Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen dubbele aanleg, maar hoe zit het dan met KPN?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen dubbele aanleg, maar hoe zit het dan met KPN?

    Delta: uitzonderling dat wij dubbel glasvezel aanleggen | Totaal TV

    Mooi stukje van TotaalTV. Dit is allemaal mooi van DFN en Marco Visser, maar hier in mijn woonplaats ligt nog koper van KPN.
    Delta ligt er al. Het gekke is dat KPN het geen lor interreseerd en een eigen return of investment berekend, die gunstiger uitvalt bij zelf aanleggen.
    Daarnaast doet Delta er geen moer aan om KPN beschikbaar te krijgen. Overigens krijgen ze dat ook niet rond.
    Ik hoorde dat T-Mobile via Delta gierend duur is ten opzicht van T Mobile glasvezel en KPN glasvezel.
    Ik heb nog geen echte bron, postcodecheck doet het nog niet.

    Laat Delta toch eens gaan kijken naar hoe ze meer kunnen samenwerken met KPN, of vinden ze de concurrentie en het extra vezeltje erbij naast hun netwerk wel dikke prima en maatschappelijk verantwoord?

  • #2
    Afgezien nog er van dat 'uitzonderling' geen NL-woord is, KPN en Delta hebben er heel veel voor over om elkaar niet te helpen. Samenwerken is de concurrent helpen. Gaan ze niet doen zonder dwang. En: Het zal me werkelijk roesten of de straat 1 of 5 x open gaat; ik wil naast Delta minimaal KPN en als ze aanleggen nog een derde netwerk in huis gemonteerd hebben. En rap! Nu! Tout de suite! Maintenant! Heute!
    Laatst bewerkt door Koeba; 24 Jun 2023, 10:54.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
      Afgezien nog er van dat 'uitzonderling' geen NL-woord is, KPN en Delta hebben er heel veel voor over om elkaar niet te helpen. Samenwerken is de concurrent helpen. Gaan ze niet doen zonder dwang. En: Het zal me werkelijk roesten of de straat 1 of 5 x open gaat; ik wil naast Delta minimaal KPN en als ze aanleggen nog een derde in huis gemonteerd hebben.
      Laat voorop gesteld, zo sta ik er ook in. Hoewel ODF en DFN in de basis nooit naast elkaar leggen en die noodzaak er niet meer is nu T Mobile over DFN kan.
      Je zal zien dat deze gaan fuseren en je dus feitelijk KPN met allerlei constructies als Glaspoort e.d. overhoud en een netwerk van ODF/DFN.
      KPN bedingt overigens altijd dat men de constructies Glaspoort, Glasdraad etc in kan lijven onder KPN Netwerk op termijn.

      Reageer


      • #4
        Dat betekent dus geen verdere glasvezel aanleg in Zeeuws-Vlaanderen en op Schouwen-Duiveland
        Laatst bewerkt door driepinter; 23 Jun 2023, 18:51.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Dat betekent dus geen verdere glasvezel aanleg in Zeeuws Vlaanderen en op Schouwen Duiveland
          Zoals ik al zei blijft dan de vraag of Delta plots kan en mag leveren via KPN of dat Delta op termijn fuseert en via T Mobile levert via KPN.
          Of Delta gaat wel aanleggen, maar KPN niet omdat KPN via Delta gaat.
          Er blijven restvragen over op deze manier. Vrije keuze wordt belemmerd en dat KPN alle koper vervangt is een zekerheidje, de uitzondering is daar waar KPN kan leveren via een ander netwerk.

          Maar delta is een uitzonderling volgens dit stuk, wat dat is geen idee.

          Reageer


          • #6
            [QUOTE=Bordewolf;n265944]Delta: uitzonderling dat wij dubbel glasvezel aanleggen | Totaal TV

            Gewoon reclame weg ermee

            Als het echt belangrijk zou zijn stond het wel in het nieuws bericht van de Delta klanten.

            Reageer


            • #7
              [QUOTE=Bordewolf;n266052]
              Oorspronkelijk gepost door Gerrit de Postduif Bekijk bericht

              Het is weer weekend 🙄
              Olie op het vuur, wil je dit nou echt of ben je gewoon niet leerbaar?

              Reageer


              • #8
                [QUOTE=Koeba;n266056]
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf

                Olie op het vuur, wil je dit nou echt of ben je gewoon niet leerbaar?
                eens reactie verwijderd

                Reageer


                • #9
                  https://www.totaaltv.nl/nieuws/wordt...rken-rendabel/

                  Nog meer voeding. Impliciet zegt Delta ook nog eens dat verkoop van hun Coax-netwerk zeker gaat gebeuren. 1 netwerk en niet 2.
                  Verder sorteert Delta voor op een eerder genoemde fusie met ODF. ODF legt welliswaar aan waar Ziggo en KPN ook zitten, maar het maakt het marktaandeel vele malen groter en de kans dat KPN via Delta/ODF gaat leveren ook, al legt KPN wel gewoon door ook naast Delta.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    U bedoelt waarschijnlijk: nog meer olie op het vuur...🤣
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                    Reageer


                    • #11
                      On topic verder. Levi Bosselaar, de woordvoerder laat steeds meer los, in mijn ogen gaat de samenwerking met ODF er toch meer en meer komen.
                      Feit is dat men niet veel loslaat, dat doet mij vermoeden dat de kaarten nog even voor de borst gehouden worden en dat onderhandelingen over een fusie of samensmelting of verdere samenwerking vol in gang zijn, waarbij kennelijk Delta en Caiway als hoofdmerken niet gaan verdwijnen in elk geval. Al blijft mijn mening dat dit veel extra werk oplevert voor een ieder die onder de Caiway/Deltavlag opereert, Mangazijnmedewerkers, servicedesk, tv-afdeling met verschillende decoders en apps etc.

                      Verder is niet uitgesloten dat men ook gaat leveren via KPN. Maar mag KPN andersom ook leveren, daar waar KPN nog moet aanleggen? Maar dat is niet concreet te maken.

                      Interessante tijden, er staat heel veel te gebeuren. Bij een samensmelting/werking of fusie met ODF wordt T Mobile ook voor Deltaklanten goedkoper. Teken aan de wand is dat T Mobile de postcodecheck nog niet open heeft staan, gaan ze gelijktijdig op elkaars netwerk en komt er een intentieverklaring tot fusie/overname/verdere samenwerking?

                      In elk geval zal de organisatie Delta/Caiway nu niet klaar zijn voor een uitbreiding via ODF en schaalt men op om in 2024 daar wel klaar voor te zijn. Dat Delta/Caiway ook op ODF gaat leveren leek me evident. Je laat T Mobile als provider niet als paard van troje toe om ook niet zelf te kunnen leveren via ODF waar T-Mobile als hoofdprovider actief is.

                      https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta...r-ook-bij-kpn/
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 24 Jun 2023, 21:23.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X