Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Odido zet vol in op 5G: internet voor thuis, zónder glasvezel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Odido zet vol in op 5G: internet voor thuis, zónder glasvezel

Dat valt dan weer onder FWA (Fixed Wireles Access) en begint per oktober.

http://archive.today/EsBSa

Dat wordt weer een nieuwe fase voor internet toegang.

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Dat valt dan weer onder FWA (Fixed Wireles Access) en begint per oktober.

http://archive.today/EsBSa

Dat wordt weer een nieuwe fase voor internet toegang.
    Ik heb ernstige bedenken bij de uptime.
    k snap ook niet goed waarom men dit doet, dit is alleen voordelig voor mensen die buitenaf wonen, echter is daar het bereik van Odido ook crap.

Het is ook niet nieuw, in gebieden waar odido nog niet zat en er koper lag boden ze al 4G aan via 4G-routers. Het blijven noodverbandjes, glasvezel presteert echt beter.

Reageer

Natuurlijk presteert glasvezel beter. Natuurlijk presteert zelfs de coax van Ziggo over de breedte beter (al is de upload bij FWA 5G vaak hoger0. Alleen denk ik dat binnen het hoofdkantoor van Delta in Schiedam toch heel anders tegen deze ontwikkeling wordt gekeken.

Voor een toch nog wel belangrijk deel van de Nederlanders hoeft dat snelle glasvezel niet. Daarvoor is eigenlijk de snelheid van oude DSL-verbindingen meer dan voldoende. En voor deze groep Nederlanders in FWA wat Oddo gaat aanbieden wel een goed alternatief. En juist in buitengebieden waar geen glasvezel of kabel ligt en nu via brak DSL internet wordt gebruikt is dit een kwalitatieve verbetering. Het riedeltje van crap bereik in buitengebieden is eigenlijk een beetje achterhaald. Je ziet bij 5G in 3,5GHz juist dat de telecomaanbieders juist investeren in meer zendmasten en betere diensten in die gebieden.

Waarom het voor Delta slecht is? De waarde van de nu al aangelegen netwerken in dorpen, dorpskernen en buitengebieden worden minder waard. Er is nu een alternatief voor snel breedband internet in die gebieden. Odido is de eerste. KPN gaat spoedig volgen en daarna naar verwachting ook Vodafone. Dan is glasvezel technisch wel beter maar dit FWA is een alternatief dat voldoende snel internet levert. En heeft nog andere voordelen. Bijvoorbeeld dat je het mee op vakantie kan nemen als het vakantieadres in Nederland is. Ook als de vakantie met camper of caravan wordt ondernomen. Voor Odido is deze manier van internet aanbieden zelfs goedkoper dan toegang kopen tot het toch al voor serviceproviders heel dure netwerk van Delta. Kortom: de echte noodzaak van gebruik van Delta glasvezel wordt minder en dat heeft invloed op de waarde van het netwerk. Zeker omdat Glaspoort KPN als belangrijkste aandeelhouder heeft. En KPN dus in gebieden waar het geen eigen glasvezels gaat aanleggen daar nu voldoende snel internet via FWA gaat aanbieden. Overigens kan je als er Delta wordt geschreven ook de naam Open Dutch Fiber invullen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
        Natuurlijk presteert glasvezel beter. Natuurlijk presteert zelfs de coax van Ziggo over de breedte beter (al is de upload bij FWA 5G vaak hoger0. Alleen denk ik dat binnen het hoofdkantoor van Delta in Schiedam toch heel anders tegen deze ontwikkeling wordt gekeken.

Voor een toch nog wel belangrijk deel van de Nederlanders hoeft dat snelle glasvezel niet. Daarvoor is eigenlijk de snelheid van oude DSL-verbindingen meer dan voldoende. En voor deze groep Nederlanders in FWA wat Oddo gaat aanbieden wel een goed alternatief. En juist in buitengebieden waar geen glasvezel of kabel ligt en nu via brak DSL internet wordt gebruikt is dit een kwalitatieve verbetering. Het riedeltje van crap bereik in buitengebieden is eigenlijk een beetje achterhaald. Je ziet bij 5G in 3,5GHz juist dat de telecomaanbieders juist investeren in meer zendmasten en betere diensten in die gebieden.

Waarom het voor Delta slecht is? De waarde van de nu al aangelegen netwerken in dorpen, dorpskernen en buitengebieden worden minder waard. Er is nu een alternatief voor snel breedband internet in die gebieden. Odido is de eerste. KPN gaat spoedig volgen en daarna naar verwachting ook Vodafone. Dan is glasvezel technisch wel beter maar dit FWA is een alternatief dat voldoende snel internet levert. En heeft nog andere voordelen. Bijvoorbeeld dat je het mee op vakantie kan nemen als het vakantieadres in Nederland is. Ook als de vakantie met camper of caravan wordt ondernomen. Voor Odido is deze manier van internet aanbieden zelfs goedkoper dan toegang kopen tot het toch al voor serviceproviders heel dure netwerk van Delta. Kortom: de echte noodzaak van gebruik van Delta glasvezel wordt minder en dat heeft invloed op de waarde van het netwerk. Zeker omdat Glaspoort KPN als belangrijkste aandeelhouder heeft. En KPN dus in gebieden waar het geen eigen glasvezels gaat aanleggen daar nu voldoende snel internet via FWA gaat aanbieden. Overigens kan je als er Delta wordt geschreven ook de naam Open Dutch Fiber invullen.
        KPN heeft een glasvezelstrategie, ga je nu hier vertellen dat ze daar van af gaan wijken? Ik mijn visie is dat net zo goed geld wegsmijten als COAX en glasvezel naast elkaar onderhouden.
        Je hebt er weer een volledig tak van sport bij die onderhouden moet worden. Dit is mooi voor een hobbyproject, maar de gemiddelde nederlander vindt glasvezel prima.

Daarnaast gaan die netwerken echt wel in elkaar op den duur, waarbij de provider an sich wel blijven. Delta gaat echt wel via KPN leveren op den duur. Nu ook al landelijk sponsor van bepaalde tv-programma's zag ik.

Reageer

Hier staat nog een stukje van Odido hierover :

https://newsroom.odido.nl/klikklaar-...et-voor-thuis/
          Laatst bewerkt door driepinter; 5 Sep 2024, 14:26.

Reageer

Waar zeg ik dat KPN de strategie loslaat? De strategie van KPN is zoveel mogelijk adressen vaan glasvezel te voorzien, In 2026 minimal 80 procent van de adressen. Maar op adresen waar KPN bijvoorbeeld omdat het te duur is moeilijker glasvezel kan aanleggen kan FWA nu het alternatief zijn. Op deze adressen men langzaam DSL gewend in voor hen is FWA dan ook glasvezel maar dan via de lucht.

Wat jij een hoobyproject noemt dat vinden die mensen hetzelfde van jou. Zij denken dat alleen hobbyisten internet met snelheden van 1Gbps of meer nodig hebben. En eigenlijk hebben zij daar een beetje gelijk in. Voor vrijwel geen enkele consument zijn dergelijke snelheden noodzakelijk. En dus is voor deze mensen glasvezel niet echt noodzakelijk. Maar als een abonnement het gelijke geld kost dan kies je automatisch voor het betere netwerk. En laat Odido nu juist aankondigen dat dit nieuwe abonnement goedkoper wordt dan glasvezel.

Overigens, wel programma sponsort Delta? Je bedoelt dat clipje bij Vandaag Insode van dit programma is mede mogelijk gemaakt door. Dat is geen sponsoring dat is gewoon reclamezendtijd. Reclame in een andere vorm. Een reclamespotje van 20 seconden bij dit programma is waarschijnlijk te prijzig en dus is dit de tussenvariant. Het sponsoren van een programma is iets heel anders en kost heel veel meer geld.

Reageer

Hier staat een stukje van Odido hierover :

https://newsroom.odido.nl/klikklaar-...et-voor-thuis/
              Men probeert in het gat te springen van buitenaf-aansluitingen of aansluitingen met maar 1 keuze.
              Zoals gezegd dat deden ze al met 4G, nu met 5G, alleen de SIM is anders en de apparatuur die geleverd wordt.
              Wanneer op jou adres glasvezel aanwezig is dan krijg je echt geen aanbod te zien voor 5G.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jarco Kriek Bekijk bericht
                Waar zeg ik dat KPN de strategie loslaat? De strategie van KPN is zoveel mogelijk adressen vaan glasvezel te voorzien, In 2026 minimal 80 procent van de adressen. Maar op adresen waar KPN bijvoorbeeld omdat het te duur is moeilijker glasvezel kan aanleggen kan FWA nu het alternatief zijn. Op deze adressen men langzaam DSL gewend in voor hen is FWA dan ook glasvezel maar dan via de lucht.

Wat jij een hoobyproject noemt dat vinden die mensen hetzelfde van jou. Zij denken dat alleen hobbyisten internet met snelheden van 1Gbps of meer nodig hebben. En eigenlijk hebben zij daar een beetje gelijk in. Voor vrijwel geen enkele consument zijn dergelijke snelheden noodzakelijk. En dus is voor deze mensen glasvezel niet echt noodzakelijk. Maar als een abonnement het gelijke geld kost dan kies je automatisch voor het betere netwerk. En laat Odido nu juist aankondigen dat dit nieuwe abonnement goedkoper wordt dan glasvezel.

Overigens, wel programma sponsort Delta? Je bedoelt dat clipje bij Vandaag Insode van dit programma is mede mogelijk gemaakt door. Dat is geen sponsoring dat is gewoon reclamezendtijd. Reclame in een andere vorm. Een reclamespotje van 20 seconden bij dit programma is waarschijnlijk te prijzig en dus is dit de tussenvariant. Het sponsoren van een programma is iets heel anders en kost heel veel meer geld.
                Dit soort partijen hebben ooit zelfs de boel ingetrokken. Wel degelijk is dit een stukje financiering.
                Eerder is de Toto als eens opgestapt omdat ze het met de inhoud niet eens waren.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster
                  Én weer een nieuwe fase in het (grotendeels) oeverloze gezwam door de bekende forumleden, die het allebei allemaal zo goed weten..
                  Ik vind dat driepinter en Bor niet vergelijkbaar zijn. De eerste heb ik nog niet kunnen betrappen op gezwam en al helemaal niet oeverloos. ​​​​​​​

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                    Ik vind dat driepinter en Bor niet vergelijkbaar zijn. De eerste heb ik nog niet kunnen betrappen op gezwam en al helemaal niet oeverloos.
                    Wel recht voor zijn raap Koeba geen woord teveel👌

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Duster

Je snapte toch wel dat ik niet driepinter bedoelde, hoop ik...🫢
                      JK en BdW bedoelde ik dus...
                      hola, gelukkig!

Reageer

Wat wat is er oeverloos om iemand een inhoudelijk antwoord te geven?

Reageer

Jarco Kriek je bent een verrijking voor dit forum.
                          Jammer van die vreemde figuren.

Overigens om weer terug te gaan naar het onderwerp is het helemaal geen gek idee van Odido. Telefoons zetten we hier al niet eens meer op wifi maar staan op 5G. Unlimited abonnement (20 gb per dag) en dan verbruik je niet vaak.

Reageer

25 euro voor 300/30 is geen slechte prijs

https://www.odido.nl/shop/internet/p.../klik-en-klaar

Reageer

25 euro voor 300/30 is geen slechte prijs

https://www.odido.nl/shop/internet/p.../klik-en-klaar
                              Mooi voor buitenaf, maar ik zou dit echt niet aanraden in dichtbevolkte gebieden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X