Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Groene Zeeuwse stroom

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Groene Zeeuwse stroom

Wellicht ligt het aan mij, maar waarom is Groene Zeeuwse stroom, opgewekt met Zeeuwse wind, marktprijsgevoelig?
    Na de prijs explosie vorig jaar ging ook dit mee. Was Putin ook op invloed op de Zeeuwse lucht?
    En als er een ander lulkoek verhaal komt waarom het duurder 'moet' worden dan kunnen we net zo goed stoppen met deze klucht en het gewoon stroom noemen.

Je zou toch mogen verwachten dat onze Zeeuwse wind waait, ongeacht wat er in het oostblok gebeurdt.

Het is overigens wel nagenoeg een cent duurder dan 'gewone' stroom.

Volgens de laatste brief van Delta is onze stroom ALTIJD 100% groen, Delta Puur Zeeuws zelfs hier opgewekt.

Toch zijn deze prijzen gewoon in dezelfde orde van grote als de andere energie handelaren.

Bram belazerd de kluit.

Het kwam mij ook wat vreemd over, dus ik ben even gaan googlen.

Dit kwam ik o.a. tegen: https://vandebron.nl/blog/waarom-sti...et-de-gasprijs

"De gasprijs bepaalt dus voor het grootste deel de marktprijs. Omdat de gastoevoer afgelopen jaar flink is teruggeschroefd, is de marginale gasprijs hard gestegen. Daardoor stijgt de marktprijs, wat je weer merkt in je energietarieven. Ook als je groene stroom afneemt"

Nu weet ik wel waarom, maar snappen doe ik het nog steeds niet Je wordt dus in feite over links òf over rechts besodemieterd?
    Of zie ik dat verkeerd?

Reageer

Dat idee heb ik dus ook, we worden door Bram het pak in genaaid.
      De groene stroom opgewekt met 100% Zeeuwse duurzame Putinvrije wind word duurder als de gasprijs stijgt? Of de tomatenprijs? of die van gevulde koeken?
      Het wordt tijd dat de energie handel maffia wordt aangepakt.

Dus hoe zit dat nou Delta?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door johd Bekijk bericht
        Dat idee heb ik dus ook, we worden door Bram het pak in genaaid.
        De groene stroom opgewekt met 100% Zeeuwse duurzame Putinvrije wind word duurder als de gasprijs stijgt? Of de tomatenprijs? of die van gevulde koeken?
        Het wordt tijd dat de energie handel maffia wordt aangepakt.

Dus hoe zit dat nou Delta?
        Als er een scheet dwars zit is dat alweer een aanleiding om de prijzen te verhogen.

Reageer

Tsja, onderdeel van Rattenval:
          https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...e-zeeuwse-klei
          "We hebben opgewekte stroom uit Zeeland en vergeet ook niet dat we heel veel Zeeuwse evenementen sponsoren."
          Ten eerste, wat merken we er van? helemaal niets. omdat om onduidelijke reden e.e.a aan gas is gekoppeld. Binnenkort aan de stroopwafel.
          Ten tweede, ik vraag niet om dat Delta gaat sponseren, zorg voor lage kosten. Liefdadigheid doe je maar van je eigen salaris en niet van mijn geld!
          Let op he, ik heb niets tegen Delta, ben al heel mijn leven trouwe klant en betaal op tijd.(nog wel) maar wel tegen de groene leugen.

Reageer

Groene stroom is gewoon een marketing ding maw de term "groene stroom" is gewoon gebakken " Zeeuwse" lucht.
            Er is niemand die een aparte aansluiting heeft waar alleen zgn groene stroom uit komt of filters die groene stroom naar
            de klanten uit kan filteren.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X