Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeld DIT ten opzichte van mijn vertrouwde Humax

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Peter zegt, in mijn bericht staat dat ik bekabeld ben, ik heb een nieuwe kabel gekocht om de DIT aan te sluiten.
    Het zelfs als zo dat ik hier bijna in huis geen wifi gebruik.
    Dus wat mij betreft kan de wifi niet het probleem zijn toch, ook bij het instellen heb ik aangegeven utp te gebruiken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
      Op het moment dat je bent verbonden via Wi-Fi en jouw signaal wordt verstoord door wat voor ander signaal dan ook, kan het zijn dat de beeldkwaliteit hier ook naar aangepast wordt.
      je gaat voorbij aan het feit, dat ook bekabeld aangesloten DIT apparaten een mindere beeldkwaliteit hebben.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        Op het moment dat je bent verbonden via Wi-Fi en jouw signaal wordt verstoord door wat voor ander signaal dan ook, kan het zijn dat de beeldkwaliteit hier ook naar aangepast wordt.
        je gaat voorbij aan het feit, dat ook bekabeld aangesloten DIT apparaten een mindere beeldkwaliteit hebben.
        Scherp, Fred. Dankjewel!

Reageer

Ook ik ben bekabeld.. dit heb ik steeds gemeld!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Geertsema
            Peter zegt, in mijn bericht staat dat ik bekabeld ben, ik heb een nieuwe kabel gekocht om de DIT aan te sluiten.
            Het zelfs als zo dat ik hier bijna in huis geen wifi gebruik.
            Dus wat mij betreft kan de wifi niet het probleem zijn toch, ook bij het instellen heb ik aangegeven utp te gebruiken.
            Stuur anders even een mail met je gegevens naar [email protected]? Dan pakken wij dit verder op en gaan we je verder helpen!

Reageer

Stuur anders even een mail met je gegevens naar [email protected]? Dan pakken wij dit verder op en gaan we je verder helpen!
              het is natuurlijk geweldig, dat je mensen met een probleem verder helpt.
              maar inhoudelijk ingaan op het verschil in beeldkwaliteit gebeurt niet.

Reageer

TV HD (DVB-C) is AVC/H.264 en DIT is MPEG4

zie oa:

https://www.velleman.eu/downloads/3/...s_mpeg4_nl.pdf

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter
                  dus als die 2 afbeeldingen van Velleman representatief zijn, dan komt het dus met Mpeg4 nooit goed.
                  of is dat te kort door de bocht ??

Reageer

dus als die 2 afbeeldingen van Velleman representatief zijn, dan komt het dus met Mpeg4 nooit goed.
                    Wat een negatieve aannames allemaal, Fred. Zit je iets dwars?

Reageer

Wat een negatieve aannames allemaal, Fred. Zit je iets dwars?
                      wat mij dwars zit is, dat de video-kwaliteit van DIT nog steeds minder is dan coax-TV.
                      en ja, m'n DIT is bekabeld aangesloten.
                      en ja, ik heb een royaal internet abonnement.

Reageer

Dat klopt niet, MPEG4 is een profiel en een ander woord voor H.263 en H.264,
                        MPEG-H is wat de DIT ontvanger gebruikt (H.265).
                        AVC staat voor Dolby AC-3

Codec zegt iets over de compressie en eigenschappen van het bestandsformaat, maar niets over de kwaliteit ervan

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                          Dat klopt niet, MPEG4 is een profiel en een ander woord voor H.263 en H.264,
                          MPEG-H is wat de DIT ontvanger gebruikt (H.265).
                          AVC staat voor Dolby AC-3

Codec zegt iets over de compressie en eigenschappen van het bestandsformaat, maar niets over de kwaliteit ervan
                          ja, ok, maar het gaat uiteindelijk om de beleving die je hebt, als je naar een programma kijkt. en dan maakt het voor de gemiddelde kijker niet uit welke compressie of codec er wordt gebruikt.
                          het gaat om de beeldkwaliteit en die is niet gelijkwaardig.
                          DIT is op veel punten veel belovend, maar niet als het gaat over beeldkwaliteit.

Reageer

@fred44nl
                            Ik wilde alleen aantonen dat wat drieprinter/velleman schrijft onzin is,

H.265 is in staat om prachtige beelden te geven in 4K, dat Delta een lagere bitrate doorgeeft dan de streams in DVB-C is inderdaad jammer, terwijl H.265 grofweg twee keer zo zuinig is dan H.264, 4K heb je al met 15mbit, kijk maar naar Netflix

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Niggo
                              @fred44nl
                              Ik wilde alleen aantonen dat wat drieprinter/velleman schrijft onzin is,

H.265 is in staat om prachtige beelden te geven in 4K, dat Delta een lagere bitrate doorgeeft dan de streams in DVB-C is inderdaad jammer, terwijl H.265 grofweg twee keer zo zuinig is dan H.264, 4K heb je al met 15mbit, kijk maar naar Netflix
                              Uiteraard kan ik het fout hebben maar hoe zie jij dat de DIT ontvanger (nu) in
                              H.265 werkt ?

Voor de rest ben ik het helemaal eens met je verhaal dat H.265 in staat is om
                              prachtige beelden weer te geven bij een relatief lage bandbreedte.

Reageer

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                                X