Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DeltaFiber boekt vooruitgang maar vergeet zijn roots.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

    Uiteindelijk zou Delta naar meer dekking moeten streven op o.a. ODF-glasvezel.
    Ik zie (weer) niet wie wat 'moet' en waarom. Waarom zou Delta iets 'moeten'?

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Laurentiuss Bekijk bericht
      Hier in de zak van Zuid-Beveland komt Delta helemaal niet.
      Ik heb de vraag uitgezet bij Delta, zal het antwoord hier posten:

      Kunt u zeggen of Delta Fiber in het 'oude' verzorgingsgebied van Delta/ZeelandNet nog steeds als beleid/voornemen heeft om alle coax-aansluitingen door glasvezel te vervangen?
      Mijn inschatting (tot Delta anders zegt) is dat ze alle coax-aansluitingen nog steeds willen vervangen en dat het graven door KPN of ODF daar los van staat. Ze zullen wel eerst het laaghangend fruit doen, dus het zal niet zo snel gaan als je zou willen. Dat, of DFN begint (onder invloed van EQT?) strategische terugtrekbewegingen te maken ("Dubbel aanleggen is onverantwoord") omdat het toch erg duur blijkt en het aantal abonnementen over aangelegde glasvezelaansluitingen tegen blijkt te vallen. Maar dat is speculeren.
      Laatst bewerkt door Koeba; 12 Mar 2024, 10:22.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Grijpskerke staat bij KPN planning dus de kans dat het nog bij Delta gebeurt is nihil.

        Planning (kpn.com)
        Ja Planning, zegt niets valt wel op dat ze serroskerke en aagtekerke niet meenemen. Vermoed dwars over walchren van middelburg naar domburg en dus mazzel dat grijpskerke langs die route ligt.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
          Wij wonen hier enkele kilomers van de TS en hebben sinds vorig jaar gewoon een glasvezelaansluiting van Delta. Volgens mij zijn ze in meer dorpen op Walcheren bezig geweest met de aanleg. Je lijstje is van begin 2022, er kan dus onderhand aardig wat werk zijn verzet.
          Grijpskerke is natuurlijk ook maar een heel klein dorpje...
          Ja maar dat lijstje is zoals het nu nog steeds op hun site staat met die gegevens. ZIE https://www.delta.nl/internet/glasvezel/veere/

          Vind nu deze helaas ongedateerde kreet op Zeelandnet.
          Koploper in Nederland
          Met ons Zeeuwse netwerk zijn we nu koploper in Nederland. Daar zijn we trots op! Door meer glasvezel aan te leggen gaan we ervoor zorgen dat dat zo blijft. Dit jaar legt DELTA 1623 km glasvezel in de Zeeuwse grond. En daar sluiten we 1280 straten op aan. 40.000 huishoudens zijn dan al klaar voor de toekomst met glasvezel.
          Heel oud nieuws :-) want daar staat Vlissingen nog als gepland :-)


          Motto VEEL BELOVEN -------------
          https://www.delta.nl/internet/glasve...sen/walcheren/

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
            Vind nu deze helaas ongedateerde kreet op Zeelandnet.
            Koploper in Nederland
            Met ons Zeeuwse netwerk zijn we nu koploper in Nederland. Daar zijn we trots op! Door meer glasvezel aan te leggen gaan we ervoor zorgen dat dat zo blijft. Dit jaar legt DELTA 1623 km glasvezel in de Zeeuwse grond. En daar sluiten we 1280 straten op aan. 40.000 huishoudens zijn dan al klaar voor de toekomst met glasvezel.
            Heel oud nieuws :-) want daar staat Vlissingen nog als gepland :-)
            Januari 2021...
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niΓ©mand op mΓ­jn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Ik heb de vraag uitgezet bij Delta, zal het antwoord hier posten:

              Mijn inschatting (tot Delta anders zegt) is dat ze alle coax-aansluitingen nog steeds willen vervangen en dat het graven door KPN of ODF daar los van staat. Ze zullen wel eerst het laaghangend fruit doen, dus het zal niet zo snel gaan als je zou willen. Dat, of DFN begint (onder invloed van EQT?) strategische terugtrekbewegingen te maken ("Dubbel aanleggen is onverantwoord") omdat het toch erg duur blijkt en het aantal abonnementen over aangelegde glasvezelaansluitingen tegen blijkt te vallen. Maar dat is speculeren.
              Antwoord van Delta op mijn vraag kwam net binnen: Klopt het dat Delta de uitrol van glasvezel in kleinere plaatsen in Zeeland uitgesteld heeft?

              Dat is erg afhankelijk per locatie. Het is in ieder geval niet zo dat Delta de uitrol wil uitstellen. Echter zijn er veel partijen nodig voor het aanleggen van glasvezel wat de aanleg soms kan vertragen.
              Kun je alle kanten mee op, maar soit.

              Reageer


              • #22
                Volgens mij zijn Glasdraad en Glaspoort toch gefuseerd tegenwoordig?
                Volgens mij sluit dat aan met het knuffelen tussen Glaspoort en Deltafiber.

                Reageer


                • #23
                  Marco Visser, directeur DFN:
                  Wij willen het liefst overal glasvezel aanleggen maar soms zijn er redenen om dat niet te doen bijvoorbeeld omdat een specifiek gebied te duur is om dat te doen. Echter die situaties kunnen zichzelf ook weer oplossen over tijd dus de ambitie staat, maar de planning is flexibel.

                  Reageer


                  • #24
                    Klopt helemaal en dat moeten we dus even afwachten. Gezien de ontwikkelingen en dat ik weet dat Jarco Kriek echt wel meer bronnen heeft voordat hij zo maar iets de wereld in slingert ben ik er niet bang voor dat er een nieuwsbericht op handen is voor de nabij toekomst.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      ......ben ik er niet bang voor dat er een nieuwsbericht op handen is voor de nabij toekomst.
                      En......dan heb jij het voorspeld!!!!!
                      Wat een vooruitziende blik!!!!!!

                      O ja...mocht het wat langer duren, herhaal het nΓ³g maar een paar keer...πŸ€”πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niΓ©mand op mΓ­jn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                        Marco Visser, directeur DFN:
                        Wij willen het liefst overal glasvezel aanleggen maar soms zijn er redenen om dat niet te doen bijvoorbeeld omdat een specifiek gebied te duur is om dat te doen. Echter die situaties kunnen zichzelf ook weer oplossen over tijd dus de ambitie staat, maar de planning is flexibel.
                        Precies wat we al lang weten, de kleine dorpen gebeuren niet omdat hier glasvezelaanleg te duur is.

                        Wanneer Delta (ook) om een eigen bedrage zou vragen voor de aanleg zou het probleem zijn opgelost.

                        Reageer


                        • #27
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Precies wat we al lang weten, de kleine dorpen gebeuren niet omdat hier glasvezelaanleg te duur is.

                          Wanneer Delta (ook) om een eigen bedrage zou vragen voor de aanleg zou het probleem zijn opgelost.
                          wel een beetje lullig voor de bewoners van de kleinere dorpen....in de grote plaatsen is de aanleg gratis, maar voor de kleinere dorpen zouden de inwoners dan een bijdrage moeten betalen...

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht

                            wel een beetje lullig voor de bewoners van de kleinere dorpen....in de grote plaatsen is de aanleg gratis, maar voor de kleinere dorpen zouden de inwoners dan een bijdrage moeten betalen...
                            En in Grote plaatsen is het aan gelegd ,en de mensen nemen het niet niet ? Hoe zou dat komen wacht men tot Kpn er een naast legt ,en van daaruit de goedkoopste kiezen

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht

                              wel een beetje lullig voor de bewoners van de kleinere dorpen....in de grote plaatsen is de aanleg gratis, maar voor de kleinere dorpen zouden de inwoners dan een bijdrage moeten betalen...
                              Dat moet ik toch al ik woon in het gebied wat onder glasdraad goeskapelle valt, dus aan wie ik twee honderd euro betaal maakt niets uit.

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                                Dat moet ik toch al ik woon in het gebied wat onder glasdraad goeskapelle valt, dus aan wie ik twee honderd euro betaal maakt niets uit.
                                Dan wordt je toch aangelegd en kun je dus ook Delta kiezen straks... Delta legt indirect dus al aan.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X