Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"KPN zou DFN overnemen bij verkoop"

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • "KPN zou DFN overnemen bij verkoop"

    KPN is niet de enige partij die glasvezel aanlegt. Ook Delta Fiber en Open Dutch Fiber zijn hard bezig, terwijl VodafoneZiggo zijn kabel opvoert tot glasvezelsnelheden. Kan dat allemaal naast elkaar of zullen er partijen moeten samengaan? 'Het kan nog wel even doorgaan', zegt Figee. 'Maar op de wat langere termijn kan je consolidatie verwachten. Ik heb ook de indruk dat andere glaspartijen erop rekenen uiteindelijk verkocht te worden. Delta Fiber en Open Dutch Fiber zijn eigendom van private equity. Voor private equity is verkoop vaak een logische exit.'

    Volgens Figee is KPN zeker geïnteresseerd als verkoop aan de orde is. Het bedrijf heeft als doel om in 2026 80% van de Nederlandse huishoudens op glasvezel aan te sluiten. Met een overname zou KPN dat doel sneller kunnen bereiken.

    Vorig jaar deed de Zweedse investeerder EQT een mislukte poging om KPN over te nemen. EQT wilde dochter Delta Fiber bij KPN onderbrengen en extra geld ter beschikking stellen voor glasvezelaanleg. Was dat dan niet een mooie versnelling van de glasvezelstrategie geweest? Figee vindt van niet. Zoals het een private-equity-investeerder betaamt, wilde EQT de overname vooral met schuld financieren. 'Deels voor glasvezeluitrol, deels om de inbreng van eigen vermogen te reduceren. Is dat waardecreatie? Bijlenen kan ik zelf ook wel.'

    Daar kwam nog bij dat de bouwcapaciteit om extra glasvezel aan te leggen er eigenlijk niet was, dat de samenvoeging met Delta complex was vanwege mededinging en dat de overname van KPN goedgekeurd moest worden door de overheid. 'Het is een zwaar traject om goedkeuring te krijgen. KPN is de nationale telecommaatschappij waar een heleboel overheidsdiensten afhankelijk van zijn. De politiek zou met argusogen hebben gekeken naar het volladen van KPN met schuld.'

    Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfsleven/1458138/...n-quk2caJdGIfV

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-wil-delta-fiber-enof-open-dutch-fiber-kopen/
    Laatst bewerkt door Koeba; 21 Nov 2022, 16:12.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
    KPN is niet de enige partij die glasvezel aanlegt. Ook Delta Fiber en Open Dutch Fiber zijn hard bezig, terwijl VodafoneZiggo zijn kabel opvoert tot glasvezelsnelheden. Kan dat allemaal naast elkaar of zullen er partijen moeten samengaan? 'Het kan nog wel even doorgaan', zegt Figee. 'Maar op de wat langere termijn kan je consolidatie verwachten. Ik heb ook de indruk dat andere glaspartijen erop rekenen uiteindelijk verkocht te worden. Delta Fiber en Open Dutch Fiber zijn eigendom van private equity. Voor private equity is verkoop vaak een logische exit.'

    Volgens Figee is KPN zeker geïnteresseerd als verkoop aan de orde is. Het bedrijf heeft als doel om in 2026 80% van de Nederlandse huishoudens op glasvezel aan te sluiten. Met een overname zou KPN dat doel sneller kunnen bereiken.

    Vorig jaar deed de Zweedse investeerder EQT een mislukte poging om KPN over te nemen. EQT wilde dochter Delta Fiber bij KPN onderbrengen en extra geld ter beschikking stellen voor glasvezelaanleg. Was dat dan niet een mooie versnelling van de glasvezelstrategie geweest? Figee vindt van niet. Zoals het een private-equity-investeerder betaamt, wilde EQT de overname vooral met schuld financieren. 'Deels voor glasvezeluitrol, deels om de inbreng van eigen vermogen te reduceren. Is dat waardecreatie? Bijlenen kan ik zelf ook wel.'

    Daar kwam nog bij dat de bouwcapaciteit om extra glasvezel aan te leggen er eigenlijk niet was, dat de samenvoeging met Delta complex was vanwege mededinging en dat de overname van KPN goedgekeurd moest worden door de overheid. 'Het is een zwaar traject om goedkeuring te krijgen. KPN is de nationale telecommaatschappij waar een heleboel overheidsdiensten afhankelijk van zijn. De politiek zou met argusogen hebben gekeken naar het volladen van KPN met schuld.'

    Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfsleven/1458138/...n-quk2caJdGIfV

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-wil-delta-fiber-enof-open-dutch-fiber-kopen/
    Een strategie waar ik ook in geloof. Te veel providers met ieder hun netwerk, ieder hun aanleg gaat niet werken.
    Het is wel een beetje een uitnodiging van KPN om eens te gaan praten.

    We gaan het zien in de toekomst.

    Reageer


    • #3
      Ik geloof ook niet in gezonde concurrentie. KPN zal vast de prijzen verlagen…
      Maar stel je eens voor: KPN’s tv-dienst op DFN!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
        Ik geloof ook niet in gezonde concurrentie. KPN zal vast de prijzen verlagen…
        Maar stel je eens voor: KPN’s tv-dienst op DFN!
        Ik kijk er likkebaardend naar uit!

        Reageer


        • #5
          Kpn is ook maar een speler in deze glasvezel want die komt van tweak af.
          Kijk hier maar eens.
          https://www.tweak.nl/glasvezel/coanet.html

          Reageer


          • #6
            Volgens mij is Tweak juist pas overgenomen door T-Mobile

            T-Mobile neemt eigenaar internetprovider Tweak over - update - IT Pro - Nieuws - Tweakers

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Lees het volledige artikel:
              Dat staat gelukkig al hierboven. Gebruik svp geen betaallinks als referentie.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Klopt, overigens een raar detail: Tweak werd genoemd als provider op het netwerk van Delta. Ik ben dus benieuwd of dat nu T-Mobile gaat worden.

                Reageer


                • #9
                  Het televisie platform van T Mobil is net zo beroerd als dat van Caiway en Delta. Die antieke kastjes gaan maar tot HD. Echt niet van deze tijd.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                    Het televisie platform van T Mobil is net zo beroerd als dat van Caiway en Delta. Die antieke kastjes gaan maar tot HD. Echt niet van deze tijd.
                    Heb nooit geen problemen met tv van de Delta ik snap niet dat je dat schrijft maar zal wel jou ervaring zijn.
                    Maar als je echt last heb zou ik de Delta bellen die kunnen je wel helpen en dan hoef het forum niet al die berichten te plaats over afkraak berichten van kasjes en weet ik veel wat je nog allemaal schrijft.
                    Mijn ervaring is met de Delta Geen Problemen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Klapstoel Bekijk bericht
                      Het televisie platform van T Mobil is net zo beroerd als dat van Caiway en Delta. Die antieke kastjes gaan maar tot HD. Echt niet van deze tijd.
                      Zou het helpen om in ieder topic hier over te beginnen? Ik kijk naar keurig HD de afgelopen weken en heb los van ontbreken Dolby en minder snelle doorontwikkeling van UHD geen enkel probleem.

                      Zoals al gesteld ik zie DELTA-TV-team hier niet meer reageren. Dat zal ook deels door mij komen, maar die hand steek ik in eigen boezem. Ik heb al mijn excuus aangeboden. Echter zou Ik ook onderhand er mee stoppen te reageren.
                      Ze werken hard aan zaken die we benoemen, maar worden keer op keer op keer in elk topic de grond in geboord. Al is het niet op de persoon, steeds de dienst waaraan ze keihard werken om deze te verbeteren weg te zetten als niet van deze tijd en ruk, ondermaats etc. etc. Dat doet ook iets met de personen die er aan werken.

                      Persoonlijk vind ik het een gemis wanneer ze hier niet meer reageren. Juist het uitleggen van het beleid en een soort hoogover roadmap zou erg helpen. En onze constructieve inbreng helpt hem verder.
                      Ik wil dan ook graag constructief verder.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 28 Nov 2022, 21:12.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X