Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Na Zeeuws-Vlaanderen wil GlasDraad ook de Bevelanden voorzien van snel internet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Glasdraad slaat 'grote' kernen Borsele over:
    Wij nemen de kern Heinkenszand niet mee in ons project. Dit is voor ons een echte grote kern en wij weten dat de grote partijen in Nederland hier glasvezel gaan aanleggen. Glasdraad richt zich op de gebieden waar deze partijen juist niet komen. Heinkenszand en ook 's-Gravenpolder zullen vast en zeker door Delta of KPN wordt voorzien van glasvezel.
    Bron: Mail van Glasdraad nadat ik vroeg waarom mijn postcode niet kiesbaar was.

    Lichtpuntje: Als Glasdraad zich op de kleine kernen en buitengebieden richt, zou KPN zelf de rest nog kunnen gaan aanleggen.

    Reageer


    • #17
      KPN moet toch ooit iedereen een alternatief bieden voor de koperlijn? Ooit wordt de koperlijn van KPN volledig uitgeschakeld.
      Ik kan me niet voorstellen dat KPN sommige huizen niet aansluit op de glasvezel.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
        KPN moet toch ooit iedereen een alternatief bieden voor de koperlijn? Ooit wordt de koperlijn van KPN volledig uitgeschakeld.
        Ik kan me niet voorstellen dat KPN sommige huizen niet aansluit op de glasvezel.
        Dat jij je iets niet kunt voorstellen zegt meer over jou dan over KPN. Waar haal je die verplichting van KPN nu weer vandaan?

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
          Waarom vraagt Glasdraad een vergoeding van 200 euro voor een aansluiting in een niet buitengebied?
          Dat is toch absurd en onnodig drempelverhogend?
          Dat zie je toch voor de rest nergens!
          Zou ik toch eens beter kijken; er worden op heel veel plekken vastrechtvergoedingen gevraagd en heel graag betaald. Nergens? Onzin. Glasdraad is van een investeringsmaatschappij (en KPN) en heeft gewoon minimale rendementseisen, persoonlijk kan ik met 200 euro voor een aansluiting op een kwaliteitsnetwerk met veel (echte) keuze in providers heel goed leven. KPN zelf lijkt bij aanleg geen vastrecht te rekenen, maar dat is nu nog even een aanname van me.
          Laatst bewerkt door Koeba; 21 Dec 2023, 08:06.

          Reageer


          • #20
            Betalen voor snel internet in kleine dorpen en buitengebied Schouwen-Duiveland

            https://www.pzc.nl/schouwen-duivelan...land~aab72213/

            Reageer


            • #21
              Dit is toch weer een nadeel tov KPN en Delta wanneer je dus een aansluiting laat maken en hem nog niet direct wil gebruiken maar pas later.

              Dan kost dit dus € 250 extra.

              GlasDraad Borsele legt een compleet nieuw netwerk aan. De investering in dit voor aanleg complexe gebied is enorm en wordt niet volledig afgedekt door de bijdragen van de bewoners. Het is wel de bedoeling dat dit netwerk gebruikt wordt als het aangelegd is. Mocht u toch geen gebruik maken van de aansluiting, dan brengt GlasDraad Borsele eenmalig € 250,- extra in rekening.

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Dit is toch weer een nadeel tov KPN en Delta wanneer je dus een aansluiting laat maken en hem nog niet direct wil gebruiken maar pas later.

                Dan kost dit dus € 250 extra.

                GlasDraad Borsele legt een compleet nieuw netwerk aan. De investering in dit voor aanleg complexe gebied is enorm en wordt niet volledig afgedekt door de bijdragen van de bewoners. Het is wel de bedoeling dat dit netwerk gebruikt wordt als het aangelegd is. Mocht u toch geen gebruik maken van de aansluiting, dan brengt GlasDraad Borsele eenmalig € 250,- extra in rekening.
                Met dit soort zaken is het gewoon aan laten leggen.

                Reageer


                • #23
                  Ik heb bij Glasdraad en KPN Netwerk de vraag uit staan of KPN zelf de grotere kernen die Glasdraad niet doet zal aanleggen. Op https://www.kpnnetwerk.nl/ krijg je bij check: We zijn voor uw adres aan het plannen. Ik heb gevraagd of dat de planning van KPN of Glasdraad is. Ik zal de antwoorden ook hier melden.

                  Reageer


                  • #24
                    NB: Mijn privé advies aan iedereen die voor 200/250 een KPN-aansluiting kan krijgen, ook al zit er al een Delta aansluiting en/of je neemt niet meteen een abonnement: Doen. Waarom? Daarom. Doe het en jij en je kinderen zullen er blij van worden.

                    Reageer


                    • #25
                      Dus wie zich geroepen voelt kan zich aanmelden :

                      Ook is GlasDraad nog op zoek naar buurtambassadeurs. Dit zijn bewoners die hun buurtgenoten informeren en enthousiast maken over het nut en de noodzaak van snel internet. Interesse? Laat het weten via [email protected].

                      Info

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Dus wie zich geroepen voelt kan zich aanmelden :

                        Ook is GlasDraad nog op zoek naar buurtambassadeurs. Dit zijn bewoners die hun buurtgenoten informeren en enthousiast maken over het nut en de noodzaak van snel internet. Interesse? Laat het weten via [email protected].

                        Info
                        Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier tegen kunnen zijn. KPN legt gewoon overal aan, via Glasdraad, KPN Netwerk, Glaspoort.
                        Altijd naar binnen halen.

                        Ik kan me niet voorstellen dat er destijds "coax-weigeraars" waren. Die is ook bij iedereen naar binnen gefietst.
                        Ja het is jammer dat Delta er daarna weer achteraan gaat komen en nogmaals een aanleg doet, maar dat is niet anders.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Dec 2023, 16:25.

                        Reageer


                        • #27
                          Nu ook in Goes en Kapelle :

                          https://glasdraadgoeskapelle.nl

                          Als ik dan die foto bekijk dan denk ik : " Waar die vuurtoren staat in Kapelle, dat weet ik niet ".
                          Laatst bewerkt door driepinter; 29 Jan 2024, 17:19.

                          Reageer


                          • #28
                            Tja , je kunt ook niet alles weten . ik ben er vrijdag 26 - 01 nog geweest maar ook geen vuurtoren gezien. (met glasvezel is zeker alles mogelijk)

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Nu ook in Goes en Kapelle :

                              https://glasdraadgoeskapelle.nl

                              Als ik dan die foto bekijk dan denk ik : " Waar die vuurtoren staat in Kapelle, dat weet ik niet ".
                              Ook Glasdraad, wie weet dat men daar ook Ziggo kan porren 🤣🤣🤣

                              Reageer


                              • #30
                                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                                Ook Glasdraad, wie weet dat men daar ook Ziggo kan porren 🤣🤣🤣
                                Edam-Volendam ligt niet in Zeeland...😁🤣🤣🤣
                                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X