Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
18 miljoen op-dit-hele-kleine-stukje-aarde
Samenvouwen
X
-
Mijn vorige reactie is kennelijk niet door de censuur gekomen en verwijderd, dus daarom nog een poging. Het bereiken van de 18 miljoen inwoners is natuurlijk geenszins iets om ons over te verheugen, het tegendeel. Nederland is klein en overbevolkt dat blijkt uit meerdere problemen waar we nu tegen aan lopen. De woningnood, de stikstofproblematiek, moeilijk te halen klimaatdoelen, een ruimtelijke ordening die al decennia onder grote druk staat, overvolle wegen en steeds schaarser wordende natuur en stilteplekken. En dat is nog maar een greep. Om ons land bewoonbaar te houden voor volgende generaties zal de bevolkingsgroei drastisch moeten worden ingeperkt.Laatst bewerkt door Farmer; 16 Aug 2024, 17:46.
- 2 Likes
-
Oorspronkelijk gepost door Farmer Bekijk berichtOm ons land bewoonbaar te houden voor volgende generaties zal de bevolkingsgroei drastisch moeten worden ingeperkt.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtZonder 'hoe' we dat zouden moeten doen is het helaas enkel stemmingmakerij. Verplichte sterilisatie? Ook graag vertellen wie onze billen gaat vegen als wij oud zijn. Als de bevolkingsgroei blijkbaar minder moet, is het eerlijk om ook te zeggen dat we daarvoor dus niemand mogen laten komen. Korreltje zout.
Ik ga een eind met je mee, maar het probleem van handen aan het bed heeft ook te maken met wie het werk wil doen, hoeveel het opbrengt en ook of er werkelijk handen aan het bed zijn of dat de verpleging heel de dag met administratief werk bezig is om zich te verantwoorden. .
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk berichtEn we moeten ook aan een te dure warmtepomp om van het gas af te komen.
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk berichtZonder 'hoe' we dat zouden moeten doen is het helaas enkel stemmingmakerij. Verplichte sterilisatie? Ook graag vertellen wie onze billen gaat vegen als wij oud zijn. Als de bevolkingsgroei blijkbaar minder moet, is het eerlijk om ook te zeggen dat we daarvoor dus niemand mogen laten komen. Korreltje zout.
- 2 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Farmer Bekijk bericht
Het roepen van verplichte sterilisatie is natuurlijk pas echt stemmingmakerij en gespeend van elke vorm van realisme. Immers een gemiddeld Nederlands gezin bestaat maar uit 2 tot 4 personen. Voor iedereen is duidelijk waar de oorzaak ligt van de explosie groei. En de drogreden wie de billen gaat wassen van de ouderen is natuurlijk helemaal verouderd want dat zou betekenen dat er per definitie geen grenzen kunnen worden gesteld aan welke groei dan ook. In Nederland zijn we een keer uitgebouwd of het nu woningbouw is, industrie, landbouw, infrastructuur enz. enz. Een land als Denemarken telt slechts 6 miljoen inwoners en is qua oppervlakte te vergelijken met Nederland. Daar krijgt men het kennelijk wel voor elkaar om de bevolkingsgroei te beperken zonder dat dat consequenties heeft voor b.v. de zorg.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Farmer Bekijk berichtMijn vorige reactie is kennelijk niet door de censuur gekomen en verwijderd, dus daarom nog een poging. Het bereiken van de 18 miljoen inwoners is natuurlijk geenszins iets om ons over te verheugen, het tegendeel. Nederland is klein en overbevolkt dat blijkt uit meerdere problemen waar we nu tegen aan lopen. De woningnood, de stikstofproblematiek, moeilijk te halen klimaatdoelen, een ruimtelijke ordening die al decennia onder grote druk staat, overvolle wegen en steeds schaarser wordende natuur en stilteplekken. En dat is nog maar een greep. Om ons land bewoonbaar te houden voor volgende generaties zal de bevolkingsgroei drastisch moeten worden ingeperkt.Laatst bewerkt door spectrum; 17 Aug 2024, 11:33.
- 2 Likes
Reageer
-
Ik zie veel antwoorden onder dit topic staan wat er helemaal niks mee te maken heeft.
Ik zeg verbeter de wereld en begin met jezelf.
Maak je niet druk om dingen die je niet kunt veranderen.
En denk niet met hier onder te reageren met gedachtes waar je ook niks aan heb.
- 3 Likes
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk berichtIk zie veel antwoorden onder dit topic staan wat er helemaal niks mee te maken heeft.
Reageer
-
Dat klopt helemaal.
De uitslag van de laatste verkiezingen hebben aangetoond dat de meeste Nederlanders er wel klaar mee zijn.
Het is nu aan het nieuwe kabinet de loodzware taak om de onophoudelijke stroming van gelukszoekers een halt toe te roepen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk berichtIk zie veel antwoorden onder dit topic staan wat er helemaal niks mee te maken heeft.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Farmer Bekijk bericht
Een dergelijke topic starten is vragen om reacties, het behalen van de 18 miljoenste inwoner geeft rationeel gezien geen enkele reden tot jubel gedrag en zeker niet gelet op de grote problemen waar ons land voor staat. En ja, die problemen zijn grotendeels terug te voeren op de bevolkingsdichtheid van ons kleine land.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je antwoordt dat je schrijft
Daar heb ik of een ander geen zeggenschap in of over.
Reageer
-
Soms moet het ook mogelijk zijn om zo'n discussie (rustig en weloverwogen) te kunnen voeren, zonder al te politieke voorkeur duidelijk te maken.
Ik realiseer dat ik 2 dagen te laat ben, maar het is in interessante discussie op zich.
Overpopulatie is natuurlijk niet alleen een probleem in NL, maar over de hele wereld.
En overpopulatie kan je alleen terugbrengen (zonder ziektes/oorlog etc) door beleid aan te passen.
Je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om kinderbijslag af te schaffen, want waarom zou de overheid bevolkings-groei (moeten) blijven subsidiëren.
Of het hebben van een 2de+ iets (bv ook voor autos), zwaarder belasten, en het 1ste van iets minder belasten. Dan belast je (onnodige) luxe, maar niet het broodnodige.
Maar misschien is dit ook weer niet de plek om pub-talk te hebben...
- 2 Likes
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer