Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasdraad legt glavezel aan in buitengebieden en kleine kernen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Glasdraad legt glavezel aan in buitengebieden en kleine kernen

Momenteel wordt er o.a. in Veere aktie gevoerd voor Glasdraad.

Waarom staat Delta nu eigenlijk niet in te kiezen providers?

Delta zelf zegt dat ze ook in de kleine kernen glasvezel gaan aanleggen maar dat kan nog wel even duren.

Ik ben tevreden over Delta coax en wil dus nog geen Fiber.

Maar als je Glasdraad contacteert en vraagt of ook aanleg tot de meterkast mogelijk mis, krijg je als antwoordt dat dat ook € 200,- kost en verplicht (350 ) tot een keuze van een van hun providers binnen 3 jaar.

Waarom sluit Delta zich niet aan bij die Providers?

Omdat Glasdraad een dochter van KPN/APG is.

GlasDraad en Glaspoort (KPN/APG) bundelen de krachten en gaan samenwerken! - GlasDraad
    Laatst bewerkt door driepinter; 2 weken geleden.

Reageer

Delta lijkt van strategie veranderd en gaat de kleine kernen en het buitengebied overslaan, kijk naar her kaartje van glasdraad gemeente veere en het is duidelijk dat enkel de ‘grotere’ dorpen waar delta wel is/gaat aanleggen geen glasdraad komt.

Zelf ben ik blij met de huidige ontwikkelingen en had het eerste vlaggetje in de tuin voor glasdraad, keuze vrijheid qua provider en afscheid nemen van de grootste hobbyclub qua provider zie ik als een positieve ontwikkeling.

Reageer

Heel veel Zeeuwen zijn wel tevreden over Delta en hebben nog steeds coax.
        Zij willen ook hun huidige mailadressen behouden.

Ondanks gmail/outlook etc.

Laat Delta zich daarom maar snel aansluiten bij die groep providers.

Zou Delta niet besparen met het niet zelf moeten aanleggen van Fiber?

Reageer

Op kaartje slaan ze grijpskerke en meliskerke over. Krijg je het idee, dat Delta daar gaat aanleggen.
          Maar ze houden wel info bijeenkomsten ook in westkapelle en koudekerke, die volgens het kaartje ook niet in aanmerking komen.
          Geef ik mijn postcode op, krijg ik de volgende melding:

Uw adres valt niet binnen het aansluitgebied
          Sorry, maar uw postcode huisnummer komt niet voor in ons aansluitbestand. In het gebied waar u woont of werkt staat glasvezel bij ons (nog) niet op de planning of kunnen / mogen wij niet investeren.

Reageer

Zo werkt de campagne van GlasDraad in Veere en op Schouwen-Duiveland: inschrijven, of het blijft bij vlaggetjes | Veere | pzc.nl

Aantal benodigde inschrijvingen :

Schouwen-Duiveland - 7900 x 0,4 = 3160
            Veere - 5000 x 0,4 = 2000

Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

Reageer

Op Schouwen Duiveland worden ook gebieden en dorpen overgeslagen.
              Niemand weet waarom niet....behalve de kreet "......valt buiten het aansluitgebied".....
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Voor Machiel Weezepoel is het een keiharde nee. Zijn dochter Maaike van Heezik twijfelt. Wie glasvezel wil in Veere of op Schouwen-Duiveland, moet nú een keuze maken. En dat is voor veel mensen best lastig. Een veelgestelde vraag: „Waar is Delta in dit hele verhaal?”
                https://www.pzc.nl/schouwen-duivelan...alen~a84fcf91/

https://archive.ph/t2ffa

Reageer

Het is dus wachten op verdere medewerking van Jo-Annes de Bat voor verdere aanleg van glasvezel door Delta in Zeeland.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Het is dus wachten op verdere medewerking van Jo-Annes de Bat voor verdere aanleg van glasvezel door Delta in Zeeland.
                    Die gaat daar niets aan kunnen doen. We moeten mentaal afscheid gaan nemen van 'Delta moet' en 'Delta heeft een morele verplichting.' Delta heeft nul verplichtingen aan nul Zeeuwen. Wel aan hun eigenaren en die zijn inmiddels zoals bekend op de rem gaan staan. Overigens heb ik nog nergens echt bevestigd gezien dat Delta dorpen *niet* meer gaat aanleggen. Wel dat het langer gaat duren. Directeur M. Visser van DFN tegen mij op 19-4-24:
                    Wij willen het liefst overal glasvezel aanleggen maar soms zijn er redenen om dat niet te doen bijvoorbeeld omdat een specifiek gebied te duur is om dat te doen. Echter die situaties kunnen zichzelf ook weer oplossen over tijd dus de ambitie staat, maar de planning is flexibel.
                    En omdat onder druk alles vloeibaar wordt, is het wachten op de onvermijdelijke consolidatie en het tandenknarsend leveren op een netwerk van een ander. Pure gok: KPN en de Glasdochters leggen in de komende jaren aan in plekken waar DFN om welke reden dan ook niet aanlegt en Delta zal genadebrood moeten vreten en (als ze niet al weer verkocht zijn aan Liberty Global of gefuseerd met Odido) gaan leveren over dat netwerk. Persoonlijk zou ik met liefde 200 euro pinnen om KPN netwerk in huis te krijgen. De mensen die nu niet mee doen met de aanleg omdat 'een ander het gratis krijgt,' maken de kans dus groter dat hun hele dorp geen glasvezel krijgt. Bij ons thuis noemen we dat: Alleen aan jezelf denken...
                    Laatst bewerkt door Koeba; 6 dagen geleden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Die gaat daar niets aan kunnen doen. We moeten mentaal afscheid gaan nemen van 'Delta moet' en 'Delta heeft een morele verplichting.' Delta heeft nul verplichtingen aan nul Zeeuwen. Wel aan hun eigenaren en die zijn inmiddels zoals bekend op de rem gaan staan. Overigens heb ik nog nergens echt bevestigd gezien dat Delta dorpen *niet* meer gaat aanleggen. Wel dat het langer gaat duren. Directeur M. Visser van DFN tegen mij op 19-4-24:
                      En omdat onder druk alles vloeibaar wordt, is het wachten op de onvermijdelijke consolidatie en het tandenknarsend leveren op een netwerk van een ander. Pure gok: KPN en de Glasdochters leggen in de komende jaren aan in plekken waar DFN om welke reden dan ook niet aanlegt en Delta zal genadebrood moeten vreten en (als ze niet al weer verkocht zijn aan Liberty Global of gefuseerd met Odido) gaan leveren over dat netwerk. Persoonlijk zou ik met liefde 200 euro pinnen om KPN netwerk in huis te krijgen. De mensen die nu niet mee doen met de aanleg omdat 'een ander het gratis krijgt,' maken de kans dus groter dat hun hele dorp geen glasvezel krijgt. Bij ons thuis noemen we dat: Alleen aan jezelf denken...
                      In een aantal (ook zeeuwse) dorpen én buitengebieden is totáál nog geen glasvezel activiteit. Ook niet van 'onze eigen' provider.
                      Bedroevend om als Delta steeds maar de boot af te houden en bestaande zeeuwse coax-klanten met een kluitje in het riet te sturen.

Wanneer KPN zich hier meldt, aarzel ik geen seconde.
                      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

Reageer

Mailen naar [email protected] levert op:
                        Wij zien dat de werkzaamheden gepland staan voor januari 2026. Dit is wel onder voorbehoud en kan altijd later worden. Zodra de graafwerkzaamheden van start gaan wordt u daarover geïnformeerd.
                        (Dit gaat over aanleg door KPN zelf in Heinkenszand. KPN legt in Borsele de twee grote kernen zelf aan. Gladsraad de rest.) Yaay!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                        X