Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Beeld DIT ten opzichte van mijn vertrouwde Humax

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Beeld DIT ten opzichte van mijn vertrouwde Humax

    Toevallig schakelde ik tussen mijn Humax en de DIT, wat een verschil zeg!
    De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
    Ik lees hier en dat meer mensen dit ervaren.
    Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
    Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

    Wat voor actie moet ik ondernemen?

    Peter

  • #2
    Heb je de IPTV ontvanger aangesloten met een HDMI kabel rechtstreeks op de televisie?
    Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Geertsema
      Wat voor actie moet ik ondernemen?
      lees dit topic es en dan zie je dat je niet de enige bent

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door wewa
        Heb je de IPTV ontvanger aangesloten met een HDMI kabel rechtstreeks op de televisie?
        Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?
        Ja de tv is aangesloten met HDMI!
        Hoe kan ik controleren of de ontvanger op 1080i ingesteld staat, ik heb het menu doorlopen maar kom de optie niet tegen. ( ik heb geen 4K tv)

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door wewa
          Heb je de IPTV ontvanger aangesloten met een HDMI kabel rechtstreeks op de televisie?
          Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?
          Overigens gebruik ik geen wifi maar een nieuwe gekochte netwerkkabel. In het begin heb ik ook de beeldkwaliteit vergeleken, toen is het mij zeker niet opgevallen

          Reageer


          • #6
            De meet methode is misschien een beetje amateuristisch maar het geeft iig wel
            een bepaald idee van de stream kwaliteit.


            In Firefox druk op F12, tabblad : Netwerk > Media, selecteer de stream en
            dan rechts : Timings


            (Dash/MP4) Stream = 1,16/0,134= 8,656 Mb
            (Overgebracht - aflopend gesorteerd)

            De Dash stream is natuurlijk voor allen hetzelfde (Web, App en DIT).

            Het varieert zeker maar valt me nog niet tegen.

            Reageer


            • #7
              Hoi Driepinter

              ik bedoel deze https://www.delta.nl/tv-internet-tel...nteractieve-tv
              Ik was gewend met een Humax te kijken, ook deze morgen, is er een duidelijk verschil tussen de DIT en de Humax. Ik vind het jammer, ik dacht dat ik er op vooruit zou gaan .

              Ik wacht even op een antwoord van DeltaTV

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door wewa
                Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?
                hoe en waar zou je dit kunnen instellen ??

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                  Oorspronkelijk gepost door wewa
                  Staat je Delta IPTV ontvanger op 1080i ingesteld of staat hij standaard op 4k?
                  hoe en waar zou je dit kunnen instellen ??
                  Dat wil ik ook graag weten

                  Reageer


                  • #10
                    Ik heb geen idee, ik weet bij de Humax dat je uitgaande resolutie kan instellen, maar een Delta IPTV kastje heb ik niet.
                    Wel kan ik zeggen dat 8mb/s voor HD in hoge kwaliteit in MPEG4 aan de magere kant is. De originele streams zijn volgens mij 12 mb/s.

                    Dus erg dom als Delta hierop beknibbelt. Blijkbaar niet voldoende vertrouwen in het eigen netwerk op dit moment?

                    Ik weet van familie die Caiway heeft dat het daar heel anders gaat met IPTV. Daar hebben ze op het glasvezelovernamepunt een aparte uitgang voor IPTV en gaat het niet van je gewone internet af.
                    Ook is de beeldkwaliteit minstens zo goed als via de coaxkabel. Dus zo kan het ook!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Geertsema
                      Toevallig schakelde ik tussen mijn Humax en de DIT, wat een verschil zeg!
                      De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
                      Ik lees hier en dat meer mensen dit ervaren.
                      Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
                      Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

                      Wat voor actie moet ik ondernemen?

                      Peter
                      Hoi Peter,

                      Dankjewel voor het stellen van je vraag.

                      Best wel een interessante kwestie. De ontvanger past de beeldkwaliteit namelijk aan naar de kwaliteit van je internetverbinding.
                      Dit noemt men de zogeheten 'adaptive bitrate'.

                      Uiteraard zit er wel een verschil tussen Digitale TV en Interactieve TV in beeldkwaliteit, maar dat is ook logisch.
                      Via onze ontvanger wordt je televisiesignaal aangeleverd via een stream op het internet en bij digitale televisie via de coax kabel uit de muur.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
                        Uiteraard zit er wel een verschil tussen Digitale TV en Interactieve TV in beeldkwaliteit, maar dat is ook logisch.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Joeri1991
                          Oorspronkelijk gepost door Geertsema
                          Toevallig schakelde ik tussen mijn Humax en de DIT, wat een verschil zeg!
                          De beeldkwaliteit van mijn Humax is echt een stuk helderder en scherpen dan van de DIT.
                          Ik lees hier en dat meer mensen dit ervaren.
                          Is het een instelling van de dit? , moet ik contact met de klantenservice zoeken? dit is voor mij echt geen verbetering.
                          Ik heb de dit vanaf het begin, in het begin is mij het niet opgevallen, hoe is dit te verklaren

                          Wat voor actie moet ik ondernemen?

                          Peter
                          Hoi Peter,

                          Dankjewel voor het stellen van je vraag.

                          Best wel een interessante kwestie. De ontvanger past de beeldkwaliteit namelijk aan naar de kwaliteit van je internetverbinding.
                          Dit noemt men de zogeheten 'adaptive bitrate'.

                          Uiteraard zit er wel een verschil tussen Digitale TV en Interactieve TV in beeldkwaliteit, maar dat is ook logisch.
                          Via onze ontvanger wordt je televisiesignaal aangeleverd via een stream op het internet en bij digitale televisie via de coax kabel uit de muur.

                          Reageer


                          • #14
                            Beste Joeri, IPTV kan zelfs stukken beter beeld geven als "coax- TV" dus jouw argument snijdt geen hout. Dus wat is dan de reden dat Delta slechter beeld levert over IPTV dan DVB-C ? Misschien snijdt de software van het IPTV kastje te snel de beeldkwaliteit naar beneden?
                            Ik neem aan dat overal op de kabel toch wel een downloadsnelheid is van minstens 40mb/s ?

                            Reageer


                            • #15
                              Hoi Peter,

                              Dankjewel voor je reactie. Het ligt echter net wat genuanceerder dan dit...

                              Op het moment dat je bent verbonden via Wi-Fi en jouw signaal wordt verstoord door wat voor ander signaal dan ook, kan het zijn dat de beeldkwaliteit hier ook naar aangepast wordt.
                              In dit geval adviseren we om je ontvanger bekabeld aan te sluiten, daarmee ontvang je de beste verbinding. Verder kijken wij graag samen met jou hoe je Wi-Fi of bekabelde verbinding nog meer geoptimaliseerd kan worden.

                              Heb je bijvoorbeeld de tips op deze pagina al eens doorgenomen en uitgevoerd?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X