Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta maakt vrije modemkeuze mogelijk

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door atrus Bekijk bericht
    Iemand enig idee of je ergens zo'n "sleede" voor de attema FTU's los kan kopen? Heb alleen maar gehoord dat mensen er gewoon eentje uit elkaar halen of de SFP uit hun Genexis halen, maar zou de Genexis liever heel laten en de andere is nog verzegeld..
    Dat noemt Attema een inschuifmodule. Ze leveren alleen complete FTU’s per 8 stuks aan bedrijven zoals aannemers. Als privé persoon denk ik niet, maar je zou eens kunnen bellen.
    Laatst bewerkt door Eucalypta; 27 Jan 2022, 20:38.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door driepinter
      Of deze precies geschikt is durf ik niet te zeggen, maar dit komt wel ergens in de buurt :

      https://www.rijssolutions.nl/shop/12...01-13411#attr=
      Ziet er wel wat anders uit maar wellicht past het. Ik zou wel de originele willen, het is een kritisch onderdeel. Het lijnt de APC connector uit, moet er goed kontakt mee maken en goed vast zitten.

      Reageer


      • #18
        Dit verhaal snap ik niet precies waarom het nodig zo zijn om static routes in je modem te configureren om TV streams te kunnen bekijken ?

        Dit verhaal zou dan eigenlijk ook al noodzakelijk moeten zijn bij gebruik van een simpele mediaconverter.

        De meeste adressen zijn dan in feite gewoon een aantal fixed (/32) ip adressen.

        62.45.57.36 IP Address Details - IPinfo.io



        Om de beste kwaliteit op de TV streams te behalen moeten de volgende statische routes geconfigureerd worden in het modem:

        Routering van de klant LAN naar één van de volgende subnets moet gerouteerd te worden via VLAN100
        • Bron interface LAN-bestemming 62.45.57.36/32 interface VLAN 100

        Routering van de klant LAN naar één van de volgende subnets moet gerouteerd te worden via VLAN101:
        • 62.45.57.34/32
        • 62.45.57.0/24
        • 62.45.59.0/24
        • 62.45.76.0/24
        • 62.45.58.226/32
        • 62.45.45.150/32
        • 62.45.49.0/24
        • 212.115.196.0/25
        • 217.63.90.128/25
        • 217.63.91.0/26
        • 62.45.61.32/27
        • 62.45.61.16/28
        • 62.45.61.64/28
        • 217.102.255.57/32
        Laatst bewerkt door driepinter; 28 Jan 2022, 09:22.

        Reageer


        • #19
          Dit valt altijd ook nog te gebruiken als goedkoop alternatief voor een PtP (AON) glasvezelmodem.

          https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...-alternatieven

          Dit zou ook moeten werken voor telefonie icm met een hierop aangesloten router welke geschikt is voor VOIP.


          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Dit verhaal snap ik niet precies waarom het nodig zo zijn om static routes in je modem te configureren om TV streams te kunnen bekijken ?

            Dit verhaal zou dan eigenlijk ook al noodzakelijk moeten zijn bij gebruik van een simpele mediaconverter.

            De meeste adressen zijn dan in feite gewoon een aantal fixed (/32) ip adressen.

            62.45.57.36 IP Address Details - IPinfo.io



            Om de beste kwaliteit op de TV streams te behalen moeten de volgende statische routes geconfigureerd worden in het modem:

            Routering van de klant LAN naar één van de volgende subnets moet gerouteerd te worden via VLAN100
            • Bron interface LAN-bestemming 62.45.57.36/32 interface VLAN 100

            Routering van de klant LAN naar één van de volgende subnets moet gerouteerd te worden via VLAN101:
            • 62.45.57.34/32
            • 62.45.57.0/24
            • 62.45.59.0/24
            • 62.45.76.0/24
            • 62.45.58.226/32
            • 62.45.45.150/32
            • 62.45.49.0/24
            • 212.115.196.0/25
            • 217.63.90.128/25
            • 217.63.91.0/26
            • 62.45.61.32/27
            • 62.45.61.16/28
            • 62.45.61.64/28
            • 217.102.255.57/32
            Ik denk dat dit een "one config catch all" oplossing is, om zo de Entone boxen die nog in het veld rondslingeren, welke TS over udp multicast slikken van hun feed te kunnen voorzien.
            Ik zie inderdaad geen enkel verkeer over vl101 gaan als ik deze routes configureer bij het gebruik van een Amino box.

            Echter mis ik wel in de documentatie van SIP/VOIP de opmerking dat het noodzakelijk is om alle drie de nodes van het opensips platform (THOR) statisch te routeren naar vl102 (dat lijkt logisch omdat vl102 het voice vlan is, maar het staat niet in de documentatie) Zie onder in de Answer Section van mijn dig, de ip adressen van de nodes.

            Extra wrang maakt het wel dat het domein 'voice.caiw.net' ALLEEN geresolved kan worden via de nameservers van caiw/delta. (en dus niet door google 8.8.8.8 of cloudflare 1.1.1.1) Daarvoor moest ik in mijn DNS resolver een host override maken voor 'caiw.net' en die forwarden naar een caiw/delta nameserver (ns1,2,3 of 4).kabelfoon.nl

            Daarna kon voice.caiw.net wel geresolved worden:

            ;; ANSWER SECTION:
            voice.caiw.net. 0 IN CNAME proxy.thor.caiw.net.
            thor-nw-node1.caiw.net. 0 IN A 62.45.59.36
            thor-sk-node1.caiw.net. 0 IN A 62.45.58.162
            thor-tc2-node1.caiw.net. 0 IN A 62.45.60.2

            Echter blijken niet alle VOIP toestellen om te kunnen gaan met deze name resolving (voice.caiw.net als CNAME van proxy.thor.caiw.net en dan RRB als A record van de drie nodes)

            Toen ik 1 van de drie nodes als SIP server & SIP proxy configureerde, werkte het WEL. Let wel op dat je 'voice.caiw.net' WEL als domain blijft configureren i.c.m. username gezien dat met authenticatie te maken heeft, en niet met de route naar de SIP server.

            Dit heeft mij wat uitzoekwerk gekost, maar het is uiteindelijk gelukt. Doe er je voordeel mee :-)

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door djmbuijs Bekijk bericht
              Extra wrang maakt het wel dat het domein 'voice.caiw.net' ALLEEN geresolved kan worden via de nameservers van caiw/delta. (en dus niet door google 8.8.8.8 of cloudflare 1.1.1.1)
              Niks mis mee hoor - kan met de standaard settings Zeelandnet gewoon naar Cloudflare connecten:

              https://imgur.com/gOJTX0p (kan momenteel geen bijlagen standaard uploaden?)

              SIP wordt gebruikt voor het registreren van extensies op een server, het maken en ontvangen van telefoongesprekken, het abonneren op voicemail-updates etc.
              Er is echter ook nog het gedeelte voor audioverkeer. Zodra het opzetten van SIP sessie is gedaan, beginnen beide partijen audioverkeer op afzonderlijke poorten naar het SIP-verkeer te sturen. Een enkele VoIP-oproep heeft vier poorten op de server nodig. Twee voor het ontvangen en twee voor het verzenden naar elke kant van het gesprek. Wellicht dat het daar mis gaat?
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 Feb 2022, 10:31.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #22
                Kan iemand mij uit de brand helpen, & uitleggen hoe en wat. Delta heeft gelukkig vrije modem keuze, Nu heb ik hier een 5530 Fritz AON & vanuit Delta komt er de platinum genexis 7840 , Deze word eerst aangesloten & geactiveerd aan hand van de handleiding.
                Hierna wil ik de 5530 gebruiken , met deze kabels. Zover ik het begrijp Blauw in de Fritz ( AON Module ) Waar gaat groen in? Ik had een bericht gezien @ Tweakers van iemand die er mee worstelde.

                Dank

                Reageer


                • #23

                  Reageer


                  • #24
                    Ik kon jammer genoeg niet alles in 1 post kwijt ?

                    https://fritzshop.nl/glasvezel/1182-...oppelblok.html

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                      Ik kon jammer genoeg niet alles in 1 post kwijt ?

                      https://fritzshop.nl/glasvezel/1182-...oppelblok.html
                      Als ik jou goed begrijp moet de groene in het kastje (bij jou foto 1) en komt ipv de platinum 7840. Ik kan daarvoor de lege adapter gebruiken welke ik uit poort 1 heb gehaald. Dus Platinum er uit en Frits er in poort 1. https://m7cdn.io/online/pdf/klantens...er-netwerk.pdf

                      Reageer


                      • #26
                        Dus het lege module die eruit gaat ( Stap 1 van de installatie) Waar je het moet doorknippen en eruit halen, Die module gebruik je ? Dus dan niet de module die bij het Platinum ding geleverd word.

                        Reageer


                        • #27
                          Dit idee https://wiki.quietlife.nl/doku.php?i...elta-fiber-ftu

                          Als ik het goed begrijp

                          Reageer


                          • #28
                            Ik moet zeggen dat ik je nu even kwijt ben,
                            Wat bedoel je met intact houden ? & Hoe moet ik de Fritz dan wel aansluiten? Als de genoemde link niet de oplossing is?

                            Reageer


                            • #29
                              Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                              Ik moet zeggen dat ik je nu even kwijt ben,
                              Wat bedoel je met intact houden ? & Hoe moet ik de Fritz dan wel aansluiten? Als de genoemde link niet de oplossing is?
                              Ho mijn antwoord verwijdert wilde een foto toevoegen. De Fritsbox komt toch ipv de platinum. Je gebruikt de lege connector die bij stap 1 er hebt uitgehaald en daar in bevestig je het groene gedeelte (Dus blauw in de Fritz en Groen in de connector)

                              Reageer


                              • #30
                                Dankje voor je reactie dan moet het toch lukken op de eerder genoemde manier, Vind de kabels alleen wat aan de dure kant.
                                zouden deze ook moeten werken ?

                                https://www.bol.com/nl/nl/p/l1-lc-sc...0000040910901/

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X