Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glaspoort najaar 2024 in Borsele

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glaspoort najaar 2024 in Borsele

    Bevestigd gekregen van medewerker van de gemeente: Glaspoort (KPN) wil najaar 2024 beginnen met aan te leggen in Borsele. Dat ze maar rap beginnen met Heinkenszand! Ik zie het nog gebeuren dat KPN binnen zit en Delta nog steeds uit de stoep steekt...

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    Bevestigd gekregen van medewerker van de gemeente: Glaspoort (KPN) wil najaar 2024 beginnen met aan te leggen in Borsele. Dat ze maar rap beginnen met Heinkenszand! Ik zie het nog gebeuren dat KPN binnen zit en Delta nog steeds uit de stoep steekt...
    Ik begrijp het ook niet zo goed meer Koeba. Ik ga ervan uit dat je in H'zand woont? Als je nou weet dat ik sinds 11 februari'23 al aangesloten ben op het glasvezelnetwerk. Alles ging hier super vlug dus begrijp niet dat dit in de rest van het dorp en omringende zo lang moet duren.
    Succes.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
      Bevestigd gekregen van medewerker van de gemeente: Glaspoort (KPN) wil najaar 2024 beginnen met aan te leggen in Borsele. Dat ze maar rap beginnen met Heinkenszand! Ik zie het nog gebeuren dat KPN binnen zit en Delta nog steeds uit de stoep steekt...
      Dat is voor jou goed nieuws! Delta moet echt vaart gaan maken met sommige zaken.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Dat is voor jou goed nieuws! Delta moet echt vaart gaan maken met sommige zaken.
        Ik schat dat het vooral hangt op VolkerWessels.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Spike16 Bekijk bericht

          Ik begrijp het ook niet zo goed meer Koeba. Ik ga ervan uit dat je in H'zand woont? Als je nou weet dat ik sinds 11 februari'23 al aangesloten ben op het glasvezelnetwerk. Alles ging hier super vlug dus begrijp niet dat dit in de rest van het dorp en omringende zo lang moet duren.
          Succes.
          Dank Inderdaad apart dat ze jouw wijk al klaar hebben. Bij mij ligt de spriet in de stoep. Al bijna half jaar nul activiteit. Ik ga VolkerWessels maar eens bellen.

          Reageer


          • #6
            Je staat er inderdaad tussen :

            Zeeland
            • Borsele - Heinkenszand
            • Kapelle - Kapelle
            • Kapelle - Schore
            • Kapelle - Wemeldinge
            • Middelburg - Middelburg
            • Middelburg - Nieuw en Sint Joosland,
            • Reimerswaal - Krabbendijke
            • Reimerswaal - Kruiningen
            • Schouwen Duiveland - Zierikzee

            Maar ook andere gemeentes zoals Kapelle, Middelburg en Reimerswaal

            Waarmee we ook kunnen constateren dat de dubbele aanleg gewoon doorgaat.

            Planning (kpnnetwerk.nl)
            Laatst bewerkt door driepinter; 11 Jul 2023, 09:41.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Je staat er inderdaad tussen :

              Zeeland
              • Borsele - Heinkenszand
              • Kapelle - Kapelle
              • Kapelle - Schore
              • Kapelle - Wemeldinge
              • Middelburg - Middelburg
              • Middelburg - Nieuw en Sint Joosland,
              • Reimerswaal - Krabbendijke
              • Reimerswaal - Kruiningen
              • Schouwen Duiveland - Zierikzee

              Maar ook andere gemeentes zoals Kapelle, Middelburg en Reimerswaal

              Waarmee we ook kunnen constateren dat de dubbele aanleg gewoon doorgaat.

              Planning (kpnnetwerk.nl)
              Dank! Laat maar komen! KPN komt overal in de wat grotere kernen zo snel mogelijk achter DFN aan.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Je staat er inderdaad tussen :

                Zeeland
                • Borsele - Heinkenszand
                • Kapelle - Kapelle
                • Kapelle - Schore
                • Kapelle - Wemeldinge
                • Middelburg - Middelburg
                • Middelburg - Nieuw en Sint Joosland,
                • Reimerswaal - Krabbendijke
                • Reimerswaal - Kruiningen
                • Schouwen Duiveland - Zierikzee

                Maar ook andere gemeentes zoals Kapelle, Middelburg en Reimerswaal

                Waarmee we ook kunnen constateren dat de dubbele aanleg gewoon doorgaat.

                Planning (kpnnetwerk.nl)
                Is dat zo? Of komt er snel een deal waarbij Delta gaat leveren over Glaspooort?
                KPN/Glaspoort is een open netwerk, dus ik kan me niet voorstellen dat ze niet mogen gaan leveren.
                Wanneer Delta dan echt dubbele aanleg wil voorkomen gaan ze via KPN leveren lijkt me.
                Of zijn alle uitnodigingen van Delta gericht aan KPN en Ziggo eenzijdig?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Is dat zo? Of komt er snel een deal waarbij Delta gaat leveren over Glaspooort?
                  KPN/Glaspoort is een open netwerk, dus ik kan me niet voorstellen dat ze niet mogen gaan leveren.
                  Wanneer Delta dan echt dubbele aanleg wil voorkomen gaan ze via KPN leveren lijkt me.
                  Of zijn alle uitnodigingen van Delta gericht aan KPN en Ziggo eenzijdig?
                  Stond vandaag een stukje in de PZC dat ze het niet kunnen tegenhouden wat andere providers doen, wat natuurlijk ook logisch is :

                  " Dat vervolgens een concurrent naast een Delta-kabel ook glasvezel trekt, is niet verboden en dus niet te voorkomen.
                  Maar wel maatschappelijk onverantwoord, zegt Vergeer. "


                  https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/del...oord~ad858c12/
                  Laatst bewerkt door driepinter; 12 Jul 2023, 07:43.

                  Reageer


                  • #10
                    Het is allemaal niet zo heel moeilijk: KPN heeft inmiddels een redelijk bereik, daarom zitten er ook meer providers op. DFN heeft dat bereik nog niet en zou natuurlijk dolgraag zonder aanlegkosten op dat van een ander meeliften. Omdat DFN nog niet zo'n deftig bereik heeft, denk ik dat ze (te) veel vragen voor toegang en dat de providers weg blijven. Voeg daar bij dat DF de leningen voor de aanleg nog moet aftikken. Hierna volgt giswerk maar tenten als EQT zetten de leningen die ze afsluiten voor de overname vaak op de balans van het overgenomen bedrijf. Ik had een vak moeten leren! CEO KPN Farwerck heeft in FD gezegd dat KPN goede relaties met banken heeft en als ze zich persé in de schulden (aanleg) willen steken, kunnen ze dat zelf prima en hebben daar geen EQT voor nodig.
                    Laatst bewerkt door Koeba; 15 Jul 2023, 11:58.

                    Reageer


                    • #11
                      Das bij Koeba

                      https://netwerk.kpn.com/nieuws/lokaa...-heinkenszand/

                      Het moet toch onderhand merkbaar zijn op het aantal kabelabonnementen, straks eind 2024 GlasDraad Zeeuws-Vlaanderen ook klaar.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 21 Mar 2024, 11:03.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                        Das bij Koeba

                        https://netwerk.kpn.com/nieuws/lokaa...-heinkenszand/

                        Het moet toch onderhand merkbaar zijn op het aantal kabelabonnementen, straks eind 2024 GlasDraad Zeeuws-Vlaanderen ook klaar.
                        En toch gaat Delta daar linksom of rechtsom over glasvezel leveren. Feitelijk ga je op deze manier klanten verliezen wanneer je zelf niet gaat graven en/of niet gaat zorgen als provider beschikbaar te zijn op GlasDraad.

                        Kijk maar naar Ziggo.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Rinus

                          Bron..?
                          Bor heeft gelijk dat DFN het wel moet willen. De rest is aanname. EQT bepaalt het budget.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                            Das bij Koeba

                            https://netwerk.kpn.com/nieuws/lokaa...-heinkenszand/

                            Het moet toch onderhand merkbaar zijn op het aantal kabelabonnementen, straks eind 2024 GlasDraad Zeeuws-Vlaanderen ook klaar.
                            Nuance: Glaspoort legt aan in kleinere kernen en buitengebieden. in de grotere kernen Heinkenszand en 's-Gravenpolder legt KPN 'zelf' aan.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X