Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"Mijn verbruik" toont geen decimalen meer?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• "Mijn verbruik" toont geen decimalen meer?

Sinds enkele weken tonen de waardes op MijnDelta "Mijn verbruik" alleen nog maar (afgeronde) gehele getallen; de decimalen zijn verdwenen. Voorheen werden altijd de verbruikgegevens met 2 decimalen getoond. Eerder had ik dat ook al eens opgemerkt, maar werd dat een paar dagen later weer terug veranderd en waren de decimalen er weer. Mijn HomeWizard toont mijn verbruik altijd met 1 decimaal, dus heb ik nog wel enige nauwkeurigheid.

De vraag is of Delta nu met die afgeronde waardes werkt, zoals ze nu dus tonen bij "Mijn verbruik", of toch nog altijd met de exacte waardes met de 2 decimalen.
    Ik houd mijn verbruik bij in een Excel sheet, maar weet nu eigenlijk dus niet welke waardes er gebruikt gaan worden door Delta.

Weet iemand meer?

Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
    Sinds enkele weken tonen de waardes op MijnDelta "Mijn verbruik" alleen nog maar (afgeronde) gehele getallen; de decimalen zijn verdwenen. Voorheen werden altijd de verbruikgegevens met 2 decimalen getoond. Eerder had ik dat ook al eens opgemerkt, maar werd dat een paar dagen later weer terug veranderd en waren de decimalen er weer. Mijn HomeWizard toont mijn verbruik altijd met 1 decimaal, dus heb ik nog wel enige nauwkeurigheid.

De vraag is of Delta nu met die afgeronde waardes werkt, zoals ze nu dus tonen bij "Mijn verbruik", of toch nog altijd met de exacte waardes met de 2 decimalen.
    Ik houd mijn verbruik bij in een Excel sheet, maar weet nu eigenlijk dus niet welke waardes er gebruikt gaan worden door Delta.

Weet iemand meer?
    Ik zie, zowel via de app als via de website, nog steeds 2 decimalen!

Reageer

Ik weet niet meer maar wat is het probleem ?

Reageer

Nogmaals gecheckt in Firefox en Edge, en beide tonen enkel gehele getallen, terwijl de HomeWizard app wel een decimaal toont.
        Een Delta app gebruik ik niet, maar dat zou ik ook nog eens kunnen proberen. Dat is dan de "Delta Energie" app neem ik aan. Zal die eens installeren.

Reageer

En ook de Delta Energie app (die zo te zien gewoon de website emuleert) toont bij mij gehele getallen.
          Vreemd, zal er eens naar informeren dan bij de Klantenservice.

Kleine aanvulling: er worden wel 2 decimalen getoond op MijnDelta bij "Mijn verbruik", maar die zijn altijd "00". Er wordt dus bijvoorbeeld een verbruik van 5,00kWh aangegeven, terwijl de HomeWizard app 4,8kWh aangeeft.
          Laatst bewerkt door JDN; 13 Dec 2024, 11:59.

Reageer

Alleen bij het verbruik per uur, zie je iets achte de komma. Per dag en maand is het inderdaad altijd ,00
            Laatst bewerkt door Jos; 13 Dec 2024, 14:32.

Reageer

Je hebt gelijk, bij verbruik per uur staan er wel decimalen (anders dan 00) achter de komma. Eerder (paar weken terug nog) werd dat ook zo bij verbruik per dag en per maand vermeld. Dat verbruik per uur staat er volgens mij ook nog niet zo lang bij.

Ik ga er overigens wel vanuit dat Delta rekent met de echte verbruikscijfers. Als ik bijvoorbeeld een maand lang elke dag een verbuik heb van 3,5kWh en ze ronden dat (zoals nu) af zodat ik elke dag 4,00kWh zie staan, dan hoop ik niet dat ze met die 4,00kWh gaan rekenen.

Blijft toch vreemd dat ze bij dagverbruik die decimalen afronden. Ik vraag me af of dat bewust is veranderd, of een foutje...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht
                Je hebt gelijk, bij verbruik per uur staan er wel decimalen (anders dan 00) achter de komma. Eerder (paar weken terug nog) werd dat ook zo bij verbruik per dag en per maand vermeld. Dat verbruik per uur staat er volgens mij ook nog niet zo lang bij.

Ik ga er overigens wel vanuit dat Delta rekent met de echte verbruikscijfers. Als ik bijvoorbeeld een maand lang elke dag een verbuik heb van 3,5kWh en ze ronden dat (zoals nu) af zodat ik elke dag 4,00kWh zie staan, dan hoop ik niet dat ze met die 4,00kWh gaan rekenen.

Blijft toch vreemd dat ze bij dagverbruik die decimalen afronden. Ik vraag me af of dat bewust is veranderd, of een foutje...
                Ik gebruik ook Homewizard en als ik de totalen van de afgelopen maanden vergelijk met die van Delta zie ik geen grotere verschillen dan 1 per maand.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X