Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Durf jij een maand zonder smartphone?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Durf jij een maand zonder smartphone?

    Ik kan het niet meer al 11 jaar zo'n apparaat maar het zou een leuk experiment zijn :

    Offline november: Durf jij een maand zonder smartphone? (bright.nl)

    Laatst bewerkt door driepinter; 16 Oct 2023, 06:39.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Ik kan het niet meer al 11 jaar zo'n apparaat maar het zou een leuk experiment zijn :

    Offline november: Durf jij een maand zonder smartphone? (bright.nl)

    Sinds 3 jaar NFC dus nu ook zelfs mobiel bankieren.

    Nog niet eens geprobeerd maar je kunt nu zelfs geld opnemen bij een geldmaat met je telefoon.
    Vaste nummers worden ook steeds minder gebruikt. Ik ben er alleen maar op bereikbaar. Helemaal zonder kan dus niet.

    Reageer


    • #3
      Ik heb geen vaste telefoon meer. Dus ben ik telefonisch alleen maar bereikbaar op mijn mobiele telefoon. De enige sociaal medium app die ik gebruik is Whatsapp voor contact met elders in de wereld verblijvende familie. De smarthome wordt thuis bediend vanaf de smart telefoon. Betalen met de telefoon doe ik niet. Hoewel ik diverse muziek afspeellijsten heb, op de telefoon gebruik ik die niet. Verder gebruik ik soms diverse apps betreffende astronomie. Internetten m.b.v. de telefoon doe ik zelden, hooguit als GPS gewenst is. Mijn e-mail bekijk en beantwoord ik thuis op de I-Pad of de PC. Het gebeurt me dus niet vaak dat ik onderweg mijn telefoon uit mijn broek- of binnenzak haal.
      Verrassend en verhelderend vond ik de uitspraak van een Nederlandse DJ toen hij in een interview op de radio vertelde dat op de avonden die hij draaide, altijd alle bezoekers hun telefoons bij de ingang moeten inleveren. De reden was niet de angst voor illegale opnamen van beeld en/of geluid, maar het sfeer verhogende effect op zo’n avond: Als telefoons waren toegelaten kwam er nooit de gewenste sfeer omdat iedereen de hele avond op de telefoons zat te koekeloeren en gebeurde er dus niets. Sinds hij zijn telefoon verbod toepaste worden zijn avonden uitermate goed bezocht en veruit als beste avonden gewaardeerd. Bovendien vond hij zelf die avonden ook veel gezelliger dan voor het telefoon verbod, er gebeurde weer wat; mensen maakten contact met elkaar en maakten er weer gezellige avonden van.

      Reageer


      • #4
        Zal niet moeilijk zijn want heb er geen dus succes om het te proberen kan je zeggen je krijg veel rust zondeer dat ding.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
          Zal niet moeilijk zijn want heb er geen dus succes om het te proberen kan je zeggen je krijg veel rust zondeer dat ding.
          Ik peins er niet over. In noodgevallen niet meer bereikbaar.

          Reageer


          • #6
            Er staat in het artikel ook niet geen mobiele telefoon meer.

            Een wegwerp telefoon mag nog steeds, dan ben je nog altijd bereikbaar en kun je nog sms verzenden.

            https://www.bol.com/nl/nl/p/nokia-10...79/#modal_open

            Die dingen kocht ik vroeger bij de kijkshop.
            Laatst bewerkt door driepinter; 15 Oct 2023, 19:50.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
              Zal niet moeilijk zijn want heb er geen dus succes om het te proberen kan je zeggen je krijg veel rust zondeer dat ding.
              Dat is waar. Er is ook een tussen oplossing mogelijk: Toen mijn dochter een aantal jaren geleden de aan/uit knop had leren gebruiken merkte ook zij op dat haar leven een stuk rusatiger was geworden. Ik zet de telefoon nooit uit maar ik kijk er pas op als ik er zin aan heb; vroeger deden we toch ook zonder en dat had ook voordelen en die heeft men dus nog steeds door niet overal ten alle tijden op te reageren. Ik ben wel bereikbaar wil lang niet altijd contact.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Er staat in het artikel ook niet geen mobiele telefoon meer.

                Een wegwerp telefoon mag nog steeds, dan ben je nog altijd bereikbaar en kun je nog sms verzenden.

                https://www.bol.com/nl/nl/p/nokia-10...79/#modal_open

                Die dingen kocht ik vroeger bij de kijkshop.
                Deze werkt nog met 2G, maar dat is snel aan het verdwijnen en dan kan je hem inderdaad weggooien...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht

                  Deze werkt nog met 2G, maar dat is snel aan het verdwijnen en dan kan je hem inderdaad weggooien...
                  Dat verhaal is juist nog tot 1 december 2025.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Dat verhaal is juist nog tot 1 december 2025.
                    Zie het nu, je hebt gelijk!

                    Kreeg een tijdje geleden een brief dat ik snel een nieuwe simkaart moest aanvragen omdat 2g zou verdwijnen, maar blijkbaar niet goed opgelet wanneer precies.
                    Kan hij dus nog even mee.

                    Reageer


                    • #11
                      Op zo’n regenachtige dag als vandaag even terug lezen in het forum. Het zien van dit topic herinnerde mij weer aan het feit dat ik in dit topic nog de aandacht had willen vestigen op wat geschreven werk van Hans Schnitzler. Nou bij deze: Een interessant werkje van zijn hand is het essay “Het digitale proletariaat”. Een ander essay van zijn hand draagt de titel “Kleine filosofie van de digitale onthouding”. Tenslotte wijs ik nog op een zeer boeiend boekje van hem dat de titel draagt “Wij nihilisten – een zoektocht naar de geest van digitalisering”. Beide essays en het boekje houden nauw verband met dit topic en beschrijven de invloed van de digitale technologie op ons als mensen en op hoe wij onze samenleving organiseren. De beschrijving leidt tot verrassende inzichten, hetgeen het lezen zo onderhoudend en vermakelijk maakt.
                      Laatst bewerkt door spunsjketa; 18 Nov 2023, 19:48. Reden: Daverende spelfout corrigeren.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik zou het toch enorm missen. Een dag zonder smartphone vind ik al zwaar.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                          Ik zou het toch enorm missen. Een dag zonder smartphone vind ik al zwaar.
                          Ik werk bij een bedrijf waarbij we sinds december onze smartphone overdag moeten inleveren in een kluisje leggen achter slot en grendel.

                          Voel mij net een klein kind hierdoor, in de pauzes mag je telefoon dan weer uit de kluis.

                          Het lijkt wel of ik weer 45 jaar terug op de middelbare school zit.

                          Reageer


                          • #14
                            Helaas kunnen mijn vrouw en ik niet zonder smartphone want we zijn allebei doof. We kunnen sms-en en Whatsappen voor het nodige contact onderling. Via de doventelefoon-app, ook op onze PC's, kunnen we contact maken met de horende-wereld zoals in dringende zaken de 112. Altijd typen, niet praten, met alles

                            Reageer


                            • #15
                              Probeer alsjeblieft over te schakelen naar een mobiele telefoon en kijk of het werkt, bro. En geniet ook van gratis klingeltonepro-telefoonbeltonen. veel plezier.
                              Klingeltone Pro ist eine Website, die Klingeltöne kostenlos für das Handy. Entdecken Sie unsere umfangreiche Sammlung von Klingeltönen.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X