Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamberichten op het forum

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamberichten op het forum

    Kwam net langs in een andere topic:

    Wie weet hoe het werkt als je een spambericht rapporteert met die veelal Engelstalige linkjes?
    Ik rapporteer ze altijd, mede omdat je nooit weet wie op de link klikt, wat voor link het is en of dat kwaad kan.
    Al vaak heb ik gemerkt dat die berichten, ook al meld je er meerdere op één dag, gewoon blijven staan.

    Moeten er meerdere meldingen over hetzelfde bericht gedaan worden, voordat er actie wordt ondernomen?

    Misschien kan een moderator even reageren?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
    Kwam net langs in een andere topic:

    Wie weet hoe het werkt als je een spambericht rapporteert met die veelal Engelstalige linkjes?
    Ik rapporteer ze altijd, mede omdat je nooit weet wie op de link klikt, wat voor link het is en of dat kwaad kan.
    Al vaak heb ik gemerkt dat die berichten, ook al meld je er meerdere op één dag, gewoon blijven staan.

    Moeten er meerdere meldingen over hetzelfde bericht gedaan worden, voordat er actie wordt ondernomen?

    Misschien kan een moderator even reageren?
    Ik meld ze ook altijd maar het is net als de rest hier gebeurt niets mee, het forum is geheel zelfregulerend zowel voor onruststokers als spammers.

    Reageer


    • #3
      Zelf zou ik het - als ik forumbobo was - niet willen dat mijn forum misbruikt werd door één of andere buitenlandse spammer, maar ja, wie ben ik 🙄😎

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

        Ik meld ze ook altijd maar het is net als de rest hier gebeurt niets mee, het forum is geheel zelfregulerend zowel voor onruststokers als spammers.
        Dan zou het goed zijn dat een aantal forumleden de mod-functie krijgen. Dan denk ik dat het met onruststokers en spammers zo gedaan is.
        Helaas is er kennelijk geen budget binnen Delta om een moderator een uurtje per dag (4x een kwartier) even te laten kijken en onruststokers meteen (en permanent bij herhaling) te blokkeren. Het feit dat dezelfde onruststokers een ander er op durven aanspreken dat er gereageerd wordt is voor mij een teken dat ze tot de bodem gaan om dit forum te grabbel te gooien. Zelf reageren op iedere poep en scheet en dan een forumlid die bijdraagt met normale nieuwsberichten zogenaamd "ter verantwoording roepen" omdat hij reageert op al het gespam om dat normale nieuwsbericht.

        Een mooi spreekwoord: wie vrij van zonde is werpe de eerste steen.

        Reageer


        • #5
          Heb ik ook gerapporteerd met dezelfde ervaring.
          Het is idd. een vrijbrief voor spammers en onruststokers.
          Er wordt immers niets aan gedaan. Rapporteren heeft dus geen zin wat ik dan ook niet meer ga doen.
          Het prikbord lijkt momenteel niet goed te functioneren.
          Ik wilde reageren op een advertentie maar dat werkt helaas niet op het moment.

          Reageer


          • #6
            En Delta dit forum maar als hun officiële “serviceforum” benoemen op hun website. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden.

            Reageer


            • #7
              Heeeeel jammer dat er niet alleen gereageerd wordt op de (buitenlandse) spammers die een linkje zetten naar één of andere vage site (waar de topic in feite over gaat) en dat de term spammer nogal eens verkeerd lijkt te worden gebruikt. Wat heeft dit met onruststokers te maken?
              Een forumlid als moderator lijkt me overigens doffe ellende.
              Laatst bewerkt door anomaly; 13 Sep 2023, 12:19. Reden: aanvulling

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                Heeeeel jammer dat er niet alleen gereageerd wordt op de (buitenlandse) spammers die een linkje zetten naar één of andere vage site (waar de topic in feite over gaat) en dat de term spammer nogal eens verkeerd lijkt te worden gebruikt. Wat heeft dit met onruststokers te maken?
                Een forumlid als moderator lijkt me overigens doffe ellende.
                lees de afgelopen dagen maar eens terug....

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Dan zou het goed zijn dat een aantal forumleden de mod-functie krijgen. Dan denk ik dat het met onruststokers en spammers zo gedaan is.
                  Helaas is er kennelijk geen budget binnen Delta om een moderator een uurtje per dag (4x een kwartier) even te laten kijken en onruststokers meteen (en permanent bij herhaling) te blokkeren. Het feit dat dezelfde onruststokers een ander er op durven aanspreken dat er gereageerd wordt is voor mij een teken dat ze tot de bodem gaan om dit forum te grabbel te gooien. Zelf reageren op iedere poep en scheet en dan een forumlid die bijdraagt met normale nieuwsberichten zogenaamd "ter verantwoording roepen" omdat hij reageert op al het gespam om dat normale nieuwsbericht.

                  Een mooi spreekwoord: wie vrij van zonde is werpe de eerste steen.
                  Bijzonder dat je volledig voorbij gaat aan hoe mensen tot die reacties komen. Zelf gaf je aan dat het je soms te veel wordt en je dan uitbarst. Dat levert vast enig begrip op, ook van mij hoor. Afgezien er nog van dat je dat wel erg vaak doet, anderen mag het van jou dus nooit te veel worden? Voel je waar het wringt? Je wil anderen verbieden wat je zelf doet. Er is ruim, vaak en scherp aangegeven waarom men zo reageert, het zou van enig inzicht blijk geven als daar ook rekening mee gehouden werd. Verbeter het forum, begin bij jezelf. En natuurlijk zal ik dat advies ook zelf opvolgen. Ook apart: Je zet reageerders die je, al dan niet terecht, aanspreken op je blacklist en ziet zo hun reacties niet. Dat vond je maar raar lezen en je zette het weer uit. Binnen enkele dagen zette je het weer aan. Waarom moeten we je dan toch persé serieus blijven nemen? Je leest bewust ook de serieuze reacties niet. Tsja. Elk begin van een discussie smoor je met schelden, bannen en rappporteren. Dat je dat blijkbaar nodig hebt tekent het niveau...enfin.
                  Laatst bewerkt door Koeba; 13 Sep 2023, 12:36.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door spectrum Bekijk bericht

                    lees de afgelopen dagen maar eens terug....
                    Heb ik daar zin in? 😇

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                      Heeeeel jammer dat er niet alleen gereageerd wordt op de (buitenlandse) spammers die een linkje zetten naar één of andere vage site (waar de topic in feite over gaat) en dat de term spammer nogal eens verkeerd lijkt te worden gebruikt. Wat heeft dit met onruststokers te maken?
                      Een forumlid als moderator lijkt me overigens doffe ellende.
                      De zgn. spammers zijn (schat ik in) overigens gewoon zowat allemaal botjes. Heeft inderdaad niets met het gestook te maken. Jammer dat dit nu bij elkaar genoemd wordt. Laat ik heel voorzichtig zijn: Bepaalde forumleden moeten zeker geen mod worden.

                      Reageer


                      • #12
                        Waarom schoot dít me te binnen...
                        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                          Waarom schoot dít me te binnen...
                          Goeie! En goeie tagline ook!

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                            Waarom schoot dít me te binnen...
                            Is het dan verkeerd om zo'n spambericht te rapporteren?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht

                              Is het dan verkeerd om zo'n spambericht te rapporteren?
                              Dit ging niet over spam. Denk ik.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X