Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

ACM: Opmars glasvezel in Nederland zet door: meeste aansluitingen via KPN

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• ACM: Opmars glasvezel in Nederland zet door: meeste aansluitingen via KPN

KPN heeft een machtige positie in handen op de markt van glasvezel. In bijna de helft van de postcodegebieden is het telecombedrijf momenteel de enige aanbieder. Dit blijkt uit cijfers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over 2024.
    Toch laat een ACM-bestuurslid weten in hun artikel dat er ondanks uitzonderingen veel keuzevrijheid is. In sommige gebieden liggen namelijk meerdere kabels, van meerdere aanbieders, wat ‘goed is voor de concurrentie’, aldus Manon Leijten.
    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...-kpn~be87d5a7/

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-telecommonitor-vierde-kwartaal-20
    Laatst bewerkt door Jeroen; 2 weken geleden. Reden: aub geen visuals plaatsen waarvan je de copyright niet hebt...

Dat de meeste aansluitingen op/van KPN zijn verbaast niet. KPN heeft een veel hogere dekkingsgraad in wil 80% van alle koperaansluitingen verglazen (eind 2027 klaar).
    In mijn regio helaas nog verstoken van KPN. Nadat Cogas het coaxnetwerk aan Caiway heeft verkocht en daarna Delta zowel glas als coax in handen heeft is in heel dat gebied van Twente nog geen KPN glasvezel te zien, alleen de nieuwe aansluitingen op nieuwbouw.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
      In mijn regio helaas nog verstoken van KPN.
      Je bent toch zo tevreden over Delta?
      Je reactie wekt de indruk dat je toch over zou willen stappen naar KPN. Ik kan me daar natuurlijk in vergissen maar je schrijft toch niet voor niets "helaas nog verstoken van KPN".

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Ixxie Bekijk bericht

Je bent toch zo tevreden over Delta?
        Je reactie wekt de indruk dat je toch over zou willen stappen naar KPN. Ik kan me daar natuurlijk in vergissen maar je schrijft toch niet voor niets "helaas nog verstoken van KPN".
        Tevreden over Delta, maar neemt niet weg dat concurrentie goed is voor lagere prijzen.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
        X