Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Warmtepomp

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Warmtepomp

Leuke tool om de energiebesparing van je warmtepomp te berekenen :

https://tools.milieucentraal.nl/Warmtepomp

Je kunt dus ook eenvoudig de terugverdientijd berekenen door de aanschafprijs te delen door de energiebesparing.

Er komt een tabel uit :

Kosten €
    Subsidie €
    Besparing in gas m3
    Extra stroomverbruik kWh
    Besparing CO2 uitstoot kg
    Besparing energiekosten €

de technische levensduur is iets van 15 jaar maar de economische levensduur 10 jaar.

De economische levensduur is zeg maar de garantie die je krijgt op onderdelen en reparatie.

Het extra stroomverbruik kan dan voor een deel weer opgevangen worden met zonnepanelen.

Zo kun je dus eenvoudig berekenen of de aanschaf van een warmtepomp wel aantrekkelijk en/of rendabel is.

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    Leuke tool om de energiebesparing van je warmtepomp te berekenen :

https://tools.milieucentraal.nl/Warmtepomp

Je kunt dus ook eenvoudig de terugverdientijd berekenen door de aanschafprijs te delen door de energiebesparing.

Er komt een tabel uit :

Kosten €
    Subsidie €
    Besparing in gas m3
    Extra stroomverbruik kWh
    Besparing CO2 uitstoot kg
    Besparing energiekosten €

de technische levensduur is iets van 15 jaar maar de economische levensduur 10 jaar.

De economische levensduur is zeg maar de garantie die je krijgt op onderdelen en reparatie.

Het extra stroomverbruik kan dan voor een deel weer opgevangen worden met zonnepanelen.

Zo kun je dus eenvoudig berekenen of de aanschaf van een warmtepomp wel aantrekkelijk en/of rendabel is.
    Laat men eerst maar beginnen met een tool die uberhaupt laat zien of het huis geschikt is. 70 tot 80% van de bestaande woningen is totaal ongeschikt vanwege:
    * Onvoldoende isolatie
    * Ontbreken van vloerverwarming
    * Oude radiatoren die niet "even" te vervangen zijn

In die situaties kan beter gekozen worden voor een Airco die ook de luchtvochtigheid reguleert.
    Warmtepompen zijn bovendien veel te duur, investering is er moeilijk uit te halen.
    Warmtepompen zijn een mooi D66-praatje, ze gaan alleen maar werken in nieuwbouwwoningen die overigens door het plaatsen van die dure warmtepompen behoorlijk in prijs zijn gestegen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Laat men eerst maar beginnen met een tool die uberhaupt laat zien of het huis geschikt is. 70 tot 80% van de bestaande woningen is totaal ongeschikt vanwege:
      * Onvoldoende isolatie
      * Ontbreken van vloerverwarming
      * Oude radiatoren die niet "even" te vervangen zijn

In die situaties kan beter gekozen worden voor een Airco die ook de luchtvochtigheid reguleert.
      Warmtepompen zijn bovendien veel te duur, investering is er moeilijk uit te halen.
      Warmtepompen zijn een mooi D66-praatje, ze gaan alleen maar werken in nieuwbouwwoningen die overigens door het plaatsen van die dure warmtepompen behoorlijk in prijs zijn gestegen.
      Een flinke stapel aannames die je zoals gewoonlijk niet onderbouwt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Een flinke stapel aannames die je zoals gewoonlijk niet onderbouwt.
        Volgens mij is een onderbouwing niet nodig. Een beetje warmtepomp kost meer dan € 10.000. Terugverdientijd tussen de 15 en 20 jaar.
        Voor het geschikt zijn van de woningen heb ik al aangegeven wat de meest voorkomende euvels zijn.

Dan noem ik nog niet het verhaal zonnepanelen en de teruglopende terugverdientijd ivm het afschaffen van de salderingsregeling.
        Laatst bewerkt door Bordewolf; 26 Sep 2023, 09:53.

Reageer

Volgens mij is een onderbouwing niet nodig. Een beetje warmtepomp kost meer dan € 10.000. Terugverdientijd tussen de 15 en 20 jaar.
          Voor het geschikt zijn van de woningen heb ik al aangegeven wat de meest voorkomende euvels zijn.

Dan noem ik nog niet het verhaal zonnepanelen en de teruglopende terugverdientijd ivm het afschaffen van de salderingsregeling.
          Deze keer volledig met je eens.

Reageer

De warmtepomp wordt een grote flop. Tevens een teringherrie als iedereen zo ‘ n brom en zoemkast buiten heeft geïnstalleerd.

Reageer

Reageer

Volgens mij is een onderbouwing niet nodig.
                Tsja, dat is ook een manier van denken.

Reageer

Er komen nog meer aannames bij. Maar onderbouwing is niet nodig dus je zult gelijk hebben, toch?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Er komen nog meer aannames bij. Maar onderbouwing is niet nodig dus je zult gelijk hebben, toch?
                    Een goede manier van discussie op een forum is het tegenwerpen van argumenten met eigen argumenten of feiten.
                    Maar ik heb je op de banlist gezet aangezien er niets zinnig uit komt.

Reageer

[QUOTE=Bordewolf;n278279]

Een goede manier van discussie op een forum is het tegenwerpen van argumenten met eigen argumenten of feiten.
                      Maar ik heb je op de banlist gezet aangezien er niets zinnig uit komt.[/Q
                      Wat een flapdrol ben je toch Bor de wolf

Reageer

Wat een schijnheilig gedrag vertoon je weer met jouw grootspraak over hoe het allemaal zou horen op een forum,
                        Als iemand jou terechte vragen stelde naar aanleiding van een uitspraak van jou, zwijg je meestal in alle toonaarden.
                        Dat hoort ook niet Bordewolf, maar toch zit je weer met het belerende vingertje naar anderen te wijzen.

KOTSMISSELIJK. WORDT IK HIERVAN!!

Reageer

Maar ik heb je op de banlist gezet aangezien er niets zinnig uit komt.
                          Ach en wee, pseudo-modje heeft een mening en zet je op zijn banlist. Wat errug! Moet steken als je merkt dat je niemand kunt dwingen je zelfbedachte regeltjes te volgen. En het is zukke lekker weer buiten!
                          Laatst bewerkt door Koeba; 26 Sep 2023, 12:33.

Reageer

Je bent niet de enige op de banlijst van Bordewolf hoor Koeba.
                            Ik sta er ook op, zegt hij.
                            Ik kan uit ervaring vertellen dat het geen last is om op zijn banlijst te staan.

Reageer

Waarom zo een duur ding ik gebruik een multi split airco ongeveer 5000 euro in aanschaf en als je het goed doet met alle onderhoud gaat die zeker 20 jaar mee.

https://www.airconditioning-expert.nl/multi-split-airco

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X