Webmail Log in

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Beeldkwaliteit interactieve TV slecht! Vooral bij terugkijken opgenomen programma's

    Gisteren het Delta Interactieve TV pakket ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt zoals het hoort maar wat mij verbaasd is de slechte beeldkwaliteit. Dit uit zich vooral bij programma's die niet LIVE worden bekeken.

    Als ik bijv. kies voor programma gemist, programma bekijken vanaf begin of in de programmagids een programma kies dat een dag eerder is uitgezonden, blijft de beeldkwaliteit heel ver achter bij wat we van Digitale TV gewoon zijn. Ik heb gekozen voor Interactieve TV om in de gelegenheid te zijn programma's op te nemen. Mijn TV heeft deze mogelijkheid ook maar heeft slechts 1 Tuner zodat we enkel een programma kunnen opnemen waar op dat moment ook de TV is afgestemd. Interactieve TV zou dan uitkomst moeten bieden. Helaas blijkt dit niet het geval te zijn. De beelden zijn zodanig slecht dat het opnemen van bijv. een voetbalwedstrijd zinloos is. De bal zwabbert en springt, is soms zelfs even totaal onzichtbaar om dan vervolgens als een streep te verschijnen. Hoe kan dit? Wie heeft hiervoor een verklaring?

    Het kan niet aan mijn internetverbinding liggen. Ik haal gewoon de 400Mb die ik zou moeten hebben. M'n LG Oled TV springt keurig in 4K modus bij Ultra HD filims op Netflix en Youtube. Dergelijke hoge resoluties streamen lijkt dus geen enkel probleem. Het lijkt erop dat het vooral ligt aan de beeldkwaliteit die Delta aanbiedt op deze diensten.

    Wie heeft deze ervaring ook? Je kunt dit eenvoudig testen op kan.14, het vrije FoxSports kanaal. Ik hoor graag wat ik verkeerd doe. Is het niet op te lossen, wie heeft een alternatief hiervoor beschikbaar?

    Overigens is het ook zo dat ik geen optimale kwaliteit ervaar bij het rechtstreeks kijken van programma's via Interactieve TV. De kwaliteit blijft ook daar ver achter bij de kwaliteit die de TV Tuner zelf levert maar minder dan bij de opnamen en uitgestelde programma's.
    Laatst bewerkt door jsteurrijs; 7 Oct 2018, 21:57.
  • 11 Reacties

  • #2
    het klopt helemaal, dat de kwaliteit van gemist en opnames vèr onder de maat is.
    dat is al langer bekend, maar wanneer dit echt goed komt, is maar net de vraag.

    de kwaliteit van rechtstreekse uitzendingen is ook minder dan coax-TV.
    het vervelende hierbij is, dat je er aan gaat wennen.
    nog effe en je weet niet beter.

    Reageer


    • #3
      Ik neem aan dat bij Interactieve TV het TV signaal via de kabel gewoon doorgegeven blijft worden? Dit gezien het feit dat dezelfde prijs als Digitale TV wordt gehanteerd. Tevens ontbreekt teletekst bij Interactieve TV (gelezen) en is het reeds toch mogelijk om via de Delta App programma's terug te kijken en door te sturen naar de tv? Lijkt me dus een achteruitgang, uitgaand van het voordeligste abonnement waarbij opname niet relevant is en ook een deel van je internetsnelheid wordt opgesnoept. Ook weer een extra kastje en extra stroomverbruik.

      Reageer


      • #4
        FifthAxiom Uiteraard wordt het TV signaal gewoon doorgegeven en is primair datgene wat we gebruiken. ITV zou ik ook alleen gebruiken voor het maken van opnamen. De TV kan opnamen maken maar heeft slechts 1 tuner. Opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken is dus niet mogelijk.
        In de praktijk gaat het dan vooral om voetbalwedstrijden die uitgezonden worden op een tijdstip waarop ik niet thuis ben. Wil ik die opnemen, dan kunnen andere huisgenoten geen TV kijken. Ik wil na thuiskomst dan de wedstrijd kunnen bekijken op een moment dat ik zelf verkies. Wil dus niet afhankelijk zijn van de zender (bijv. Fox Sports) en het moment dat de zender zelf de wedstrijd herhaalt.

        Het probleem is dat een voetbalwedstrijd wegens de belachelijk slechte kwaliteit dat de Delta diensten niet te bekijken is als deze is opgenomen of via bekijken vanaf begin. Het kijken naar een bal die 90 minuten lang over het scherm springt, strepen achterlaat en soms zelfs even helemaal onzichtbaar is, hou je niet vol. Het maakt dan overigens niet uit of je het kastje van Delta gebruikt of kiest voor CASTING vanaf een mobile device en de APP. De kwaliteit wordt daarmee in positieve zin niet beïnvloed.

        Wat ik niet snap is waarom je aangeeft dat het kastje een deel van de internetsnelheid opsnoept. Het lijkt me dat dit ook met je alternatief (casting) het geval is dus kan die niet als extra nadeel worden gezien. Alles wat je doet m.b.t. het bekijken van opnamen of zaken die aan ITV vast zitten, maken gebruik van je internetverbinding.

        Wat mij nog het meest verbaasd is dat er niemand van Delta op dit bericht heeft gereageerd. Dit is toch een soort van helpdesk forum? Blijkbaar zijn de problemen die de trouwe klanten van Delta ervaren geen reden om daarop in te spelen en hun vragen te beantwoorden. Ik ga m'n kastje terugsturen. Waar anderen al heel ver zijn met dit soort technieken (NetFlix en Youtube bijv.) is Delta niet in staat iets fatsoenlijks aan te bieden. 4K hoeft voor mij nog niet perse maar een fatsoenlijk HD signaal voor ITV is toch wel het minst wat je mag verwachten. Helaas haalt Delta nog niet eens de kwaliteit die m'n oude VHS recorder wel al had .

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
          In de praktijk gaat het dan vooral om voetbalwedstrijden die uitgezonden worden op een tijdstip waarop ik niet thuis ben. Wil ik die opnemen, dan kunnen andere huisgenoten geen TV kijken. Ik wil na thuiskomst dan de wedstrijd kunnen bekijken op een moment dat ik zelf verkies. Wil dus niet afhankelijk zijn van de zender (bijv. Fox Sports) en het moment dat de zender zelf de wedstrijd herhaalt.
          en de oplossing is toch echt heel eenvoudig: Humax

          Wat ik niet snap is waarom je aangeeft dat het kastje een deel van de internetsnelheid opsnoept.
          als je een download bandbreedte hebt van bijv. 100 Mb/s en de digitale stream voor DIT is bijv. 10 Mb/s, dan heb je nog 90 Mb/s over voor andere internet bezigheden.

          Reageer


          • #6
            jsteurrijs De beeldkwaliteit is afhankelijk van de verbinding. Heb je een snellere verbinding, dan heb je een hogere beeldkwaliteit dan wanneer je gebruik zou maken van een langzame verbinding. De bitrate van de stream wordt dan aangepast.

            Nu is de verbinding die je hebt, bij thuis gebruik, meer dan snel genoeg om het beeld in de hoogste kwaliteit door te geven. Ook zie ik dat er een melding is doorgezet naar mijn collega's van Support. Het enige wat mij nog opviel is dat het modem geen herstart heeft gehad. Het herstarten van het modem lost in veel gevallen problemen op met de verbinding. Ook wanneer het internet op andere apparatuur wel goed werkt, kan het herstarten van het modem een oplossing bieden.

            In dit geval zou ik het contact met Support even afwachten. Zij zullen dit zeker kunnen oplossen.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7

              ja, dat klopt inderdaad, maar de kwaliteit van coax-TV ga je niet halen.
              en bij opgenomen programma's al helemaal niet.
              Laatst bewerkt door fred44nl; 25 Oct 2018, 17:08.

              Reageer


              • #8
                Ik heb thuis prima beeldkwaliteit, ook bij opnames, maar misschien doet mijn receiver wel aan upscaling...
                A prudent question is one-half of wisdom

                Reageer


                • #9
                  MatthijsL
                  Ik heb inderdaad het advies gekregen het modem een herstart te geven. Ik had het kastje al terug ingepakt om retour te sturen dus maar weer ontdaan van de verpakking. Het modem een herstart gegeven. Stond wel al 35 dagen aan zonder herstart.... een schande blijkbaar . Wat ik de servicedesk telefonisch al voorspelde bleek ook uit te komen... Geen enkele verbetering waar te nemen. Aan de internetverbinding kan het ook niet liggen. Ik heb een super abo, 400Mb. download en daarmee nog nooit enig probleem ervaren met alle mediaboxen en apps die ik al in gebruik heb gehad.

                  Ik word een beetje moe van de tips en suggesties die door de servicedesk worden gegeven. Ik ervaar geen enkel probleem met Netflix, NPO Start, KIJK enz enz. Netflix en Youtube prima in HD en in 4K HDR. Het enige wat problemen veroorzaakt is DIT. Ik denk zelfs dat het DIT kastje niet het probleem is. Het terugkijken of het bekijken van een opname is van de DIT backbone op alle devices een probleem. Via de App op iOS streamen naar m'n 4K AppleTV levert dezelfde belabberde beeldkwaliteit als rechtstreeks via het DIT kastje.

                  Een film of talkshow bekijken gaat nog als je de incorrecte lipsync voor lief neemt. Een sportwedstrijd terugkijken, kijken vanaf begin of opnemen en later bekijken is gewoon niet te doen via DIT. Het ligt dus duidelijk aan de kwaliteit die op de backbone wordt opgenomen en/of aangeboden.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                    [/SIZE] ja, dat klopt inderdaad, maar de kwaliteit van coax-TV ga je niet halen.
                    en bij opgenomen programma's al helemaal niet.
                    We hebben het hier over digitaal over digitaal (opgeslagen digitale bron over digitale verbinding, dus geen kwaliteitsverlies). Is het mogelijk dat Delta het opgenomen materiaal comprimeert en vooralsnog slecht decomprimeert als het naar de thuislocatie wordt gestreamed?
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 Oct 2018, 16:02.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Op verzoek een paar dagen geleden het kastje terug uitgepakt, stroom erop en ethernetkabel erin. Modem gereset.... Dit was nodig omdat ze toch op afstand nog wilde kijken of ze het probleem konden oplossen. Niks meer gehoord dus de stekker er maar weer terug uitgehaald. Kastje gaat terug. Problemen van trouwe klanten (meer dan 25 jaar) zijn blijkbaar niet groot genoeg om serieus aan te pakken. Zelfs hier op het forum zwijgen ze in alle talen.

                      Het probleem blijft bestaan. Het zit hem niet in de verbinding, daar ben ik zeker van omdat alle andere diensten die ik via het Internet binnenhaal (FoxSports GO, NetFlix, Youtube, Ziggo GO) allemaal wel gewoon de kwaliteit leveren die wordt toegezegd. DIT is acceptabel zolang je geen sportwedstrijden uitgesteld bekijkt of opneemt. Live via COAX is zeker veel beter dan DIT via het kastje.

                      Ik zou iedereen die het kastje dan Delta overweegt het dan ook zeker afraden! Dat kastje wil je nog niet gratis hebben, laat staan dat je er voor moet betalen. NIET DOEN!!!!!!!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
                        Op verzoek een paar dagen geleden het kastje terug uitgepakt, stroom erop en ethernetkabel erin. Modem gereset.... Dit was nodig omdat ze toch op afstand nog wilde kijken of ze het probleem konden oplossen. Niks meer gehoord dus de stekker er maar weer terug uitgehaald. Kastje gaat terug. Problemen van trouwe klanten (meer dan 25 jaar) zijn blijkbaar niet groot genoeg om serieus aan te pakken. Zelfs hier op het forum zwijgen ze in alle talen.

                        Het probleem blijft bestaan. Het zit hem niet in de verbinding, daar ben ik zeker van omdat alle andere diensten die ik via het Internet binnenhaal (FoxSports GO, NetFlix, Youtube, Ziggo GO) allemaal wel gewoon de kwaliteit leveren die wordt toegezegd. DIT is acceptabel zolang je geen sportwedstrijden uitgesteld bekijkt of opneemt. Live via COAX is zeker veel beter dan DIT via het kastje.

                        Ik zou iedereen die het kastje dan Delta overweegt het dan ook zeker afraden! Dat kastje wil je nog niet gratis hebben, laat staan dat je er voor moet betalen. NIET DOEN!!!!!!!
                        Volledig mee eens

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X