaliteit die op de backbone wordt opgenomen en/of aangeboden.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                    [/SIZE] ja, dat klopt inderdaad, maar de kwaliteit van coax-TV ga je niet halen.
                    en bij opgenomen programma's al helemaal niet.
                    We hebben het hier over digitaal over digitaal (opgeslagen digitale bron over digitale verbinding, dus geen kwaliteitsverlies). Is het mogelijk dat Delta het opgenomen materiaal comprimeert en vooralsnog slecht decomprimeert als het naar de thuislocatie wordt gestreamed?
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 Oct 2018, 16:02.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Op verzoek een paar dagen geleden het kastje terug uitgepakt, stroom erop en ethernetkabel erin. Modem gereset.... Dit was nodig omdat ze toch op afstand nog wilde kijken of ze het probleem konden oplossen. Niks meer gehoord dus de stekker er maar weer terug uitgehaald. Kastje gaat terug. Problemen van trouwe klanten (meer dan 25 jaar) zijn blijkbaar niet groot genoeg om serieus aan te pakken. Zelfs hier op het forum zwijgen ze in alle talen.

                      Het probleem blijft bestaan. Het zit hem niet in de verbinding, daar ben ik zeker van omdat alle andere diensten die ik via het Internet binnenhaal (FoxSports GO, NetFlix, Youtube, Ziggo GO) allemaal wel gewoon de kwaliteit leveren die wordt toegezegd. DIT is acceptabel zolang je geen sportwedstrijden uitgesteld bekijkt of opneemt. Live via COAX is zeker veel beter dan DIT via het kastje.

                      Ik zou iedereen die het kastje dan Delta overweegt het dan ook zeker afraden! Dat kastje wil je nog niet gratis hebben, laat staan dat je er voor moet betalen. NIET DOEN!!!!!!!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
                        Op verzoek een paar dagen geleden het kastje terug uitgepakt, stroom erop en ethernetkabel erin. Modem gereset.... Dit was nodig omdat ze toch op afstand nog wilde kijken of ze het probleem konden oplossen. Niks meer gehoord dus de stekker er maar weer terug uitgehaald. Kastje gaat terug. Problemen van trouwe klanten (meer dan 25 jaar) zijn blijkbaar niet groot genoeg om serieus aan te pakken. Zelfs hier op het forum zwijgen ze in alle talen.

                        Het probleem blijft bestaan. Het zit hem niet in de verbinding, daar ben ik zeker van omdat alle andere diensten die ik via het Internet binnenhaal (FoxSports GO, NetFlix, Youtube, Ziggo GO) allemaal wel gewoon de kwaliteit leveren die wordt toegezegd. DIT is acceptabel zolang je geen sportwedstrijden uitgesteld bekijkt of opneemt. Live via COAX is zeker veel beter dan DIT via het kastje.

                        Ik zou iedereen die het kastje dan Delta overweegt het dan ook zeker afraden! Dat kastje wil je nog niet gratis hebben, laat staan dat je er voor moet betalen. NIET DOEN!!!!!!!
                        Volledig mee eens

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X