Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezelnetwerken gaan samen op den duur?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezelnetwerken gaan samen op den duur?

    Tja, ik had het kunnen schrijven, dan had het hier vol gestaan met reacties:
    Ziggo en KPN zeker maar welk glasvezelnetwerk valt af? | Totaal TV

    Dit stukje van Jarco staat welliswaar vol onzekerheden, maar de duiding kan ik zeer waarderen en onderschrijven.
    Overigens staat er niet zo veel meer dan ik hier zo rond maart/april schreef toen T-Mobile werd aangekondigd op het Delta glasvezelnetwerk.
    Hoewel de investeerders van de netwerken (EQT/Stonepeak en KKR/Digital Transformation Capital Partners) niets te maken hebben met de providers op de netwerken, is het toch ergens opvallend dat men gebruik kan en mag maken van elkaars netwerken.

    De netwerken liggen ook niet in elkaars gebied en kunnen elkaar dus versterken door samen te gaan.
    Dat wil nog steeds niet zeggen dat daarmee de providers op het netwerk zelf niet blijven bestaan, sterker nog dat zou niet uit mogen maken, maar daarmee beslaan ze meteen een veel groter gebied.

    Ligt het ergens niet voor de hand dat de providers Delta en Caiway ook gaan leveren via ODF? Wordt T-Mobile op het Delta-netwerk anders niet een te belangrijke speler en concurrent? En is dan het wachten op een samenvoeging van de netwerken of moeten we dat los van elkaar zien?

    We gaan zien wat 2024 gaat brengen.

  • #2
    Ja denk dat het niet zo is maar oke.
    Ik zal als ik jou was eerst eens afvragen waarom ze glasdraad leveren.
    Er zit veel meer aanvast dan enkel die glasdraad.
    Je zal in de toekomst ook niet pc's en laptop's en tablets en mobiele telefoons nodig hebben om je glasdraad optimaal te kunnen gebruiken.
    Daar wordt hier weinig over na gedacht en geschreven.
    Kijk als je een topic maak dat er en 2025 240 miljoen pc's naar de ijzerboer kunnen dan zijn ze wel wakker.
    Is allemaal door een paar spellers op deze aarde gemaakte plannen om in de toekomst uit te werken en veel geld te verdienen.
    Zal ook in de toekomst niet meer simpel zijn om overal cd key voor windows te kopen wordt binnen een paar jaar ook aan banden gelegd.
    Dus zullen wij als normale mensen dus gewoon voor moeten blijven werken om de rijke nog rijker te maken.

    Reageer


    • #3
      Best leuk om de bespiegelingen van/over een aantal analisten te lezen.
      Het kan dus nog steeds écht alle kanten op.
      Als gewone consument hebben we daar totaal geen invloed op.
      Dus eerst maar even afwachten óf en vooral wannéér wel of niet (overal) glasvezel komt en van wié.
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #4
        Vorig jaar precies ongeveer deze tijd hadden we een gelijk soort stukje

        https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...rste-verkocht/

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
          Ja denk dat het niet zo is maar oke.
          Ik zal als ik jou was eerst eens afvragen waarom ze glasdraad leveren.
          Er zit veel meer aanvast dan enkel die glasdraad.
          Je zal in de toekomst ook niet pc's en laptop's en tablets en mobiele telefoons nodig hebben om je glasdraad optimaal te kunnen gebruiken.
          Daar wordt hier weinig over na gedacht en geschreven.
          Kijk als je een topic maak dat er en 2025 240 miljoen pc's naar de ijzerboer kunnen dan zijn ze wel wakker.
          Is allemaal door een paar spellers op deze aarde gemaakte plannen om in de toekomst uit te werken en veel geld te verdienen.
          Zal ook in de toekomst niet meer simpel zijn om overal cd key voor windows te kopen wordt binnen een paar jaar ook aan banden gelegd.
          Dus zullen wij als normale mensen dus gewoon voor moeten blijven werken om de rijke nog rijker te maken.
          Ik ben het oneens. Je kan vooruitgang niet tegenhouden. Casettebandjes kent al bijna niemand meer en een foto wordt nauwelijks nog gemaakt met een losse fotocamera en ontwikkelfilmpje erin.
          KPN leverde 15 jaar terug via een wapperende koperlijn en had Ziggo als grootste concurrent.
          Ik ben er zelf wel blij mee dat hier nu glasvezel ligt en ik kan kiezen uit vele providers. Dat maakt het zeker niet duurder maar eerder goedkoper.
          Ziggo kan ik doordat Caiway hier ook COAX heeft overgenomen niet kiezen. Maar dat is in mijn visie weer een kwestie van tijd. Caiway en Delta gaan echt op termijn COAX volledig afstoten, zeker wanneer het aandeel glasvezel groter kan worden doordat de netwerken in elkaar gaan vloeien. Dat laatste is voor mij een zekerheid.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Vorig jaar precies ongeveer deze tijd hadden we een gelijk soort stukje

            https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo...rste-verkocht/
            Klopt, de kracht van de herhaling wellicht. Daar wordt ook nog zijdelings gesproken over COAX.
            En ook dat blijf ik maar stellig herhalen: Delta en Caiway gaan echt niet vasthouden aan twee netwerken in hetzelfde gebied met dezelfde doeleinden.
            Dat kost veel te veel geld. De COAX gaat op den duur naar Ziggo en in Twente terug naar Ziggo.
            Of als alternatief: COAX gaat gewoon uit en wordt uitgefaseerd.
            Weer upgraden naar DOCSIS4.0 is veel te kostbaar, om de snelheid te leveren die het glasvezellijntje dat er naast ligt prima en zonder problemen al kan leveren. Ik denk niet dat dit nog een goede gezonde businesscase gaat zijn voor Delta.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              Weer upgraden naar DOCSIS4.0 is veel te kostbaar, om de snelheid te leveren die het glasvezellijntje dat er naast ligt prima en zonder problemen al kan leveren. Ik denk niet dat dit nog een goede gezonde businesscase gaat zijn voor Delta.
              Laat ze eerst maar eens zorgen dat het "glasvezellijntje" er naast komt te liggen en al zonder problemen(!) kan leveren.
              Laatst bewerkt door Rinus; 28 Dec 2023, 17:27.
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                Kijk als je een topic maak dat er en 2025 240 miljoen pc's naar de ijzerboer kunnen dan zijn ze wel wakker.
                [Offtopic]
                Dat is alleen voor de Microsoft Windows klanten een probleem, er zijn genoeg alternatieven.
                [/Offtopic]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                  [Offtopic]
                  Dat is alleen voor de Microsoft Windows klanten een probleem, er zijn genoeg alternatieven.
                  [/Offtopic]
                  Heb er nog 30+ oude pc;s staan niemand wil ze ook met linux erop

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht

                    Heb er nog 30+ oude pc;s staan niemand wil ze ook met linux erop
                    Ik heb hier 30 30 jaar oude beeldbuistelevisies staan, geen hond die er op wil blaffen, gek he?
                    Zoals eerder vermeld, dat heet vooruitgang. Velen hebben aan een laptop a 400 euro al voldoende ipv oude PC’s waar geen spel op wil draaien en die niet mobiel is.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                      Heb er nog 30+ oude pc;s staan niemand wil ze ook met linux erop
                      Misschien moet je ze aanbieden, en er niet van uitgaan, dat ze vanzelf verkocht worden.
                      Er zijn veel bedrijven, die uitsluitend PC's met Linux (als voorbeeld) verkopen.
                      Een PC die 15 jaar geleden modern en up-to-date was, kan nu nog makkelijk mee, maar mogelijk niet met Windows.

                      Vergeet niet, dat Linux de meest gebruikte kernel is, Android en ChromeOS zijn tenslotte ook Linux distributies.......

                      Maar we gaan aardig offtopic nu......

                      Reageer


                      • #12
                        Het is vooral een artikeltje op een site, ik lees geen 'inside' informatie uit de bedrijven maar de mogelijkheid van een fusie tussen DFN en ODF zou interessant kunnen zijn. We weten het niet, wij en ook totaaltv kunnen enkel (deels beredeneerd) raden en gokken. 2024 en daarna gaan wel boeiend worden gok ik.

                        Reageer


                        • #13
                          Zeker Koeba, zoals ik al zei het zou zo een glazenbollentopic kunnen zijn.
                          Dat er iets gaat gebeuren is erg logisch. Net zo logisch dat Delta Netwerk en ODF gedroomde fusiepartners zijn.
                          Maar wie weet ook wel twee netwerken die worden ingelijfd door een nieuwe investeerder die beide opkoopt?
                          Erg veel gevolgen zal het niet gaan hebben. De providers op de netwerken zullen aanblijven en niet zo snel verdwijnen, tenzij de samenwerking tussen T-Mobile en Delta een stuk verder zou gaan. Maar volgens mij is daar geen sprake van.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X