Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

PayPal scam

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• PayPal scam

Ben benieuwd of iemand anders hier ook last van heeft.

Ik werd vorige week 2x en deze week weer een aantal keer gebeld door een onbekend mobielnummer.

Wanneer je telefoon opneemt krijg je in het engels maar ook gewoon in het Nederlands een bericht te horen.

" Dit is een geautomatiseerd bericht van PayPal iemand probeert geld van je rekening af te schrijven, toets 1 wanneer akkoord of toets 2 wanneer niet enz. "

Verder volgt dan een heel menu met mogelijke keuze opties.

Waarbij direct actie noodzakelijk is.

Dan probeer je later deze telefoonnummers terug te bellen dan krijg je een wildvreemd iemand aan de lijn die nergens van weet.

Blijkbaar worden er dus mobiele telefoonnummers van willekeurige personen voor deze fraude vorm gebruikt.

Log je in op PayPal dan zie je niks op transacties en/of meldingen.

Bij mij ook 1x geprobeerd
    wachtwoord gelijk aangepast en gemeld bij Paypal

Reageer

Normaal kent Paypal je telefoonnummer niet en ook voor Paypal geldt: die gaan je niet bellen en zeker niet met een keuzemenu.
      Ik heb zelf ook last van telefoonnummers die valide lijken die je dan bellen en dan krijg je een engels bericht oid.
      Het lijkt wel of een hacker nummers heeft van Odido/Delta en deze misbruikt. Ik vermoed ook dat wanneer je al door een keuzemenu gaat je wordt doorgezet naar een ander nummer en de teller begint te lopen.

Reageer

Het beste is om niet te reageren op anonieme of vreemde nummers.
        Mijn 06 is bekend bij de de mensen en instanties die ik ken.
        De anonieme of onbekende bellers worden gelijk weg geklikt.
        En er zal heus wel een levendige handel zijn in mobiele nummers.
        Maar ik dacht dat dat al lang bekend was.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fantamoer Bekijk bericht
          Helaas zijn er ook best instanties die je niet kent die kunnen gaan bellen.
          Zo verwacht ik ook een telefoontje van een externe partij die niet in mijn telefoon staat en waarvan ik het nummer niet weet.

Reageer

Zelf heb ik nog niet zo'n telefoontje gehad en ik zou gelijk "ophangen" zonder op enige toets te klikken, want ik heb geen PayPal

De luitjes zijn er maar weer druk mee: is het niet dat ze interessante beelden van je hebben, dan is het wel dat ze je willen redden van oplichterij! Mag ik even lachen?

Maar blijkbaar hebben ze nog genoeg succes om ermee te blijven doorgaan.

Is de ene truc te bekend, dan verzinnen ze gewoon een volgende en vaak "slimmere" manier.
            De telefoonnummers van familie of vrienden die je op je schermpje ziet kun je ook niet op vertrouwen dat dat daadwerkelijk degene is die je belt.
            Je wordt door jezelf gemaild (wat wel erg simpel te herleiden is naar foute boel)... en nu die oplichterij via de mail minder opbrengt gaan ze over op telefoonberichten.

Dat doet me bedenken dat ik al een tijd niet door Microsoft (op de vaste telefoon, natuurlijk vanuit India ) ben gebeld. Zou het wel goed met ze gaan daar?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Normaal kent Paypal je telefoonnummer niet en ook voor Paypal geldt: die gaan je niet bellen en zeker niet met een keuzemenu.
              Ik heb zelf ook last van telefoonnummers die valide lijken die je dan bellen en dan krijg je een engels bericht oid.
              Het lijkt wel of een hacker nummers heeft van Odido/Delta en deze misbruikt. Ik vermoed ook dat wanneer je al door een keuzemenu gaat je wordt doorgezet naar een ander nummer en de teller begint te lopen.
              Bij PayPal moet je net als bij zoveel andere websites inloggen met een SMS-code.

Dus ja, je nummer is bij veel sites bekend.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fantamoer Bekijk bericht
                Helemaal mee eens is ook al jaren bekend
                Ik zou zeggen nog meer met je mobiel doen dan komt alles goed.
                Ik gebruik die enkel om mee te bellen daar is die voor gemaakt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht

Helemaal mee eens is ook al jaren bekend
                  Ik zou zeggen nog meer met je mobiel doen dan komt alles goed.
                  Ik gebruik die enkel om mee te bellen daar is die voor gemaakt.
                  Het zit er dik in dat ook jij straks je mobiel nodig hebt om in te kunnen loggen op MijnDelta.
                  Laatst bewerkt door driepinter; 26 Jul 2024, 08:25.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Het zit er dik in dat ook jij straks je mobiel nodig hebt om in te kunnen loggen op MijnDelta.
                    Geloof niet dat ze je daar toe kunnen verplichten
                    Ken er genoeg die nog niet eens een mijn delta hebben op internet en die krijgen ook gewoon hun producten

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                    X