Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kabinet: breedband in buitengebieden niet verplicht

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Kabinet: breedband in buitengebieden niet verplicht

Subsidie is geschrapt :

https://www.computable.nl/artikel/ni...verplicht.html
    Laatst bewerkt door driepinter; 5 Jul 2023, 17:16.

Ach ja, de overheid zal ook eens wel een keertje toekomstgericht denken en actief beleid voeren. Het was 2016 (nog maar 7 jaar geleden) toen toenmalig minister van EZ Henk Kamp iedereen wijs maakte dat voor het buitengebied high speed-internet niet nodig was. Door de lucht met een snelheid van 10 Mbit was voldoende. Gelukkig stond Glasvezel Buitenaf (nu Delta) net in de startblokken. Drie jaar later was hier in de Achterhoek glasvezel gerealiseerd en een paar weken nadat de aansluiting actief was moesten we allemaal thuis werken i.v.m. corona. Zonder glasvezel-internet had ik met mijn 1,5 Mbit snelheid over een oude koperkabel uit de jaren '50 de boel dicht kunnen gooien. En dan heb ik het alleen nog maar over mijn eigen situatie. Wat te denken voor alle ouderen in het buitengebied die voor zorg zijn aangewezen op technische voorzieningen. Het is maar goed dat de markt zijn werk doet en dat Nederland, zeker in Europa, voorop loopt.

Reageer

Schijnbaar doet DELTA toch ook glasvezel in buitengebieden

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/buitengebied/

Maar zo te zien lang nog niet overal...
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door driepinter; 5 Jul 2023, 20:47.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Schijnbaar doet DELTA toch ook glasvezel in buitengebieden

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/buitengebied/
        Voorlopig voornamelijk via hun kabelnetwerk.....
        Als dat goed werkt voor veel mensen ook genoeg.
        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

Voorlopig voornamelijk via hun kabelnetwerk.....
          Als dat goed werkt voor veel mensen ook genoeg.
          Hoe kom je daar nou bij? Overal waar Delta in buitengebied actief is, is het glasvezel hoor. Zoals hier in Veluwe Oost. Geen ISP die in deze tijd nog nieuwe gebieden met achterhaalde coax techniek aanlegt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht

Hoe kom je daar nou bij? Overal waar Delta in buitengebied actief is, is het glasvezel hoor. Zoals hier in Veluwe Oost. Geen ISP die in deze tijd nog nieuwe gebieden met achterhaalde coax techniek aanlegt.
            'Overal waar Delta in het buitengebied actief is....." Dát bedoel ik juist....ze zíjn niet overal actief. Was het maar waar!
            Zelfs in hun 'eigen' gebied in Zeeland, komen coax gebruikers niet overal aan bod, wat glasvezel betreft.
            Laatst bewerkt door Rinus; 6 Jul 2023, 12:07.
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Het betreft inderdaad een twee-ledige afzegging: de geplande subsidie van 160 miljoen euro voor breedbandaanleg in buitengebieden en worden operators niet verplicht breedbandinternet in deze gebieden aan te leggen. Volgens mij een 1-2'tje op ministerieel nivo.
              Dat minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (?) hier veto over heeft is minstens vreemd te noemen.

Op het moment dat je breedband voor buitengebieden wil afdoen met 'breedband' via mobiele 4G/5G-netwerken, straalverbindingen en internet via low orbit satellietnetwerken zoals Starlink (18), dan denk ik toch dat deze mevrouw eerst maar eens met zomerreces moet gaan, om dit soort onzinnige oplossingen te overdenken.

Lees hier haar brief aan de 2e Kamer.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Jul 2023, 21:02.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X