Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Theaters en bioscopen moeten extra steun krijgen

2.099 stemmen | Geplaatst op 7 mei 2020 | Website

Eens
38.3%
Oneens
61.7%

Reacties (17)

D2017 07 May 2020
Zij niet alleen; velen die worden getroffen door de Corona-crisis zullen het buitengewoon zwaar krijgen en zullen zonder hulp vanuit de overheid zonder meer onderuit gaan ! In dit geval (stelling) is het feit dat van een volle bezetting voorlopig geen sprake kan zijn terwijl de benodigde arbeidskrachten onmisbaar zijn om de zaak te houden. Dat geeft al aan dat exploitatie onrendabel zal blijken te zijn geworden waardoor sluiting onverhoopt dreigt. Ook andere ondernemingen die in de problemen zijn beland zullen massaal aan de bel gaan hangen willen zij overeind kunnen blijven. Dat worden helaas naweeën die niet te vermijden zijn maar wel met het geluk dat ons land er financieel gezond bij staat en de misère gemakkelijk aan kan en dat in tegenstelling tot vele andere EU landen die financieel graatmager blijken te zijn maar dat is weer een ander verhaal...……………………………………..
wispelhuis 07 May 2020
Mee eens D2017.
bung 86 07 May 2020
ooit was er het ( tijdelijke--lol ) kwartje van kok--ik zie de ( "tijdelijke" ) euro van rutte aankomen. mark my words & read my lips..
Kwek 07 May 2020
De Pathé (thuis)bioscopen doen prima zaken online. Misschien moeten ze ook eens theater thuis proberen. De technische mogelijkheden zijn er.
wijari 07 May 2020
Nee bioscopen en theaters zijn voor mij niet belangrijk, wel dat er mensen zonder eten kleding e.d. komen.De gezondheidzorg. Als laatste komt op mijn bordje vermaak
Allem 07 May 2020
Van mij mag in principe alles open. Maar theaters komen op de laatste plaats. En alleen als ze zichzelf kunnen bedruipen.
The Dutch 07 May 2020
Ze hadden makkelijk voor een gereduceerd tarief de nieuwste films kunnen streamen. Met het theater helzelfde verhaal, tegenwoordig kan alles via internet thuis in de woonkamer terecht komen dus waarom dat niet?
velder 07 May 2020
Ik volg d2017. Theater in huis? Hoe dan? Je gaat daar juist naar toe om het live te zien en te beleven. Dat is zoveel beter dan een televisie registratie. Dat je hier geen waarde aan hecht prima, maar dat deze beroepsgroep evengoed financiele steun nodig heeft is mij wel duudelijk. Je kunt moeilijk de ene beroepsgroep wel ondersteunen en de ander niet. Allemaal dezelfde spelregels vind ik. Dit is eigenlijk dezelfde discussie als laatst over muzikanten. Ik kan de reacties reeds voorspellen hierdoor.....
wispelhuis 07 May 2020
Klopt, ergens naar toe gaan is toch veel meer beleving. Even er tussenuit, heerlijk! Thuis kijken naar de buis is iets heel anders, dat doen we al elke dag, toch?
famclaes 07 May 2020
Middenstand, voetbal, bedrijven, kLM, worden gesteund dus ook het theater en bioscopen moeten gesteund worden gelijke monniken gelijke kappen.
Sparky 07 May 2020
Kom eens van de dwangmatige schermen af en ga eens naar werkelijke artisten kijken, Een film op het scherm haalt het totaal niet wanneer ik dat vergelijk met de bioscoop. Zeker films met een thema als de tweede wereldoorlog bijvoorbeeld DUNKIRK heb ik zowel op TV als in de bioscoop gezien. wanneer ik een cijfer mag geven dan krijg je van mij de volgende uitslag TV een 5 Bioscoop een 10 ...
Jabby 07 May 2020
Weet je wat ik niet begrijp dat Rutte en kornuiten de mondvol hebben over iedereen steunen die door de corona in de problemen zou komen. Maar dat iedereen een beperkte iedereen is wordt er niet bij verteld. Ken iemand die net een zaak had geopend maar kan mooi fluiten naar enige ondersteuning. Want voldoet niet aan de regeltjes. Je moet daar toch niet voor gestudeerd te hebben om te beseffen dat de huidige maatregelen werkelijk iedereen maar dan ook iedereen treffen? Je helpt iedereen of niemand. De economie is toch al naar de knoppen.
kees1965 07 May 2020
Als je alle beroepstakken moet steunen kost het klauwen met geld en eens moet dat ooit weer terug betaald worden. Er worden nu vele miljarden bijgedrukt maar die moeten in 2025 weer terug betaald zijn door de werkende burger.
K. Nuks 07 May 2020
Weet je, bijna alle bedrijven zijn ernstig getroffen. Er is bijna geen branche die geen zware klappen al heeft gekregen of zal gaan krijgen. Je kunt op je vingers natellen dat onze schatkist, als altijd, leeg is. Gezien de eindeloze de eindeloze stroom bezuinigingen, 'ombuigingen' en 'herstructureringen' die de achtereenvolgende regeringen Mark R. over ons heen gestort hebben, zou het vreemd zijn dat ze nu Sinterklaas kunnen spelen. Behalve natuurlijk voor echte ‘vrinden’ als de KLM en zo. Nu de economie net een beetje aan het aantrekken was (verleden tijd) was die schatkist niet plotseling boordevol. De staatsschuld is enorm, bijna 390 miljard! Sinds Mark R. aan het roer staat van het Schip der Staat is die staatsschuld opgelopen 236 miljard (2008) naar 416 miljard in 2017. Daarna klommen we uit het dal en is de staatsschuld een beetje gedaald tot die 390 miljard. Maar die gaat weer heel rap toenemen straks. Elke man, vrouw en kind staat voor ruim 23 mille in het krijt. Elke werkende burger voor ruim 47 mille. En dat moet worden opgebracht door u, de gewone man, via belastingen uiteraard. Dus hoe de Staat der Nederlanden de honderden miljarden wil ophoesten om bedrijven te behoeden voor sluiting, Joost mag het weten maar ze liggen niet bij Mark R. in de linnenkast. En hoe de Staat de miljarden mis gelopen belastinginkomsten op gaat vangen, geen idee. Maar Mark R. en medeplichtigen gaan dat niet persoonlijk ophoesten uit eigen portefeuille. Wanneer bedrijven geen steun krijgen en over de kop gaan, staan de werkelozen in de rij voor ww of even later bijstand. Komt ook uit de schatkist en een werkeloze levert de Staat minder op aan inkomstenbelasting, houdt de hand op de knip wat weer betekent minder btw, accijnzen, etc., etc.. Er is maar een echte oplossing; direct alles vrijgeven, zonder uitzondering en zonder beperkingen. Elke dag zakken we collectief onder aanvoering van Mark R. verder in de prut en die spiraal naar beneden gaat almaar harder en harder. Ik wens u voor de toekomst gezondheid van geest, lijf en leden en ook financieel. Maar dat laatste zou ik niet te veel op rekenen.
Dundieje 07 May 2020
@K.Nuks. In vervolg op gisteren heb ik een vraag aan u. Iedere dag worden we hier gebombardeerd met van alles en nog wat over kabinet en Rutte en wat er allemaal niet deugt. Inmiddels kennen we de dagelijkse riedeltjes nu wel. Mijn vraag aan u is eigenlijk; Wie zou u nou kiezen om ons land te leiden en wat zou er dan wel moeten gebeuren in deze crisis. Geen steun aan bedrijven en maar gewoon raak leven, en vervolgens maar zien hoeveel doden we hebben? Graag uw mening.
Stockholm 07 May 2020
@Kees, mee eens, geld drukken pakt altijd negatief uit voor de burger en het lost een probleem maar tijdelijk op, want de burger heeft dan weer minder uit te geven dus heeft het eigenlijk een averechts effect op de economie. Daarom is het beter om te kijken welke belangrijke NOODLIJDENDE bedrijven (waaronder bioscopen en theaters) omvallen. Deze moeten gewoon inzage geven in hun financieele toestand voordat ze aanspraak kunnen maken op het steunbeleid. Als dit selectief wordt opgelost is dat veel beter ipv zomaar een hele sector te gaan steunen. Sommige bedrijven kunnen het nog prima uithouden omdat ze niet te groot zijn geworden en een grote buffer hebben opgebouwd. Ik denk dat dit toch een belangrijk aspect is wat meegenomen moet worden ook al klinkt het nog zo oneerlijk voor bedrijven die het wel goed hebben aangepakt. Het gaat er nu om dat de burger niet teveel inleverd zodat de koopkracht de bedrijven overeind houden. Alles duurder maken heeft weinig zin als mensen geen geld meer hebben....maar ja, ik ben ook geen econoom. Het lijkt me alleen wel logisch.
Stockholm 07 May 2020
Ik ga nu zwaar gemind worden door bedrijven die wel hun zaakjes op orde hebben maar ik denk zelf dat als er geen onderscheid wordt gemaakt tussen bedrijven die geld zat hebben en bedrijven die het moeilijk hebben dat de economie er dan veel slechter aan toe is. Zonder geld van de burger zijn gezonde bedrijven ook niks meer waard.
U moet eerst inloggen voordat u kunt reageren.