Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Teruggave € 190 in de maanden november en december en vermindering Energiebelasting.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Teruggave € 190 in de maanden november en december en vermindering Energiebelasting.

    Ik heb gehoord dat bij iedereen € 190 in mindering wordt gebracht op de nota's van november en december 2022, klopt het dan dat als je voorschotbedrag lager is dan € 190 dat je het verschilbedrag terugbetaald krijgt? Verder is het mij onduidelijk wat de vermindering Energiebelasting (voorheen heffingskorting genoemd) gaat in 2022 is omdat in de tweede helft van 2022 de BTW is verlaagd van 21% naar 9%.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Henk van Rijn Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat bij iedereen € 190 in mindering wordt gebracht op de nota's van november en december 2022, klopt het dan dat als je voorschotbedrag lager is dan € 190 dat je het verschilbedrag terugbetaald krijgt?
    Dat was inderdaad de bedoeling.
    Laatst bewerkt door Koeba; 5 Oct 2022, 09:49.

    Reageer


    • #3
      https://www.rijksoverheid.nl/actueel...d-prijsplafond

      Reageer


      • #4
        Wat ik zat te bedenken ,als ze het in mindering brengen op je maandbedrag en aan einde blijkt dat je dit toch verstookt/gebruikt hebt kan je het mooi terugstorten.Storten ze het apart en niet als een verrekening op de maandnota dan heb je er wat aan.Of zie ik het verkeerd??

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door smalheertjes Bekijk bericht
          Wat ik zat te bedenken ,als ze het in mindering brengen op je maandbedrag en aan einde blijkt dat je dit toch verstookt/gebruikt hebt kan je het mooi terugstorten.Storten ze het apart en niet als een verrekening op de maandnota dan heb je er wat aan.Of zie ik het verkeerd??
          Je ziet het verkeerd.

          Reageer


          • #6
            Hier staat hoe het gaat
            https://www.rijksoverheid.nl/documen...lafond-energie

            Als dit download pdf bestand staat dit op pagina 7

            Zo ziet de hierboven aangeduide groep kleinverbruikers, waaronder huishoudens, al begin deze winter direct effect van het prijsplafond. In goed overleg met de energieleveranciers is overeengekomen om een tijdelijke regeling in te stellen in de maanden november en december van dit jaar. Kleinverbruikers ontvangen in deze maanden via de energieleveranciers een tegemoetkoming van gemiddeld € 190 per huishouden als korting op de energierekening. Voor deze tegemoetkoming ontvangen de energieleveranciers een eenmalige subsidie voor de uitgekeerde korting.

            Reageer


            • #7
              Ik zie nog nergens wat er gebeurt als je maandbedrag minder dan 190 is. Voor zo ver ik snap zou je dan 190 overgemaakt krijgen door je leverancier. Maar het staat (nog) nergens letterlijk.

              Reageer


              • #8
                Er gaat 190 euro van je voorschot af, als je voorschot lager is dan 190 euro krijg je het restant op je rekening gestort. Zo werd het vanmorgen op de radio uitgelegd.

                Reageer


                • #9
                  reddwarf thanks!

                  Reageer


                  • #10
                    Let op, dat wanneer je 2x190 euro tegemoetkoming krijgt, dit niet van het voorschot bedrag af moet, Dus niet in mindering op je voorschotbedrag.

                    Wordt je voorschot bedrag verlaagt in nov en dec, dan moet het cumulatief voorschot verhoogt worden met het orginele niet aangepaste voorschot bedrag.

                    Als je orginele voorschot is 300 euro per maand. Dan wordt het voorschotbedrag voor jou in nov. 110 en de overheid betaald dan 190. Totaal blijft het ontvangen voorschot voor het energiebedrijf cq voor jou account 300 euro.
                    Laatst bewerkt door Fransje; 8 Oct 2022, 00:06.

                    Reageer


                    • #11
                      Waar komt deze informatie vandaan?

                      Reageer


                      • #12
                        Bedoel je het rekenvoorbeeld?
                        Dat is gewoon rekenkundig hoe er mee omgegaan moet worden. Maw niet alleen het voorschot verlagen!
                        Laatst bewerkt door Fransje; 8 Oct 2022, 21:20.

                        Reageer


                        • #13
                          De 190 euro krijg je overigens niet op je rekening gestort. Het gaat om een compensatie van je energierekening in november en december. Stel je hebt een energierekening van 300 euro. Dan betaal je dankzij het cadeautje van de Nederlandse Overheid nog maar 110 euro.

                          Als jouw energierekening lager is dan 190 euro, betaal je 0 euro en wordt de overtollige compensatie zoals het lijkt doorberekend op je jaarafrekening. Eventueel wordt die dan uitbetaald. De tweede situatie staat overigens niet exact toegelicht in de plannen van het kabinet. Wel wordt er gesproken over een ‘vaste’ korting (dus niet een korting ‘tot’ 190 euro). Daar komt bij dat de regering wil voorkomen dat de energiebedrijven verdienen aan een maatregel die huishoudens moet helpen


                          bron https://www.manners.nl/nederland-190...ergierekening/

                          Reageer


                          • #14
                            Dank voor deze nuttige informatie!

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X