Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ziggo schaalt DVB-C af

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Ziggo schaalt DVB-C af

Ziggo staakt DVB-C distributie 15 zenders definitief | Totaal TV

Bij Ziggo zie je dat DVB-C verder wordt afgeschaald en over wordt gezet naar IPTV.

Bij Delta is men langzaam begonnen de SD-kanalen waarvan al een HD kanaal bestaat op te ruimen.

terwijl Ziggo op een aantal vlakken voorloopt met hun app bv, valt me op dat ze momenteel nog weinig in HD doorzetten op de Ziggo Go app. Tot een maand geleden was dat alleen NPO1-3 zo ongeveer.

Mij bevalt het wel, dat kijken via de app, maar cruciaal is dat de zenders in HD doorkomen (en niet restricted tot SD), en dat de gebruikers interface natuurlijk goed/logisch/vlot is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door wjharing Bekijk bericht
      terwijl Ziggo op een aantal vlakken voorloopt met hun app bv, valt me op dat ze momenteel nog weinig in HD doorzetten op de Ziggo Go app. Tot een maand geleden was dat alleen NPO1-3 zo ongeveer.

Mij bevalt het wel, dat kijken via de app, maar cruciaal is dat de zenders in HD doorkomen (en niet restricted tot SD), en dat de gebruikers interface natuurlijk goed/logisch/vlot is.
      Ziggo heeft inmiddels ook een IPTV-ontvanger, het lijkt er op dat Ziggo, weliswaar langzaam, over gaat op IPTV.

Reageer

Zal me niks verbazen dat er over een jaar of 5 helemaal geen Ziggo meer bestaat.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
          Zal me niks verbazen dat er over een jaar of 5 helemaal geen Ziggo meer bestaat.
          Daar is Ziggo aardig naar toe aan het werken. Ook het idee dat gratis sport gaat helpen en dus dure rechten aankopen.
          Per saldo moet het betaald worden en zijn de abonnementen ronduit duur tov de glasvezelaanbiedingen.
          Op tv gebied zijn ze door KPN en Delta ingehaald. Glasvezel IPTV geeft intussen echt net zo’n goed en soms beter beeld tov coax.
          Ziggo is het tweede Nokia (mobiel) aan het worden. Eens marktleider, maar de ogen dicht gedaan voor glasvezel en de concurrentie.
          De enige manier om te overleven is een provider overnemen die al landelijk op glasvezel dekking heeft.
          Laatst bewerkt door Bordewolf; 21 Aug 2024, 10:55.

Reageer

Sorry, maar dat Ziggo op het gebied van televisie door KPN en Delta is ingehaald dat is echt kolder. Ziggo is zonder enige twijfel de provider met het kwalitatief beste tv-product. Het EOD4 Horizon besturingssysteem waar Mediabox Next en Next Mini op functioneert is veel beter dan Android TV van KPN, veel en veel beter dan Android TV van Odido en veel, veel, veel en veel beter dan Android TV van Delta. Ik begrijp ook niet waar je de bewering vandaan haalt dat Ziggo wat betreft televisie minder is dan KPN en Delta. Heb jij Ziggo wel goed kunnen beoordelen in de afgelopen tijd. Ik drie van de vier genoemde providers hier actief werkend in de werkkamer. En heb via via toegang tot de vierde provider die is genoemd en kan deze hierdoor goed monitoren wat er gaande is. Ik heb niets aan loze kreten dat de ene beter is dan de andere zonder enige onderbouwing.

Daarnaast begrijp je denk ik de strategie van VodafoneZiggo/Liberty Global nog niet echt goed. Ze hebben inderdaad zitten slapen met glasvezel. En hierdoor deze boot gemist. Ze gaan nu eigenlijk een beetje België nadoen. En dat is een hybride strategie van provider spelen en daarnaast ook content leveren aan providers. En daar hoort in eerste instantie de aankoop van uitzendrechten bij. Die kan je dan aan je eigen klanten geheel of gedeeltelijk gratis aanbieden om de relatief hogere abonnementsprijzen te rechtvaardigen. En ik weet dat jij dat heel kwalijk vindt omdat jij ervoor moet betalen. Maar jij krijgt voor gelijk of goedkoper bedrag sneller internet geleverd in vergelijk met Ziggo-klanten. En dat gratis sport is de compensatie die Ziggo de eigen klanten geeft voor minder goede internet. En het zou mij niet verbazen dat VodafoneZiggo of Liberty Global op termijn een poging gaat doen om de zenders van John de Mol over te nemen. Net als zij SBS Belgium van Sanoma enkele jaren geleden in België overnam en nu dus eigenaar is van de Play zenders. En het zal mij ook niet verbazen als dit gebeurt dat dan de eigen klanten ook gratis mogelijkheden van de aangekochte zenders ontvangen waar klanten bij andere providers voor moeten betalen.

Reageer

Dat is dan ook precies mijn bewering. Gratis bestaat niet, als klant van Ziggo betaal je het indirect gewoon via je dure internetabonnement of tv-abonnement.
              Dat Liberty Global ook zenders kan overnemen geloof ik graag. Maar Ziggo als provider is langzaamaan niet populair meer.

Qua tv kan ik je vertellen dat ik ook aardig wat vergelijkingsmateriaal heb. Coax Ziggo tov IPTV Delta en KPN doen echt niet meer voor elkaar onder.
              Wellicht is de box van Ziggo wat meer fancy, maar mensen willen gewoon goed beeld, meer niet.

Ik kick zelf niet op de mediabox van Ziggo tov de Androidbox van Delta of de Androidbox van KPN.
              In de basis doen ze hetzelfde: zenders en apps bieden op 1 platform. Hoe ik dat aangeboden krijg zal me een zorg zijn.
              En ik wil wel eens een goed prijsvergelijk zien met alle glasvezel aanbiedingen die er nu lopen. Dan is de gemiddelde consument snel klaar en stapt over op glasvezel.

En voor je gaat beweren dat ik iets tegen Ziggo heb: ik heb er 20 jaar lang gezeten met veel plezier, maar ik heb nu Delta glasvezel en dat bevalt meer dan prima, terug hoef ik niet en ik schrik ook van de prijzen van Ziggo.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 21 Aug 2024, 12:15.

Reageer

Je haalt er nu van alles bij wat niet relevant us voor de stelling die jij maakte dat Ziggo door KPN en Delta voorbij is gestreefd op het gebied van televisie. Deze bewering staat los van kwaliteit van internet, internetsnelheid en prijs van abonnementen. Dat jij niet terug gaat naar Ziggo is je eigen keuze. Dat jij je na het krijgen van een demobox als tester van die Android box van als wandelde reclamezuil van Delta door het leven wens te gaan dat is eveneens jouw eigen keuze. Ik denk daar wel iets over - en andere op dit forum zo te zien blijkbaar ook - maar dat doet in deae niet terzake.

Ik leg je alleen uit wat de strategie van VodafoneZiggo/Liberty Global is. En daar hoort het door jou als kwalijk bestempelde gratis sport en ander content bij. En wat betreft televisie. Inderdaad gaat het voor velen op beeldkwaliteit. En dan niet al dat extra gedoe als UHD dat echt maar door een minderheid als belangrijk wordt gezien maar er wel bij een provider bij hoort. Ik wil niet beledigend zijn maar er is een duidelijk verschil in beeldkwaliteit zichtbaar in vergelijk met Ziggo en KPN aan de ene zijde en Odido en Delta aan de andere zijde. Daarbij is Delta echt het mindere van de vier. Ziggo en KPN ontlopen elkaar niet veel met beeldkwaliteit. Maar het verschil tussen Ziggo en Delta is echt het grootste van alle providers in het nadeel van Delta. En het verschil in kwaliteit tussen EOS van Ziggo en Android TV van anderen is dat Liberty Global al een jaar of tien werkt aan de ontwikkeling van EOS. Alle belangrijke kinderziektes zijn eruit. Het platform is stabiel en betrouwbaar. In verschil in beeldkwaliteit tussen Mediabox Next en Next Mini is DVB-C vs IPTV. En bij Ziggo is IPTV nog unicast. En dus kan vanwege de druk op het netwerk nog niet worden omgeschakeld naar multicast zoal DVB-C wordt aangeboden. Android TV lijkt nog mooi te zijn. Iedereen denkt dat is van Google en dus werkt direct. Het tegendeel is waar. De online mediaspeler is van Google. De launcher die voor toegang tot het aanbod van providers wordt gebruikt die moet door de provider zelf gemaakt worden. Je ziet in deze dat KPN veel verder is dan Odido en Delta. Dat is begrijpelijk wat KPN heft ongeveer drie keer zoveel tv-klanten als Odido en meer dan vier keer zoveel aas Delta. Het budget om de launcher verder te ontwikkelen is dus veel groter dan bij Odido en Delta. Daarnaast heeft KPN een eigen team dat zelf ontwikkelt. Bij Odido en Delta gaat de ontwikkeling voornamelijk via externe partners. Een uiteindelijk duurdere weg.

Daarnaast speelt er nog iets. Veel kijkers vinden DVB-C natuurlijk in beeld overkomen. En daardoor een beter beeld hebben. Bij IPTV kan je inderdaad betere codecs gebruiken waarmee je met minder bandbreedte toch een beter beeld kan leveren. Maar vooral oudere kijkers vinden dit beeld via IPTV onnatuurlijk. Dit komt door de compressietechnieken die worden toegepast. Je pakt het beeld meer samen bij de nieuwere bandbreedte besparende codecs. Het is net als bij muziek. Er zijn zat luisteraars die het geluid van bijvoorbeeld JOE of Radio 10 te onrustig vinden door soiundprocessing. En dus liever luisteren naar het meer natuurlijke Spotify, Maar nognaaks. Zowel wat betreft functionaliteit als beeldkwaliteit is het kolder om te zeggen dat Ziggo is ingehaald door KPN en Delta. Delta ligt van de vier grote providers echt op alle vlakken het verst verwijderd van Ziggo en dat in het nadeel van Delta.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
                  Bordewolf Jij houdt toch zo van "on-topic" reageren, of geldt dat niet als je zelf een topic start?
                  Het blijft aardig on topic dacht ik zo. Ik zie liever mooie discussies inhoudelijk dan forumleden die heel de dag voor forumbeheerder spelen.

Terug naar Jarco: je doet nu of ik altijd pro Delta spreek of pro KPN. Ik heb Delta coax kunnen vergelijken met de decoders, en dat doet elkaar zo goed als niets.
                  De kwaliteit gaat nog een stuk hoger zijn wanneer de output van de huidige decoders aangepast wordt of kan worden.
                  En ja, er speelt natuurlijk veel meer mee om de eindgebruiker van goed strak beeld te voorzien.

De Androidapp, daar lees ik van diverse forumgebruikers dat ze zeer enthousiast zijn over het beeld bij Delta, jij hebt dat ook kunnen aanschouwen?

Verder is coax handig met CI+, geen gedoe met decoders, maar dat gemak zit nu ook in de tv apps.
                  Hoe ver Delta af is van KPN zullen we gaan zien. Delta staat op 3, Odido loopt echt verder achter.

En verder speelt voor de doorsnee consument de prijs mee, niet altijd de kwaliteit die dan net een tikkeltje minder is, al onderschrijf ik die woorden geenszins.

En terug on topic: Ziggo gaat de strijd niet winnen wanneer ze niets gaan wijzigen. De strategie van extra content of contentbezit… het is mooi, maar de nederlander wil snel internet voor een lage prijs en een aantal zenders.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 21 Aug 2024, 14:37.

Reageer

Ik heb de Android app van Delta de laatste tijd niet gebruikt. Maar een Android app is anders dan een Android launcher. Ik vergelijk gewone lineaire diensten met elkaar. Hoewel jij anders van mening denk ik dat 'kijken zonder kastje' nog bij providers in de kinderschoenen staat. Providers vinden het ook niet echt prettig dat je via een Android app of zonder Smart TV zonder hun eigen decoder kijkt. Het toekomstig verdienmodel zit namelijk in de wederverkoop van abonnementen van streamingdiensten. En daar speelt die bruikleendecoder een belangrijke rol in.

Maar ik begrijp je nu echt niet meer Ziggo is voorbij gestreefd door KPN en Delta maar Delta staat op nummer 3. Ergens gaat er iets mis of het moet wel een heel moeilijke wiskundige berekeningen zijn die nu hier op los laat? Maar heb jij onlangs wel eens de Android Box van Odido kunnen gebruiken? De geleverde diensten en beeldkwaliteit is echter beter dan dat oeroude Kamai onding en ook dan Android TV van Delta.

En ook je mening over glasvezel en internetsnelheid deel ik niet geheel. Dat hele snelle internet heeft eigenlijk heel weinig consumenten nodig. 200Mbps is ruim voldoende voor 95 procent van de gebruikers. En de huidige snelheden bij Ziggo zijn daarom al meer dan voldoende bij Ziggo. Het enige wat achterblijft bij Ziggo is de upload. Als Ziggo in plaats van 1000/100 nu eens 200/200 symmetrisch zou gaan leveren als Elite mogelijkheid dat zou heel veel kritiek verdwenen zijn. En als Ziggo dan ook nog eens de arrogantie achterwege zoutlaten met uitspraken dat zij blijkbaar bepalen wat voor hun klanten de goede uploassnelheid is dan scheelt dit ook alweer een stukje. Nier de diensten van Ziggo zijn slecht het is meer dat de reputatie Ziggo negatieve parten speelt.

En antwoord geven op je vraag. Ja, ik vind dat jij inderdaad op dit moment alles wat Delta doet allemaal fantastisch vindt. Enige vorm van objectiviteit is echt helemaal verdwenen vanaf het moment dat Delta jou als tester die Android Box heeft gegeven. Als Delta UHD doorgeeft wat in de verste verte via de decoder gezien geen UHD is dan is beeldkwaliteit plots niet meer zo belangrijk. En nu serveer je Ziggo vanwege de beeldkwaliteit af. Terwijl deze provider bijvoorbeeld wel UHD aan klanten levert zoals UHD hoort te zijn. En hetzelfde geldt voor hD. Het HD wat Ziggo levert is beeldkwalitatief beter dan wat Delta aan klanten levert. Ik denk dat het beter is om geen reclamezuil te zijn en gewoon de eerlijke waarheid te verkondigen dan potentiële klanten een teleurstelling te bezorgen omdat blijkt dat dingen die zijn gezegd niet waar zijn. Eerlijkheid is ook op langere termijn beter voor Delta.

Reageer

even de reacties die niet over DVB-C gingen verwijderd....
                      Laatst bewerkt door Jeroen; 22 Aug 2024, 15:47.

Reageer

Jarco, wellicht moet ik het dan duidelijker opschrijven. Het tv signaal coax (Ziggo en Delta) is een soort referentiepunt voor mij.
                        Dus je zult me niet horen zeggen dat de kwaliteit van Ziggo minder is tov KPN en Delta. En of coax de heilige graal is… in mijn ogen niet meer.
                        Neemt niet weg dat KPN volop bezig is de streams 1 op 1 door te geven met volle bandbreedte.
                        En ik heb kunnen constateren dat dit echt niet onder doet voor Coax.
                        De Kamai geeft echt wel goed beeld, daar is eind vorig jaar al een verbetering doorgevoerd met andere encoding met gelijkgebleven bitrates.
                        Ja, dit kan dus nog beter, maar je kan van Delta niet verlangen dat dit van vandaag op morgen zo is.

Delta qua tv apps geeft echt al een mooi beeld. Die geven overigens alle beelden die in 1080P binnen komen ook al in 1080P door.
                        Dat wordt hier door forumleden ook aangegeven, dat lijkt zelfs beter dan de Kamai op dit moment.
                        Natuurlijk ben ik het eens dat UHD 1080P moet zijn, maar Delta gaat dit echt wel aanpassen.

Tot slot ben ik echt wel kritisch op Delta en onlangs nog hadden we hier een discussie over Dolby en welke kanalen Dolby doorgeven.
                        Een van de issues gedempt Dolbygeluid is hier gemeld en daarna opgepakt en opgelost.

Ook heb ik al eens aangegeven niet zo blij te zijn met de SD kanalen bij nog enkele Duitse zenders.
                        Maar positief opbouwende kritiek zal ik blijven hebben, maar ik steek ook de loftrompet uit als men wel zaken voor elkaar maakt.
                        Ik ben immers Deltaklant en vind het dus mooi te zien dat er is getest met UHD, en dat is met ESPN UHD nog steeds gaande (demokanaal = interne test voor zover ik weet). Het kanaal staat wel open overigens en ook daar: de bitrate is hoog, HDR is toegevoegd, dus het geeft al met al een beter beeld tov ESPN1 , dus toch vooruitgang.
                        Ik vind het ook niet netjes dat wanneer Delta komt met een NPO1 UHD testkanaal en er gaat toch nog iets mis, om daar 5x op terug te komen.
                        Het was een testkanaal, de bitrate was heel hoog, HDR was toegevoegd. Ik heb ondanks alles toch van mooi beeld kunnen genieten.
                        De rest wacht ik dan geduldig af, uit ervaring weet ik dat wijzigingen tijd kosten.

Dan nog even Odido: dat heb ik nog niet kunnen bewonderen. Ik kan ook niet oordelen met welke bitrates en codecs ze werken en of ze 1 op 1 kanalen werken (dus 1080P waar 1080P. Maar dat weet jij dan weer…. Wel weet ik dat ze qua HD kanalen achter lopen en helemaal niet met UHD bezig zijn.

Reageer

https://www.totaaltv.nl/nieuws/odido...d-tv-mediabox/

Echt wel kansloos dat je Odido minder vindt dan Delta. Kijk even naar de feiten Bordie

Bij Odido krijg je een tv kastje die via WiFi kan ontvangen icm een bluetooth afstandsbediening. Wat krijgen klanten bij Delta?? Precies..

Kijk ook eens wat een verschil hoe hun forum werkt.
                          https://community.odido.nl

Hier zitten we op een oud bollig forum met vooral vastgeroeste en verzuurde forumleden waarbij Delta medewerkers (bijna) niet komen. Vooral niet communiceren naar klanten.

TV beeld van Odido is gelijkwaardig aan Delta maar echt minder t.o.v. Ziggo-Kpn
                          Dat is echt een feit Bordie!!

Reageer

Ik heb je in het verleden ook horen roepen hoe Delta te snel zaken heeft uitgerold etc.

Dat Odido qua beeldkwaliteit op dit moment gelijk is aan Delta geloof ik ook, maar heb dat niet zelf kunnen constateren zoals ik al eerder heb gezegd.
                            Jij bent Odidoklant of hebt kennissen met Odido? Niet dat ik weg ga bij Delta... ik het het prima naar mijn zin.
                            Maar dan ben ik uberhaupt benieuwd naar de ervaringen en wat Odido via de Androidbox levert en hoe het werkt.

Tot slot wil ik opmerken dat een decoder zelf de beeldkwaliteit niet echt kan bepalen.
                            Wel de software, de bitrate, de resolutie en de output van de decoder.
                            Je kan dus veel vinden van de Kamai, maar uiteindelijk kan deze een net zo goed beeld uitspuwen tov bijvoorbeeld KPN.
                            De decoder zelf is niet de bottleneck. Kijk ook maar naar de specs.
                            6421ba452793a88f984f3810_Kamai-7X-Datasheet.pdf (website-files.com)
                            En ja de Kamai is al zeker 5 jaar oud, helemaal eens. Maar geef alles wel tijd, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, die Androiddecoder van Delta dus ook niet.
                            En verder is het zo dat ook Odido niet aan alle klanten de Androidbox geeft, alleen op verzoek en niet proactief.
                            Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 Aug 2024, 20:43.

Reageer

Ziggo in spagaat: kabelbedrijf zit met DVB-C in de maag | Totaal TV

Ben benieuwd of Delta ook gaat inzetten op de nieuwe Android TV decoder ipv DVB-C.

Heb wel eens ergens gelezen dat men verwacht dat DVB-C er ergens rond 2034 uit zal gaan.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X