Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

KPN naar 4 Gbps

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • KPN naar 4 Gbps

    https://www.telecompaper.com/nieuws/...ceren--1478475

    Je kon er op wachten. Alsnog gaan de providers elkaar beconcurreren op snelheid.
    Als particulier ben ik al lang blij het 1 Gbps. Ik zie echt het nut niet van die hele hoge snelheden.
    Los van dat we beetje bij beetje gewoon meer betalen voor internet doordat men de snelheden weer opschuift op termijn.
    Het truukje we verhogen het abonnementsbedrag, maar ook je snelheid... het is in mijn ogen een beetje uitgespeeld.

  • #2
    Hoe kun je dit lezen zonder abo? https://tweakers.net/nieuws/214372/k...-internet.html https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-m...van-nederland/

    Reageer


    • #3
      Die krijgen dus speciaal een ander modem : Box 14

      4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14 | KPN Community

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Die krijgen dus speciaal een ander modem : Box 14

        4 Gbit/s en een nieuw modem: de KPN Box 14 | KPN Community
        Ik zie er niet veel in. Hooguit 4 poorten met een dedicated 1 Gbps kan nog ergens handig zijn.
        Maar of dit het allemaal nog waard is.... Hoe wil je consumenten in hemelsnaam overhalen tot zo'n abonnement?
        De doorsnee klant is zelfs met 500Mbits al tevreden.

        Reageer


        • #5
          Ik begrijp heel deze reactie over prijsverhoging niet. De prijzen van gigabit abonnementen worden juist lager bij de meeste providers nu er multigig abonnementen komen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
            Ik begrijp heel deze reactie over prijsverhoging niet. De prijzen van gigabit abonnementen worden juist lager bij de meeste providers nu er multigig abonnementen komen.
            Delta heeft zijn 1 Gbit recentelijk verhoogd met € 2,50. Begrijp me goed, ik wil geen gelijk krijgen. Maar in het verleden, zeker bij COAX ging iedere verhoging van het abo gepaard met verhoging van de snelheid. Als consument ga je alleen maar denken: ze hebben een reden nodig om mijn abo te verhogen.
            De lager abo's zijn bij Delta overigens ook met € 2,50 gestegen. Ja, ten dele inflatiecorrectie.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door copilot
              Wat het glas-kabelverhaal (gewoon kabel) hiermee te maken heeft is eigenlijk niet relevant en zet mensen op een verkeerd spoor.

              Even doortrekken naar de huidige aanbieding (in filmpje hierboven ontbreek de 4 Gbps): in feite wordt hier aangeboden 1Gbps voor de meeste abonnees (hebben wel het modem maar niet het netwerk), 2,5 Gbps voor de thuistechneuten (hebben de hardware) en 4Gbps voor de 10Gbps gebruikers (kunnen de hardware betalen).

              Bij Delta Fiber hoef je geen dure hardware te kopen want de poorten zijn toch gelocked op 1Gbps, ook al luidt de aanbieding 8Gbps (dat in feiten een optelsom is van allerlei 1Gbps poortcommunicatie).
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Oct 2023, 17:25.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Helder verhaal, bedankt.

                Reageer


                • #9
                  Waarom zijn de tarieven voor internet op glasvezel in Frankrijk zoveel goedkoper als hier?

                  Reageer


                  • #10
                    Misschien is dit wel een goede aanmoediging voor DELTA om zelf ook een glasvezelmodem te gaan leveren wat wel de volle snelheid haalt op één enkele LAN poort
                    Laatst bewerkt door driepinter; 9 Oct 2023, 20:41.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                      Waarom zijn de tarieven voor internet op glasvezel in Frankrijk zoveel goedkoper als hier?
                      Omdat, volgens de Consumentenbond, Nederland, na België, het duurste internetland van Europa is.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Misschien is dit wel een goede aanmoediging voor DELTA om zelf ook een modem te gaan leveren wat wel de volle snelheid haalt op één enkele poort
                        Daar kom je niet mee uit; moet minsten twee zulke poorten hebben als je daar zelf gebruik van wilt maken. Eén voor inkomend verkeer en één voor uitgaand netwerkverkeer (jij dus) via die andere poort. De Fritz!box 5590 Fiber bijvoorbeeld.
                        @ https://fritzshop.nl/fritzbox/1356-f...r-xgs-pon.html

                        Zoals ik al schreef in een reactie aan copilot :
                        Je moet zelf wel over een netwerkkaart beschikken die minimaal 2,5Gbps snel is (als je heb rechtstreeks op de tweede poort aansluit). Gaat dat eerst nog via een switch in jouw netwerk dan moet die switch ook minimaal 2,5Gbps aankunnen. En daarmee werk je dus met een 4Gbps abonnement op 2,5Gbps. Dat is dan ook exact de reden waarom dat soort hoge bandbreedte abonnementen nauwelijks duurder zijn dan een 1Gbps abonnement (de abonnee kan nl dan nooit klagen dat hij/zij moet betalen voor bandbreedte waar men geen gebruik van kan maken).

                        Alleen met een 10Gbps netwerkkaart (evt gekoppeld via idem switches) haal je 4Gbps. Daarvoor moet je met de huidige prijzen wel even diep in je knip tasten.
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Oct 2023, 20:38.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Daar kom je niet mee uit; moet minsten twee zulke poorten hebben als je daar zelf gebruik van wilt maken. Eén voor inkomend verkeer en één voor uitgaand netwerkverkeer (jij dus) via die andere poort.
                          Ok, ik zal de tekst aanpassen in LAN poort dan.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Ok, ik zal de tekst aanpassen in LAN poort dan.
                            Bij de Fritzbox! 5590 kom je dan uit op 6 poorten:
                            1. 1x Glasvezelaansluiting - XGS-PON met XGS-PON SFP-glasvezelmodule op die specifieke poort
                            2. 1 x 2,5 Gigabit-LAN poort (voor je interne 2,5 Gbps netwerk)
                            3. 4 x Gigabit-LAN poorten
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: FiberNetwerk.jpg
Bekeken: 188
Grootte: 41,3 Kb
ID: 279843
                            Bijgevoegde bestanden
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer


                            • #15
                              Volgens een Tweakers post ​​​​​​heeft het V14 modem :


                              1x 10G WAN (rood)
                              1x 10G LAN (blauw)
                              1x 2.5G LAN (groen)
                              1x 1G LAN (geel)
                              1x 1G LAN (geel)
                              En een Phone poort.

                              Bron

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X