Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta Energie past eigenhandig maandbedrag aan

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta Energie past eigenhandig maandbedrag aan

    Ik kwam er vandaag achter dat Delta Energie het maandbedrag dat wij voor gas en electriciteit betalen, eigenhandig heeft gewijzigd (verlaagd).
    Daar zijn we niet zo blij mee, omdat dat bedrag is gebaseerd op wat wij gemiddeld jaarlijks verbruiken (pieken en dalen/zomer). Hebben het dan ook weer teruggezet op het oude bedrag. Wellicht slim om ook even te checken in MijnDelta.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Ik zie dat bij twee man het advies voor het termijnbedrag is verlaagd.

    Dan zijn waarschijnlijk de prijzen weer veranderd :

    https://www.deltaenergie.nl/media/qr...maart-2024.pdf

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Ik kwam er vandaag achter dat Delta Energie het maandbedrag dat wij voor gas en electriciteit betalen, eigenhandig heeft gewijzigd (verlaagd).
      Dit moet toch niet kunnen/mogen....!!??

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Ik kwam er vandaag achter dat Delta Energie het maandbedrag dat wij voor gas en electriciteit betalen, eigenhandig heeft gewijzigd (verlaagd).
        Daar zijn we niet zo blij mee, omdat dat bedrag is gebaseerd op wat wij gemiddeld jaarlijks verbruiken (pieken en dalen/zomer). Hebben het dan ook weer teruggezet op het oude bedrag. Wellicht slim om ook even te checken in MijnDelta.
        Op hun website bij maandbedrag vind ik de volgende tekst:

        Quote
        Momenteel betaal je ons meer dan nodig is. Verlaag je termijnbedrag naar het hierboven genoemde bedrag en betaal precies voor wat je verbruikt. Klik op de onderstaande knop en je termijnbedrag wordt direct aangepast.
        Unquote

        In mijn ogen mogen ze het bedrag niet op eigen houtje wijzigen.
        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

        Reageer


        • #5
          @driepinter...Hoe kun jij van twee man zien dat het verandert is....2 abonnementen?

          @Duster...Nee dat moet zeker niet kunnen...je bepaalt nog altijd zelf of je bij wil betalen of niet.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fantamoer Bekijk bericht
            @driepinter...Hoe kun jij van twee man zien dat het verandert is....2 abonnementen?

            @Duster...Nee dat moet zeker niet kunnen...je bepaalt nog altijd zelf of je bij wil betalen of niet.
            Ik beheer nog naast mijzelf nog voor iemand anders.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Dan zijn waarschijnlijk de prijzen weer veranderd
              Dat kan daar niet mee te maken hebben omdat het bij maandbedragen vaste energieprijzen betreft die voor minimaal 1 jaar zijn afgesloten (contract). Onafhankelijk van een hogere of lagere prijs.
              Daarnaast weet Delta niet wat de hoeveelheid energie is die tot het eind van dit jaar door ons wordt wordt verbruikt. Lager inschatten of op basis van het verbruikt totop heden heeft aan het einde van het jaar vaak een bijbetaling tot gevolg, iets dat wij juist met het door ons ingestelde maandbedrag willen voorkomen (beter teveel betaald dan te weinig).

              Denk dat de eenzijdige wijziging niet in overeenstemming is met de voorwaarden van het energiecontract, maar daar ga ik aankomende week even induiken.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Heb je misschien recent de jaarafrekening ontvangen?
                Daarna moet ik het maandbedrag ook altijd weer aanpassen, omdat ik meestal bewust teveel betaal en dus geld terugkrijg. Delta past na de jaarrekening automatisch het maandag naar beneden aan, waarna ik het weer op het oude niveau instel.
                Eén maand betaal ik dan het verlaagde bedrag en daarna weer het door mijzelf ingestelde bedrag.
                Laatst bewerkt door anomaly; 4 weken geleden. Reden: aanvulling

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
                  Heb je misschien recent de jaarafrekening ontvangen?
                  Neen, die krijgen we altijd aan het eind van elk jaar, ongeacht de tussentijdse vernieuwing van het contract.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X