Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Server mijn delta etc gehackt. Vraag ik me serieus af

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Server mijn delta etc gehackt. Vraag ik me serieus af

    ca 3 weken geleden gaf facebook aan dat ik oud wachtwoord zou gebruiken.
    Kun je via code aanvragen naar je mailadres in orde maken. Gelukt weer aanmelden FB
    Maar meteen weer. Dus weer code EN
    Ging naar webmail en klopte daar mijn wachtwoord ineens ook niet meer.
    Oke naar Mijn Delta en hetzelfde. Dus gebeld en is nu in orde.

    Maar zag ca week geleden bij google wachtwoorden, dat door een server lek al mijn wachtwoorden bij Delta c.a. gehackt zouden zijn.
    Dus zeelandnet, Mijn Delta Verder nog vlg. google delta.nl login.delta.nl login2.delta.nl mijnmobiel.delta.nl webtv.delta.nl secure.zeelandnet.nl forum.zeelandnet.nl
    met toevoeging
    Gevonden in een gegevenslek


    dus vraag ik me af of de servers echt te maken hadden met een gegevenslek. Nett als bijv. bij l'Escaut ????
    Laatst bewerkt door cschults; 19 Apr 2022, 09:05.

  • #2
    Veel tekst, ik zie geen vraag?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
      Veel tekst, ik zie geen vraag?
      Toegevoegd

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
        dus vraag ik me af of de servers echt te maken hadden met een gegevenslek. Nett als bijv. bij l'Escaut ????
        Dit is een inschatting, maar ik denk van niet. Dat zou al bekend zijn geweest. Je kreeg die melding van Chrome/Edge? Die check is (dacht ik) gebaseerd op 'haveibeenpwned'; die zit er ook wel eens naast. Ik zou me geen al te grote zorgen maken. Als er een echt cruciaal wachtwoord tussen zit, die meteen aanpassen.

        Reageer


        • #5
          Ik zou inderdaad even je mailadres controleren op https://haveibeenpwned.com/

          Als je mailadres daarin voorkomt zie je ook direct in welk lek dit heeft gezeten, bijmijnweten heeft delta hier (nog) geen bijdrage aan geleverd.Als je natuurlijk dit mailadres gebruikt als login op andere sites kan het daar lekkenen heeft het verder niets te maken met delta.

          Daaromis het dus verstandig overal verschillende wachtwoorden aan te maken met bijvoorbeeld een goede wachtwoord manager, zelf gebruik ik bitwarden wat mij perfect bevalt.

          Reageer


          • #6
            Ik gebruik de wachtwoordmanager van Edge, werkt tot nu toe prima, synchroniseert met Edge op telefoons en stelt ook sterke ww voor.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
              Ik zou inderdaad even je mailadres controleren op https://haveibeenpwned.com/

              Als je mailadres daarin voorkomt zie je ook direct in welk lek dit heeft gezeten, bijmijnweten heeft delta hier (nog) geen bijdrage aan geleverd.Als je natuurlijk dit mailadres gebruikt als login op andere sites kan het daar lekkenen heeft het verder niets te maken met delta.

              Daaromis het dus verstandig overal verschillende wachtwoorden aan te maken met bijvoorbeeld een goede wachtwoord manager, zelf gebruik ik bitwarden wat mij perfect bevalt.
              Ik had drie verschillende bij de diverse delta's en zouden dus alle drie gehackt zijn vlg chrome.
              ga zo mailadres controleren.

              Reageer


              • #8
                Nou gechekt op https://haveibeenpwned.com/ 10 plekken, maar ik zie totaal voor mij onbekende sites. En ook adobe in 2013. Dafont in 2017. Daar heb ik min of meer per ongeluk al andere wachtwoorden voor. En dan zulke oude mee te nemen ???
                checkte gmail ook ja hoor bij avast forum in 2014.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X