Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DFN gaat fuseren met Glaspoort?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
    Hm glaspoott heeft gedeelde zeggenschapover,over glasdraad

    https://www.acm.nl/nl/publicaties/gl...ntratiebesluit
    Dat zei ik al, en GlasHart bestaat ook nog. Dus dit omvat ook Zeeland waar GlasDraad of GlasPoort de resterende kernen aanlegt. Er zijn inmiddels wanneer je doorzoekt genoeg voorbeelden te vinden waar GlasDraad alleen nog de aanleg doet in dorpen op bedrijventerreinen waar de glasvezel van Delta niet ligt, terwijl eerder de intentie was het hele dorp te doen.
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 4 weken geleden.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
      Zullen de merken Caiway en Delta nog wel blijven als Glaspoort het glasvezelnetwerk overneemt?

      Wat moet EQT met die paar klanten op het coax netwerk? Ik vermoed dat wellicht behalve in Zeeland, veel klanten in het Caiway gebied niet meer op de coaxkabel zitten omdat de glasvezel nodig hebben voor het internet.
      Het gaat toch om iets van 155.000 kabelabonnees in Zeeland.
      Laatst bewerkt door driepinter; 4 weken geleden.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
        Dat zei ik al, en GlasHart bestaat ook nog. Dus dit omvat ook Zeeland waar GlasDraad of GlasPoort de resterende kernen aanlegt....
        Inside info???????
        Je doet net of volop bezig zijn.....🫣🤢
        Om alle dorpskernen in Zeeland te 'verglazen', zijn we véle jaren verder....
        Genoemde partij(en) zijn niet / maar héél zuinigjes bezig in het zeeuwse land.

        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
          Jarco Kriek nog wel een vraag over jou artikel: wat zie jij dan gebeuren met de COAX? Eigenaar is daar ook DFN.
          Dat is glazen bol kijken. Coax is duur om te onderhouden als je moet concurreren tegen glasvezel. Er zijn meerdere scenario's denkbaar. Van Glaspoort neemt ook de coax-netwerken over in gebieden (Zeeland) waar het nog geen glasvezel heeft en gaat dan de 'lsst mile' verglazen tot aan coax wordt buiten de deal gehouden en wordt te koop gezet. En er zijn nog meer varianten denkbaar.

          Maar dit gaat alleen gebeuren als Glashart en DFN tot verkoopovereenstemming komen.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

            Het gaat toch om iets van 155.000 kabelabonnees in Zeeland.
            Tja, ik ga het toch maar weer zeggen: wanneer deze alliantie doorgaat, dan zal Delta meteen ook kijken naar verkoop van de coax aan Ziggo.
            Coax is in die zin een blok aan het been wanneer je kijkt naar het kosten van het onderhouden, upgraden etc, dubbele aansluitingen, dubbel hardware.

            Delta zal zelf veel meer exposure krijgen op de Glaspoort en Glashart en Glasdraad netwerken dus een groter netwerk gaan bestrijken. Dan kan de focus beter gaan liggen op glasvezel en het goed bedienen van bestaande en nieuwe klanten op dat netwerk dan ook nog bezig moeten zijn met een coax-netwerk.

            Het zou me niet verbazen dat men Caiway of van de hand doet of laat opgaan in Delta. Ook die overkill aan administratieve last etc zou je dan niet meer willen hebben. In Twente is de move terug naar Ziggo relatief snel te doen (Ziggo had de coax in het verleden).
            En wellicht dat veel abonnees aangeschreven gaan worden om verplicht naar glasvezel over te stappen omdat men coax niet meer ondersteund. Een dergelijke move zou zo maar eens op handen kunnen zijn om in elk geval voordat men verkoop Ziggo voor te zijn qua abonnees.

            Wat betreft Delta/Caiway: alles moet nu dubbel worden aangemaakt, terwijl beide providers zo goed als hetzelfde doen, alleen met net even iets andere abonnementen.
            Laatst bewerkt door Bordewolf; 4 weken geleden.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

              Dat is glazen bol kijken. Coax is duur om te onderhouden als je moet concurreren tegen glasvezel. Er zijn meerdere scenario's denkbaar. Van Glaspoort neemt ook de coax-netwerken over in gebieden (Zeeland) waar het nog geen glasvezel heeft en gaat dan de 'lsst mile' verglazen tot aan coax wordt buiten de deal gehouden en wordt te koop gezet. En er zijn nog meer varianten denkbaar.

              Maar dit gaat alleen gebeuren als Glashart en DFN tot verkoopovereenstemming komen.
              Dat ziet er toch wel erg naar uit, alles beweegt die kant al op, je gaat normaal gesproken niet zo maar je beleid aanpassen wanneer zo'n fusie niet al in een ver stadium is.
              Het zou me niet verbazen dat de intentieovereenkomsten al getekend zijn als voorloper op de definitieve deal (ook om te voorkomen dat anderen er nog in kunnen springen nu dit gerucht er al is).

              Reageer


              • #22
                Delta en Caiway zijn als providers echt wel wat geld waard. Dus verkoopt DFN glasvezel dan lijkt de logische vervolgstap dat op enig moment ook de providers Delta en Caiway in de etalage worden gezet. Op coax en glasvezel gaat het toch om honderdduizenden abonnees die een bepaalde waarde hebben. Wellicht dat een partij als Odido die inzet op expansie van het abonnee-aantal hier wel trek in heeft.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                  Delta en Caiway zijn als providers echt wel wat geld waard. Dus verkoopt DFN glasvezel dan lijkt de logische vervolgstap dat op enig moment ook de providers Delta en Caiway in de etalage worden gezet. Op coax en glasvezel gaat het toch om honderdduizenden abonnees die een bepaalde waarde hebben. Wellicht dat een partij als Odido die inzet op expansie van het abonnee-aantal hier wel trek in heeft.
                  Dat zou kunnen, maar ik zie een sterker wordend merk als Delta niet opeens weer in Odido opgaan. Ik zie wel Caiway verdwijnen.
                  En wat mij betreft is Delta qua tv en internet op glasvezel stukken verder dan Odido.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                    Zullen de merken Caiway en Delta nog wel blijven als Glaspoort het glasvezelnetwerk overneemt?

                    Wat moet EQT met die paar klanten op het coax netwerk?
                    Noem dat maar een paar.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      Dat zou kunnen, maar ik zie een sterker wordend merk als Delta niet opeens weer in Odido opgaan. Ik zie wel Caiway verdwijnen.
                      En wat mij betreft is Delta qua tv en internet op glasvezel stukken verder dan Odido.
                      Stukken verder? Leg eens uit?

                      Delta is nog aan het testen met Android TV. Odido heeft het al werkend. Delta wederverkoop behalve Viaplay nog geen enkel abonnement van een streamingdienst en Odido sluit met e ene na de andere streamingdienst samenwerkingsovereenkomsten. Odido test met 4K en UHD en van Delta is dit nog niet duidelijk.

                      Reageer


                      • #26
                        Ik, als Delta-kabelklant, krijg inmiddels een heel ongemakkelijk gevoel van dit topic. Min of meer alsof de poten vanonder mijn stoel gezaagd worden

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                          Ik, als Delta-kabelklant, krijg inmiddels een heel ongemakkelijk gevoel van dit topic. Min of meer alsof de poten vanonder mijn stoel gezaagd worden
                          Dat gevoel zit toch echt in uw hoofd. Er is geen enkele reden om u ongemakkelijk te voelen. Coax ligt er nog heeel lang.

                          Reageer


                          • #28
                            Mooi zo!
                            Maak ik er wel een schommelstoel van

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht

                              Stukken verder? Leg eens uit?

                              Delta is nog aan het testen met Android TV. Odido heeft het al werkend. Delta wederverkoop behalve Viaplay nog geen enkel abonnement van een streamingdienst en Odido sluit met e ene na de andere streamingdienst samenwerkingsovereenkomsten. Odido test met 4K en UHD en van Delta is dit nog niet duidelijk.
                              Daar was ik niet van op de hoogte. Maar hoe kom je tot de conclusie dat Amdroid TV bij Delta niet werkt? En dat Delta helemaal niets doet aan UHD en 4K?

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Daar was ik niet van op de hoogte.
                                Dat heeft je nooit weerhouden...

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X