Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Solcon verlaagd de prijzen!

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Solcon verlaagd de prijzen!

    https://www.totaaltv.nl/nieuws/het-k...v-en-internet/

    Mooie verlaging van prijzen. Eindelijk komen er alternatieven. Solcon is een KPN dochter.

  • #2
    Ben vorige week overgestapt van DELTA naar Solcon.
    Je krijgt de FRITZ!Box 7530 AX (Wifi6) (en een Genexis P2110 om aan te sluiten op je FTU) en 2x de Arris VIP5202 als TV ontvanger (Bluetooth zit helaas niet op de afstandsbediening zoals bij KPN). TV is op basis van multicast (eigen VLAN) en niet unicast.

    TV-Streams van de eerste 10 zenders zijn 13Mbit met Dolby Surround 5.1 !
    Fijne is ook, een vast IP adres (helaas geen IPv6).

    Aangezien we ook mobiel hebben van KPN, hebben we ook de keuze uit KPN Compleet (ESPN Compleet of Plus Pakket gratis).
    Laatst bewerkt door twentefut; 22 May 2023, 19:21.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door twentefut Bekijk bericht
      Ben vorige week overgestapt van DELTA naar Solcon.
      Je krijgt de FRITZ!Box 7530 AX (Wifi6) (en een Genexis P2110 om aan te sluiten op je FTU) en 2x de Arris VIP5202 als TV ontvanger (Bluetooth zit helaas niet op de afstandsbediening zoals bij KPN). TV is op basis van multicast (eigen VLAN) en niet unicast.

      TV-Streams van de eerste 10 zenders zijn 13Mbit met Dolby Surround 5.1 !
      Fijne is ook, een vast IP adres (helaas geen IPv6).

      Aangezien we ook mobiel hebben van KPN, hebben we ook de keuze uit KPN Compleet (ESPN Compleet of Plus Pakket gratis).
      En hoe zit het met ESPN UHD of 4K en heb je ook Dolby op andere zenders en hoeveel HD zenders zijn er? De site van Solcon lijkt op dat gebied verouderd? Ipv6 komt pas wanneer Delta Netwerk zo ver is, dan kan ook Solcon dit leveren.

      Dolby is voor mij een hele grote pre, vanaf september mag ik weer overstappen en wanneer Delta dan de zaken qua Dolby en UHD/4K niet op orde heeft en/of niet met een hele goede aanbieding komt lijkt Solcon zo gek nog niet.
      Ergens heb ik een zwak voor Delta, maar men moet nu echt wel een keer over de brug komen.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 22 May 2023, 19:36.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        En hoe zit het met ESPN UHD of 4K en heb je ook Dolby op andere zenders en hoeveel HD zenders zijn er? De site van Solcon lijkt op dat gebied verouderd?

        Dolby is voor mij een hele grote pre, vanaf september mag ik weer overstappen en wanneer Delta dan de zaken qua Dolby en UHD/4K niet op orde heeft lijkt Solcon zo gek nog niet.
        ESPN is in HD (13Mbit), dus geen ESPN UHD. Volgens de website 45 zenders in HD (volgens mij klopt dat ook).
        In de ontvanger kun je ook kiezen voor 4K resolutie, maar ik heb nog geen 4K zenders gezien (alhoewel KPN er ook maar 1 of 2 heeft).

        Eindelijk lopen de tv-streams ook gelijk. Bij DELTA had ik altijd dat ik eerst een melding op mijn telefoon kreeg bij een doelpunt en deze pas daarna op TV zag.
        Nu zie ik het doelpunt op TV en krijg dan ook pas de melding op mijn telefoon ;-).

        Solcon heeft ook een TV app, zoals DELTA met goede beeldkwaliteit. Alleen is deze beschikbaar op Google TV (Chromecast, Android TV) en niet op Apple TV of Samsung TV.

        Ik heb gekozen voor Solcon aangezien ik een dure set van Sonos heb en graag Dolby wil. Ook gezien de bitrates van de TV streams gaven mij de doorslag.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door twentefut Bekijk bericht

          ESPN is in HD (13Mbit), dus geen ESPN UHD. Volgens de website 45 zenders in HD (volgens mij klopt dat ook).
          In de ontvanger kun je ook kiezen voor 4K resolutie, maar ik heb nog geen 4K zenders gezien (alhoewel KPN er ook maar 1 of 2 heeft).

          Eindelijk lopen de tv-streams ook gelijk. Bij DELTA had ik altijd dat ik eerst een melding op mijn telefoon kreeg bij een doelpunt en deze pas daarna op TV zag.
          Nu zie ik het doelpunt op TV en krijg dan ook pas de melding op mijn telefoon ;-).

          Solcon heeft ook een TV app, zoals DELTA met goede beeldkwaliteit. Alleen is deze beschikbaar op Google TV (Chromecast, Android TV) en niet op Apple TV of Samsung TV.
          Dan boogt Solcon op de Wholesale van Delta en koopt bij Delta de zenders in? Ik vind dan het aantal HD zenders wel wat mager in verhouding tot KPN zelf en Delta en geen app voor Samsung is te overkomen, maar wel zeer vreemd.

          Dat de vertraging weg is van 30 seconden dan is dan wel weer een dikke pre!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Dan boogt Solcon op de Wholesale van Delta en koopt bij Delta de zenders in? Ik vind dan het aantal HD zenders wel wat mager in verhouding tot KPN zelf en Delta en geen app voor Samsung is te overkomen, maar wel zeer vreemd.

            Dat de vertraging weg is van 30 seconden dan is dan wel weer een dikke pre!
            Kunt helaas niet alles hebben. Daarom het één met het ander afwegen en je eigen keuze maken.
            Tot nu toe ben ik blij met mijn keuze, en heb "gewoon" 1Gbits internet.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X