Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Caiway gaat verder als Delta

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mooi om te zien dat iedereen zich aan het onderwerp houdt. Van caiway naar Delta eindigt in dolby en coax.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roma Bekijk bericht
      Mooi om te zien dat iedereen zich aan het onderwerp houdt. Van caiway naar Delta eindigt in dolby en coax.
      Het raakt het onderwerp wel wanneer men nu al overstapt naar glasvezel Delta.
      Ik zit in een Caiwaygebied en bij overstap naar glasvezel Delta ging bij mij de coax uit.

Reageer

Terug ontopic dan.
        Op het Tweakersforum wordt het volgende gemeld:
        * Heeft een Caiwayabonnee internet via coax dan wordt deze overgezet op Glasvezelinternet
        * De Caiwayklant krijgt dus daarmee ook een decoder (ik vermoed Android) en de tv apps.
        * Heeft de Caiwayklant al internet via glasvezel dan blijft deze situatie bestaan.
        * Coax blijft vooralsnog in de lucht, is daar nieuws over dan krijgen klanten daarover bericht.

Het laatste zinnetje zie je wel meer in de communicatie…. Ik zie het als: hier komt een einde aan, wanneer daar volgt tzt nader bericht over.
        Neemt niet weg dat er ook coax-only klanten zullen zijn in bijvoorbeeld appartementen? Of Abonnees die het glasvezelaansluitpunt niet naar binnen hebben gehaald.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
          Terug ontopic dan.
          Op het Tweakersforum wordt het volgende gemeld:
          * Heeft een Caiwayabonnee internet via coax dan wordt deze overgezet op Glasvezelinternet
          * De Caiwayklant krijgt dus daarmee ook een decoder (ik vermoed Android) en de tv apps.
          * Heeft de Caiwayklant al internet via glasvezel dan blijft deze situatie bestaan.
          * Coax blijft vooralsnog in de lucht, is daar nieuws over dan krijgen klanten daarover bericht.

Het laatste zinnetje zie je wel meer in de communicatie…. Ik zie het als: hier komt een einde aan, wanneer daar volgt tzt nader bericht over.
          Neemt niet weg dat er ook coax-only klanten zullen zijn in bijvoorbeeld appartementen? Of Abonnees die het glasvezelaansluitpunt niet naar binnen hebben gehaald.
          En zo maakt die Glazen bol overuren voor je ,en dit al voor een fantast uit Twente

Reageer

Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

En zo maakt die Glazen bol overuren voor je ,en dit al voor een fantast uit Twente
            Fantast, complotdenker en forumkampioen..........'t zal onze koning binnenkort vast weer behagen!!

Reageer

Als je mensen mee wil krijgen, dan zou ik verwachten dat je dan ook iets aanbied wat kwalitatief vergelijkbaar is met DVB-C.

Een willekeurig stukje op internet.
              Langzaam komt het besef van Caiway klanten dat men achteruit gaat in beeldkwaliteit als coax verdwijnt (mits er glasvezel ligt). Wanneer gaat Delta hun beeldkwaliteit verbeteren?. Antieke kastjes met een infrarode afstandsbediening. Een tv app met een stream van max 7Mbit.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
                Als je mensen mee wil krijgen, dan zou ik verwachten dat je dan ook iets aanbied wat kwalitatief vergelijkbaar is met DVB-C.

Een willekeurig stukje op internet.
                Langzaam komt het besef van Caiway klanten dat men achteruit gaat in beeldkwaliteit als coax verdwijnt (mits er glasvezel ligt). Wanneer gaat Delta hun beeldkwaliteit verbeteren?. Antieke kastjes met een infrarode afstandsbediening. Een tv app met een stream van max 7Mbit.
                Ik ga je ongelijk geven in deze. Het beeld via de apps is zeker gelijkwaardig tov coax en op dit moment beter dan tov de Kamai.
                De bitrate kan wel lager zijn, maar door het toepassen van H.265 en het feit dat de app 1080P als output heeft geeft dit een gelijkwaardig beeld tov coax. Dan heb ik het over de TV-apps, niet de mobiele apps.

Verder is mijn vermoeden dat de ex-Caiwayklanten meteen instappen met de Androiddecoder, al ken ik de tijdlijnen niet van de uitrol en hoever de tests zijn.
                Dus praten over de Kamai heeft weinig zin. De Caiwayklanten stappen qua tijdslijnen op een gunstig moment in, zeker wanneer het omzetten van die klanten een jaar gaat duren. En met gunstig bedoel ik dat ze meteen de Androidbox hebben en niet later weer moeten switchen van Kamai naar de Androidbox.

En tot slot: of coax er af gaat is niet duidelijk. De communicatie is niet helder voor wat er na november/december 2025 gaat gebeuren wanneer iedereen op glasvezel zit met IPTV. Ik zou zeggen dat Delta dan echt het coaxnetwerk niet meer in stand gaat houden (behoudens appartementen of huizen waar het er echt niet af kan).

Verder heb ik zelf nu al vele jaren Delta nadat ik ben overgestapt van Caiway. Nu Dolby wel werkt mis ik coax geen seconde.
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 16 Aug 2024, 17:00.

Reageer

Aan vermoedens en onduidelijkheden zoals hierboven, hebben we hier helemaal niets...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X