Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

FTTH-concurrentie stuwt de markt naar records

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • FTTH-concurrentie stuwt de markt naar records

    Er zijn vier partijen in Nederland actief die in het hele land nieuwe netwerken uitrollen en de ambitie hebben om dat ook de komende jaren te blijven doen. Daarnaast zijn er ruim dertig bedrijven actief op lokaal of regionaal niveau.

    KPN NetwerkNL is met ruim 75 procent marktaandeel de grootste. Dit bedrijf wist in 2020 zijn totaal met 319.000 homes passed uit te breiden en wil de komende jaren daar steeds een half miljoen aan toevoegen. Op termijn zal KPN daarmee zijn marktaandeel verder vergroten, maar dat was niet het geval in 2020. In 2019 bedroeg het aandeel van KPN ruim 78 procent. Nummer twee Delta Fiber Netwerk (14%), nummer drie E-Fiber (3%) en nummer vier Primevest/T-Mobile (2%) wisten alle drie hun marktaandeel in 2020 uit te breiden.
    . https://www.telecompaper.com/nieuws/...-2020--1376174
    Laatst bewerkt door Koeba; 18 Mar 2021, 08:14.

  • #2
    Volgens onze overheid staat het plan nog steeds dat er voor moet zorgen dat iedereen in Nederland in het jaar 2023 minimaal 100MB internet heeft.
    Dit staat hier.
    Iedereen is dus 100%, anders is het bijna iedereen.
    Nu ben ik heel benieuwd, hoe ze dat voor het platteland in de buitengebieden willen gaan doen, voor het overgrote deel zjn er geen plannen om te gaan graven, terwijl G5 op hoge snelheden dan ook nog niet draait.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
      Volgens onze overheid staat het plan nog steeds dat er voor moet zorgen dat iedereen in Nederland in het jaar 2023 minimaal 100MB internet heeft.
      Dit staat hier.
      Iedereen is dus 100%, anders is het bijna iedereen.
      Nu ben ik heel benieuwd, hoe ze dat voor het platteland in de buitengebieden willen gaan doen, voor het overgrote deel zjn er geen plannen om te gaan graven, terwijl G5 op hoge snelheden dan ook nog niet draait.
      En Delta schaalt de buitenaf initiatieven af zoals ik dat gelezen heb.

      Reageer


      • #4
        Je krijgt straks ook het Starlink verhaal in Nederland.

        Maar de grootste dekking moet van 5G op 3,5Ghz komen welke al in september 2022 ingezet kan worden.
        Laatst bewerkt door driepinter; 20 Mar 2021, 20:39.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
          Volgens onze overheid staat het plan nog steeds dat er voor moet zorgen dat iedereen in Nederland in het jaar 2023 minimaal 100MB internet heeft.
          Dit staat hier.
          Iedereen is dus 100%, anders is het bijna iedereen.
          Nu ben ik heel benieuwd, hoe ze dat voor het platteland in de buitengebieden willen gaan doen, voor het overgrote deel zjn er geen plannen om te gaan graven, terwijl G5 op hoge snelheden dan ook nog niet draait.
          Wat snap je niet aan: Iedereen is nooit echt iedereen?

          Reageer


          • #6
            @Bordewolf Delta kan wel afschalen, maar de overheid belooft, dan moet die het dus regelen!

            @driepinter De grootste dekking van 5G komt op 25GHz en 35GHz die moeten nog geveild gaan worden en zijn op zijn vroegst in 2025 beschikbaar.

            @Koeba Sorry, ik neem de overheid letterlijk, want dat doen ze ook op mijn berichten

            Mijn bericht was sarcastisch bedoeld, want dit redden ze niet, terwijl het als "nieuws" op de website van de rijksoverheid staat en niet in het archief.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
              @Bordewolf Delta kan wel afschalen, maar de overheid belooft, dan moet die het dus regelen!

              @driepinter De grootste dekking van 5G komt op 25GHz en 35GHz die moeten nog geveild gaan worden en zijn op zijn vroegst in 2025 beschikbaar.

              @Koeba Sorry, ik neem de overheid letterlijk, want dat doen ze ook op mijn berichten

              Mijn bericht was sarcastisch bedoeld, want dit redden ze niet, terwijl het als "nieuws" op de website van de rijksoverheid staat en niet in het archief.
              O joh, hadden ze je niet verteld dat dit hier een bloedserieus forum is? Sarcasme doen we hier niet aan!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                O joh, hadden ze je niet verteld dat dit hier een bloedserieus forum is? Sarcasme doen we hier niet aan!
                Weet je dat wel zeker? Van dat niet aan sarcasme doen?

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X