Oorspronkelijk gepost door driepinter
Bekijk bericht
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Caiway gaat verder als Delta
Samenvouwen
X
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtIs er drie jaar geleden een besluit genomen om dat af te schaffen? Of is het gewoon gebeurd?
- 2 Likes
Reageer
-
Voor wat het waard is, bron Tweakers van een Tweakers die de supportdesk heeft gebeld:
[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 - Internet en hosting - GoT (tweakers.net)
Wat ik gisteren van de supportdesk begreep is dat:- Iedereen (uiteindelijk) naar XGS-PON
- Coax volledig gaat verdwijnen
- Verstrekte modems niet in bridge kunnen
Wil je echt dit netwerk niet meer onderhouden dan kies je er in de Caiwaygebieden voor om coax na overstap naar Delta niet meer te ondersteunen.
Blijft de vraag of het coaxnetwerk als "loos" netwerk blijft bestaan. Dat verwacht ik niet. Iedere prijs die Delta er nog voor kan vangen is meegenomen.
De mail naar Caiwaygebruikers zegt dit:
Uit de mail:
"Uw abonnement loopt gewoon door en u kunt gewoon blijven internetten, tv-kijken en bellen zoals u gewend bent."
Dat staat haaks op de bewering dat coax volledig gaat verdwijnen, voor wat zo'n bewering van de supportdesk natuurlijk waard is.
Mocht ik het voor het zeggen hebben bij Delta dan zou ik volledig inzetten op IPTV en iedereen verplicht laten overstappen op glasvezel.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtMocht ik het voor het zeggen hebben bij Delta dan zou ik volledig inzetten op IPTV en iedereen verplicht laten overstappen op glasvezel.
Heb net gekeken of zo'n overstap nog loont van Caiway naar Delta. Is echt tientjes werk aangezien ik alleen internet heb. Het tv product van Delta is te slecht om dat bij hun af te nemen. Als men hier al zegt dat de app beter werkt dan het antieke tv kastje dan zegt dit genoeg. Zenders via de app is max 7 Mbit.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
Dan moet er wel overal glasvezel liggen. Er zijn nog gebieden waar alleen coax ligt en Delta heeft daar nog geen glas. Een voorbeeld hiervan is het Westland.
Heb net gekeken of zo'n overstap nog loont van Caiway naar Delta. Is echt tientjes werk aangezien ik alleen internet heb. Het tv product van Delta is te slecht om dat bij hun af te nemen. Als men hier al zegt dat de app beter werkt dan het antieke tv kastje dan zegt dit genoeg. Zenders via de app is max 7 Mbit.
In Zeeland is dat inderdaad anders.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht
Dan moet er wel overal glasvezel liggen. Er zijn nog gebieden waar alleen coax ligt en Delta heeft daar nog geen glas. Een voorbeeld hiervan is het Westland.
Reageer
-
driepinter dat is wel heel slecht zeg. Waarom zeggen forumleden hier dat tv kijken via de app zo weergaloos mooi is incl goed geluid. Ik verwacht heel veel gezeur van Caiway klanten als ze tv kijken via de coax kwijt raken.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Ik weet niet hoe dit bij het tv kastje zit, maar bij de app zie ik dat niet alle zenders in Dolby Digital zijn.
Ja, er zijn ook naar mijn mening een aantal zenders nog niet voorzien van Dolby:
* VRT
* Ketnet
* Canvas
* Nickelodeon
* RTL Crime, Lounge, Telekids
GOS (gesproken ondertiteling) is ook beschikbaar op VRT1, Ketnet en Canvas dacht ik.
Op de NPO Extra zenders wordt gek genoeg geen Dolby aangeleverd aan de providers, dit zou wel meerwaarde hebben.
Welke ontbreken nog in mijn lijstje??
Maar het helpt al als er een lijstje komt waar Dolby nog toegevoegd moet worden.
Ik weet zeker dat het DELTA-TV-team er dan naar gaat kijken.
De Android-app is qua Dolby gelijk aan de decoders
Noot 1 voor de buitenlandse zenders zoals ARD moet per zender via het instellingenicoontje Dolby eenmalig worden aangezet. Dat doe je dus wanneer je in de zender staat en daar het instellingenicoontje kiest in de infobalk van de zender.
driepinter daar ben je wel van op de hoogte?
Voor ARD is dat Dolby Duits en voor BBC1 is dat Dolby Engels.
Noot 2 Dolby geluid bij KPN « Breedbeeldweetjes (wordpress.com) volgens deze site geeft ook KPN de Belgische zenders niet door met DD5.1. Ik vraag me dus sterk af of dit signaal aangeleverd wordt aan de providers, ik kan het op coax niet meer checken.Laatst bewerkt door Bordewolf; 14 Aug 2024, 18:43.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
Hier moet een disclaimer bij, niet alle zenders hebben een Dolbyspoor, ook op coax niet.
Ja, er zijn ook naar mijn mening een aantal zenders nog niet voorzien van Dolby:
* VRT
* Ketnet
* Canvas
* Nickelodeon
* RTL Crime, Lounge, Telekids
GOS (gesproken ondertiteling) is ook beschikbaar op VRT1, Ketnet en Canvas dacht ik.
Op de NPO Extra zenders wordt gek genoeg geen Dolby aangeleverd aan de providers, dit zou wel meerwaarde hebben.
Welke ontbreken nog in mijn lijstje??
Maar het helpt al als er een lijstje komt waar Dolby nog toegevoegd moet worden.
Ik weet zeker dat het DELTA-TV-team er dan naar gaat kijken.
De Android-app is qua Dolby gelijk aan de decoders
Noot 1 voor de buitenlandse zenders zoals ARD moet per zender via het instellingenicoontje Dolby eenmalig worden aangezet. Dat doe je dus wanneer je in de zender staat en daar het instellingenicoontje kiest in de infobalk van de zender.
driepinter daar ben je wel van op de hoogte?
Voor ARD is dat Dolby Duits en voor BBC1 is dat Dolby Engels.
Noot 2 Dolby geluid bij KPN « Breedbeeldweetjes (wordpress.com) volgens deze site geeft ook KPN de Belgische zenders niet door met DD5.1. Ik vraag me dus sterk af of dit signaal aangeleverd wordt aan de providers, ik kan het op coax niet meer checken.
Dolby update - ZeelandNet Serviceforum
En de app geeft de hiergenoemde zenders idd in Dolby door, de andere dus niet.
Reageer
-
Bordewolf
Ik heb ze nu dus stuk voor stuk gecontroleerd aan de hand van deze lijst :
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...9-dolby-update
En de app geeft de hier genoemde zenders idd in Dolby door, de andere dus niet.
Uitzondering is dan Filmbox deze staat niet in de lijst maar is wel in Dolby Digital.Laatst bewerkt door driepinter; 14 Aug 2024, 20:30.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtBordewolf
Ik heb ze nu dus stuk voor stuk gecontroleerd aan de hand van deze lijst :
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...9-dolby-update
En de app geeft de hier genoemde zenders idd in Dolby door, de andere dus niet.
Reageer
-
Kun je de lijst dan eens checken met coax? Ontbreken er dan zenders?
Paramount, CNBC Europe, BBC Four, CBBC, Nickelodeon, Kika, TVE.
BBC News en TV 538 dan weer niet.Laatst bewerkt door driepinter; 14 Aug 2024, 21:01.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
Dolby Digital wel op coax :
Paramount, CNBC Europe, BBC Four, CBBC, Nickelodeon, Kika, TVE.
BBC News en TV 538 dan weer niet.
Reageer
-
De Belgische zenders dus geen Dolby? Ergens wel gek.
- 1 Like
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer