Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Stilstaand beeld op TV bij glavezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Stilstaand beeld op TV bij glavezel

    Ik heb ongeloofelijk veel last van stilstaand beeld tijdens het tv kijken.
    Dit geberd tot 10 a 12 maal per ha;lf uur. wat zeer irritand is
    Dit is pas sinds ik glasvezelheb.
    Ik heb alles via WIFI omdat de glasvezelkabel aan de andere kant van mijn huis binnen komt dan waar mijn tv staat.
    Mij is van te voren gegarandeerd dat het geen verschil maakt of je een kabel naar je tv heb ofn via de wifi doet.
    Ook heb ik geen probleem als ik tv kijk via mijn PC e.d.
    WIFI signaal is uit stekend en ook via Youtube of netflix of sndere apps op de tv geen ;last

  • #2
    Bellen! Dit is niet iets waar dit forum je mee kan helpen.

    Reageer


    • #3
      Het is meer dat ik wil weten of er nog meer mensen last van hebben

      Reageer


      • #4
        D van Gorsel
        Hoi Dikkie Dik ook ik heb last van een stilstaand beeld wel niet zo vaak maar af en toe. Dit is ook door de glasvezel aansluiting.
        Mijn TV staat een meter van de aansluiting en is bekabeld dus het licht niet aan je WIFI aansluiting.

        Reageer


        • #5
          Aan de DIT zelf ligt het niet, ik heb alles bekabeld aangesloten en heb nergens last van.
          Om de wifi uit te sluiten zou je ook eens tijdelijk een utp kabel desnoods dwars door de woonkamer naar de router kunnen leggen, kijken hoe het dan gaat. Als je er dan nog last van hebt, dan is het je aansluiting en dan gewoon Delta inschakelen.

          Reageer


          • #6
            Off-topic maar ik had pas een klant die een apart antwoord had op de vraag of hij ook bekabeld getest had: "Het is 2022, draadloos hoort net zo goed te zijn als bedraad." Gelukkig zijn er anderen die hem wilden helpen...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Off-topic maar ik had pas een klant die een apart antwoord had op de vraag of hij ook bekabeld getest had: "Het is 2022, draadloos hoort net zo goed te zijn als bedraad." Gelukkig zijn er anderen die hem wilden helpen...
              En inderdaad is het de WiFi die de boosdoener is ondanks snelle verbinding, goede tests en dergelijke. Want sinds oktober vorig jaar heb ik glasvezel met twee IPTV's. In het begin dacht ik het via WiFi (Deco) te kunnen doen maar ook hier veel stilstaande beelden en storingen. Dus heb ik "helaas" alles mogen bedraden vanaf modem naar de beide IPTV's en sindsdien nooit meer stilstanden. Perfect !!
              Laatst bewerkt door _onbekend_; 6 Mar 2022, 07:53.

              Reageer


              • #8
                Eigenlijk gewoon dit aanhouden: Voorkeur is bedraad, WiFi alleen als bedraad echt onmogelijk is.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Dikkie dik Bekijk bericht
                  Mij is van te voren gegarandeerd dat het geen verschil maakt of je een kabel naar je tv heb ofn via de wifi doet.
                  Die persoon komt wat mij betreft in aanmerking voor de Loden Loekie.
                  Jouw verhaal lezende ligt het probleem bij DIT. Bekabeld via UTP is echt altijd het beste. Een kabeltje is goedkoop, zo gelegd en voorkomt frustratie.

                  Er is nog een andere oplossing: je TV via een powerline adapter verbinden met je fibermodem (lan poort).
                  @ https://www.draadloostvkijken.com/via-stopcontact/

                  Wifi is helaas een zwart gat waar loze beloftes zo in verdwijnen, omdat elk huis (met apparaten) anders is en in een andere omgeving staat.
                  @ https://www.kpn.com/service/televisi...nd-beeld.htm#/
                  @ https://community.ziggo.nl/t5/TV-Rad...uid/td-p/51736
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 11:11.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Bekabels is echt altijd het beste. Een UTP kabeltje is zo gelegd en voorkomt frustratie.
                    Wifi is helaas een niemandsland waar geen klinkklare oplossing voor is omdat elk huis (met apparaten) anders is.
                    Webkabouter Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Dikkie dik Bekijk bericht
                      Mij is van te voren gegarandeerd dat het geen verschil maakt of je een kabel naar je tv heb of via de wifi doet.
                      Dat kan niemand garanderen, dat is verkooppraat waar je doorheen moet kijken. Verder sluit ik me aan bij wat Webkabouter zegt.

                      Reageer


                      • #12
                        Dus een verkoper mag liegen?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                          Dus een verkoper mag liegen?
                          Dat maak jij er weer van. Je begrijpt dat verkopers veel zeggen om je over te halen?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                            Dus een verkoper mag liegen?
                            Dat is een interessante stelling.
                            Blind gaan op een verkoper is nooit slim en hem/haar daar achteraf de schuld van geven heeft al helemaal geen zin. Uiteindelijk ben je altijd _zelf_ verantwoordelijk voor je keuzes. Mocht te teleurgesteld zijn in je aankopen, retourneer ze dan binnen een week. Je bent wettelijk beschermd.
                            Je kunt je daarom het beste VOORAF laten voorlichten door een onafhankelijk persoon, media of in een kritisch forum waar de forumleden putten uit hun ervaringen en die ook serieus willen delen (ook in de opmerkingen van de notoire klagers zit soms een nuttige boodschap).

                            Met de beschikking over Google en wat nuchter denkwerk kom je echt een heel eind.
                            Probeer zelf altijd door te vragen en niet botweg de grote meerderheid te volgen. Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel
                            Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 13:57.
                            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X