Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Eerste brieven in Twente verzonden inzake Caiway naar Delta Coax gaat uit

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Eerste brieven in Twente verzonden inzake Caiway naar Delta Coax gaat uit

In de brief wordt vermeld dat in Twente (in uw woonplaats) over een maand de coax UIT gaat in Twente en men dus naar glasvezel moet. Let op: CAIWAY glasvezel een jaar lang, daarna pas Delta.
    Dit is erg toevallig, waarom de haast?

Ik wordt wel vaker beticht van giswerk/glazenbollenwerk, maar gaat Delta de coax (zoals Cogas dat jarenlang deed) verhuren aan Ziggo of toch verkopen? Moet Ziggo er op per 1 januari en moet Ziggo in december tijd krijgen om de boel op te zetten en in november brieven te sturen?

Ik kan me niet voorstellen dat dit netwerk ongebruikt blijft.
    De timing is vreemd omdat dit niet is ingegeven door het feit dat Caiway opgaat in Delta.

De berichtgeving spreekt over verouderde binnenhuisapparatuur, niet over verouderde coax:

https://www.caiway.nl/klantenservice...kelen-van-coax
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Oct 2024, 18:31.

Ik denk dat het met Ziggo niets te maken heeft.

Delta wil (of moet) kosten besparen daarom gaat de coax uit.

Over een jaar moet alles op glasvezel zitten want dan word alles Delta.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Ik denk dat het met Ziggo niets te maken heeft.

Delta wil (of moet) kosten besparen daarom gaat de coax uit.

Over een jaar moet alles op glasvezel zitten want dan word alles Delta.
      We gaan het zien. Ik snap de bloedspoed niet, hangt erg nauw samen met einde jaar.
      Het zou me niet verbazen dat het in Twente gaat om verhuur aan Ziggo per 1 januari.
      Cogas heeft dat jarenlang gedaan en had alleen onderhoud en die werd via de huur wel betaald.
      Onderhoud wordt in onze regio nog steeds gedaan door Cogas.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Oct 2024, 18:45.

Reageer

Vraag: ligt er al glasvezel op dié plaatsen waar men van coax 'af moet'?

Indien dat zo is, is het toch allemaal niet zo dramatisch?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster Bekijk bericht
          Vraag: ligt er al glasvezel op dié plaatsen waar men van coax 'af moet'?

Indien dat zo is, is het toch allemaal niet zo dramatisch?
          Zeker niet dramatisch. Ik zit al jaren op glasvezel.

Maar mijn verhaal gaat eerder of de coax helemaal uit gaat of dat Caiway er af gaat en Ziggo als huurder er op.

Er zit iets vreemds aan, nog recentelijk zijn de radiozenders uitgezet om ruimte te maken voor tv zenders…
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Oct 2024, 19:11.

Reageer

Ik snap niet wanneer men zo graag van " verouderde apparatuur " afwil.

Men wel in Zeeland er 32 dubbele extra SD kanalen er op nahoudt.

De SD only TV ontvangers zijn toch ook onderhand wel verouderd.
            Laatst bewerkt door driepinter; 22 Oct 2024, 19:54.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              Ik wordt wel vaker beticht van giswerk/glazenbollenwerk, maar gaat Delta de coax (zoals Cogas dat jarenlang deed) verhuren aan Ziggo of toch verkopen? Moet Ziggo er op per 1 januari en moet Ziggo in december tijd krijgen om de boel op te zetten en in november brieven te sturen?
              In de berichtgeving wordt buiten Delta en Caiway totaal géén gewag gemaakt van andere providers....

Met alle respect: het lijkt erop dat je glazen bol zwaar beslagen is...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster Bekijk bericht

In de berichtgeving wordt buiten Delta en Caiway totaal géén gewag gemaakt van andere providers....

Met alle respect: het lijkt erop dat je glazen bol zwaar beslagen is...
                Dat kan het ook zijn. Delta en Caiway zullen daar ook niet zo maar gewag van maken. Het is en blijft een concurrent.
                Caiway biedt ook voor 12 maanden Caiway glasvezel aan met een aanbieding…
                Dus zeg het dan maar, dat is ook nergens voor nodig, ze zijn immers als klant.

En ook in dat licht is onderstaand bericht vreemd, verbeterde infrasfructuur, betere tv en geluid.
                En dan nu plots uitzetten.
                https://www.caiway.nl/klantenservice...even-schakelen

Maar goed… ik zei al eerder: dit gaat een keer gebeuren, 2 netwerken in de lucht houden met diensten is te kostbaar.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Oct 2024, 22:17.

Reageer

Ik snap niet wanneer men zo graag van " verouderde apparatuur " afwil.

Men wel in Zeeland er 32 dubbele extra SD kanalen er op nahoudt.

De SD only TV ontvangers zijn toch ook onderhand wel verouderd.
                  Deze gang zaken volgende, dan zullen dorpen in Zeeland met een glasvezelaansluiting van Delta ook niet veilig zijn.
                  Dan komen alle gebieden gefaseerd aan de beurt om coax uit te schakelen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster

Elke zin die je steeds in je betoog toevoegt, maakt het steeds verwarrender.

Tip: houdt je bij de feiten en ga niet voortborduren op wat kan, niet kan, moet, niet moet etc etc. De tijd zal het leren...
                    Eens, maar wanneer er niet gecommuniceerd wordt wat er met coax gaat gebeuren dan krijg je dat.
                    Inmiddels wordt door iemand op een ander forum aangegeven dat de kabels uitgegraven worden wanneer de gelegenheid zich voordoet bij wegwerkzaamheden.
                    Ergens zonde, verhuur of doorverkoop is goedkoper lijkt me.
                    Laten we het afwachten.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Zeker niet dramatisch. Ik zit al jaren op glasvezel.

Maar mijn verhaal gaat eerder of de coax helemaal uit gaat of dat Caiway er af gaat en Ziggo als huurder er op.

Er zit iets vreemds aan, nog recentelijk zijn de radiozenders uitgezet om ruimte te maken voor tv zenders…

Als je al jaren op glasvezel zit , begrijp ik niet waar je je druk om maakt , of is dit ook een soort van stoken ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door renschip Bekijk bericht

Als je al jaren op glasvezel zit , begrijp ik niet waar je je druk om maakt , of is dit ook een soort van stoken ?
                        Ik maak me niet zo druk… laten we e.e.a. afwachten.

Reageer

Ik maak uit berichten op over dit onderwerp dat jij je wel drukt maakt. Waarom zou je anders dit onderwerp oprakelen als jij je er niet druk om maakt?

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

Reageer

Ook in Zuid-Holland dus :

https://www.deltafiber.nl/nieuws/cai...ia-coax-stopt/

Reageer

Klopt en de disclaimer dat tv nog even beschikbaar blijft, maar het bericht zo te lezen geldt dat alleen zo lang men nog bij Caiway zit.
                              Delta levert in die gebieden geen televisie, ook niet in Twente. Kortom uiteindelijk gaat coax ook in Albramdswaard helemaal uit?
                              Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Dec 2024, 20:11.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X