Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mijn Delta Inzicht vs papieren overzicht

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mijn Delta Inzicht vs papieren overzicht

    Is het mogelijk dat aan het Dashboard van Mijn Delta Inzicht een functie wordt toegevoegd waarbij ik de geselecteerde periode overzichten kan downloaden in .csv of Excel formaat ipv alleen visueel in een grafiekje?
    Nu moet ik elke dag (je weet het maar nooit of je na een storing nog alles terug kunt zien) handmatig mijn verbruik van gas en electra in een sheet inkloppen. Zo kan ik dan mooie overzichten maken die ik bv aan het eind van een periode ter controle naast mijn jaarafrekening kan leggen. Alvast bedankt!
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Er was eens .... een programma bij delta waar je je verbruik kon invoeren. Daar kon je gelijk zien wat het "normale" verbruik was ten opzichte van je eigen verbruik. Werkte perfect, maar helaas, dit bestaat niet meer. Kijk als je dus zelf invloed wilt hebben om je energie verbruik te zien is handig dat er zulke programma 's zijn. Maar liever wachten op de eindafrekening is voordeliger bij Delta zeker.

    Reageer


    • #3
      Waarom een Excel sheet en niet in een formaat dat gratis gebruikt mag en kan worden?

      Reageer


      • #4
        Ik neem aan dat jullie allemaal een slimme meter in huis hebben. Ik dacht tot vandaag eigenlijk dat het twee maandelijkse overzicht van je verbruik ook harde uitgelezen cijfers zijn. Niets is minder waar. Delta leest maar 1 x de werkelijke standen uit om tot een jaarafrekening te komen. Verder zijn dus alle cijfers die ze tussendoor aan afnemers presenteren geschat. Er wordt dus voor afnemers niks duidelijker door de slimme meter, gemiste kans zou je zeggen, er zit zoveel meer in zo'n apparaat. Dus maar gewoon zelf blijven noteren, is voorlopig nog het beste.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n
          Waarom een Excel sheet en niet in een formaat dat gratis gebruikt mag en kan worden?
          Denk je bij Excel gelijk aan "betalen"? Excel formaten (of in ruwe vorm .csv of xml) kun je met allerlei gratis programma's gewoon openen en bewerken. Zoek even op "LibreOffice" (Calc), onderdeel van een volwaardige tegenhanger van Microsoft Excel.

          http://www.webwijzer.nl/software/hoe...sm-openen.html
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Henkie
            Verder zijn dus alle cijfers die ze tussendoor aan afnemers presenteren geschat. Er wordt dus voor afnemers niks duidelijker door de slimme meter, gemiste kans zou je zeggen, er zit zoveel meer in zo'n apparaat. Dus maar gewoon zelf blijven noteren, is voorlopig nog het beste.
            Toevallig heb ik vandaag zo'n 2-maandelijks overzicht ontvangen - het is in feite een print van de gegevens die ik op Mijn Delta Inzicht dagelijks terug kan vinden. Dus als Delta dat kan, is het simpel om een dergelijk overzicht ook door de klant zelf te laten maken en op een moment dat het hem/haar het beste uitkomt. Voordeel van zelf doen is dat je een overzicht kunt maken op het moment dat je dat zelf uitkomt ipv daar 2 maanden op te moeten wachten (tenzij je elke dag de gegevens overklopt in een sheet).
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              hebben jullie wel eens gekeken bij Enelogic ??
              daar wordt gewerkt met meterstanden.
              en die krijg je bij Fifthplay niet te zien, althans niet in de overzichten.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                Denk je bij Excel gelijk aan "betalen"?
                Nee, bij Excel denk ik gelijk aan gesloten formaten en aan Microsoft.
                13 jaar geleden ging ik over op OpenOffice en een paar jaar geleden op LibreOffice.
                Wist je, dat XLS, XLSx, maar ook DOC en DOCx files, door overheden niet gebruikt mogen worden in communicatie naar de burgers?
                Deze regel geldt ook voor gesubsidieerde instellingen.
                Zodra iemand een gesloten standaard promoot reageer ik daar op, het was niet persoonlijk bedoeld

                Reageer


                • #9
                  Ik kreeg gisteren ook weer mijn tweemaandelijkse overzicht. Vandaar ook mijn reactie op dit forum. In deze brief staat vermeld dat als je je verbruik kunt vergelijken met soortgelijke periodes er een duidelijker beeld ontstaat. Maar bij mij staat er bij de soortgelijke periode altijd Nb wat dus betekend niet beschikbaar. Terwijl ik toch al bijna 4 jaar zo'n slimme meter heb. Na telefonisch contact met delta heb ik begrepen dat het oude vertrouwde schattings systeem nog steeds van toepassing is. Een model dat een jaar in zes indicative periodes verdeeld gebaseerd op de laatste jaarafrekening. Delta is wettelijk verplicht iedereen die in het bezit is van een slimme meter een tweemaandelijks overzicht toe te sturen. Deze zou, zoals het bedoeld is, toch uit te lezen moeten zijn en dus gebaseerd op het echte werkelijke verbruik per twee maanden. Welke op zijn beurt dan weer gedigitaliseerd in welke computer taal dan ook naar de afnemers gezonden wordt. Je zou toch zeggen dat dat wel duidelijkheid en inzicht geeft...niet beschikbaar is juist onduidelijk en onoverzichtelijk. Ik hoop ook dat het bij de Delta onmacht is en geen onwil. Je zou kunnen zeggen dat het heeeel moeilijk is deze gegevens te digitaliseren of dat het qua tekort aan peroneel niet te doen is. Je moet er toch niet aan denken dat Delta over de rug van zijn afnemers de overheid te kakken zet.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door r0n
                    Nee, bij Excel denk ik gelijk aan gesloten formaten en aan Microsoft.
                    Niet doen - mijn zoon is geheel OpenSource opgevoed en vraagt zich nog steeds af waarom je Excel niet gewoon kunt beschouwen als formaat. Laten we het er voor wat dat betreft even bij laten
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      @Henkie,

                      Maak je geen gebruik van de DELTA Comfort Wijzer of DELTA Inzicht Standaard?
                      Hiermee kan je makkelijk je werkelijke gebruik inzien. DELTA Inzicht Standaard kan je zelfs gratis aanvragen wanneer je een energiecontract hebt via DELTA Comfort.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Matthijs,

                        Ik maak hier geen gebruik van. Als het zo zou zijn dat ik zelf mijn eigen slimme meter digitaal kan uitlezen zou dat prima zijn. Maar dan nog zou Delta dit voor de afnemer ook moeten kunnen doen, die slimme meter is juist met deze bedoeling gelanceerd. Niet alleen duidelijkheid en overzicht voor afnemers maar ook voor duidelijkheid bij Delta zelf. Al deze slimme meters bij elkaar leveren een enorme bron aan informatie, waar een bedrijf als Delta zijn voordeel mee zou kunnen doen, derhalve doen ze er helemaal niks mee, er word niks opgeslagen. Als ik tussentijd bv een gasbesparende maatregel neem blijft Delta het gemiddelde verbruik per jaar door zes delen gebaseerd op het jaar er voor. Hierdoor kan het zijn dat je lange tijd geen fatsoenlijke vergelijking kan maken, terwijl Delta deze verplichting wettelijk wel heeft. Ik weet dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat en wil er ook niet te veel over zeuren. Maar deze tweemaandelijke overzichten kun je voorlopig beter bij het oudpapier gooien.

                        Reageer


                        • #13
                          A prudent question is one-half of wisdom

                          Reageer


                          • #14
                            Eigenlijk had ik gehoopt dat deze slimme meter mij juist zou ontzorgen. Dat ik zelf niks meer hoef bij te houden. Ik kan nu, ook zonder Delta inzicht, prima alles zelf bijhouden. Daarvoor heb ik ook echt geen slimme meter nodig. Tot nu toe is het dus een slimme meter die gewoon dom gebruikt wordt.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X