Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Giant2000 stelt zich voor

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Giant2000 stelt zich voor

    Misschien zijn er nog oud KPN forumleden hier die mij kennen: ik was tot voor kort het langst zittend lid op het KPN forum maar omdat Delta wel glasvezel aangelegd heeft in mijn straat en KPN niet heb ik de overstap gemaakt.
    Ik hou me voornamelijk bezig met ontvangstmogelijkheden van tv, al heb ik sinds de overstap een internet only abonnement. Dit omdat ik èn een satelliet tuner heb èn ik verknocht ben geraakt aan mijn Chromecast, icm met een VPN abonnement een mooie aanvulling. De KPN tuner werkte overigens prima, maar maakte daar geen gebruik meer van.
    Ik ben eigenlijk niet zo'n tv kijker, behalve sport en films/series dus commerciële zenders interesseren me niet zo veel.

  • #2
    Welkom op dit bruisende forum

    Reageer


    • #3
      Het is te hopen dat je dan net zo tevreden bent of mag worden over Delta Fiber als over KPN.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Het is te hopen dat je dan net zo tevreden bent of mag worden over Delta Fiber als over KPN.
        Tot nu toe geen enkel probleem gehad (sinds november)

        Reageer


        • #5
          Welkom!. Ik ben sinds kort ook weer op DFN-coax en als de aansluiting klaar is op fiber. Daarvoor was ik van 1995 tot ongeveer 2014 Delta-abonnee en daarna tot in 2022 xdsl op het KPN-netwerk. Ik overweeg wel sterk om internet-only te gaan en bijv. NL-Ziet te casten. Alleen dat gare kleine spekgladde afstandsbedieninkje van de Chromecast houdt me nog een beetje tegen. Schiet te makkelijk uit mijn hand...

          Reageer


          • #6
            Koeba

            Die aparte afstandsbediening hoeft dus niet want je kunt je bestaande ook koppelen.

            Instellingen > Afstandsbediening en Accessoires > Afstandsbedieningsknoppen > Instellen > Apparaat toevoegen >
            TV - Soundbar - AV-ontvanger.

            Bij mij werkt hij dus gewoon op de afstandsbediening van mijn Philips TV.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Giant2000 Bekijk bericht
              Misschien zijn er nog oud KPN forumleden hier die mij kennen: ik was tot voor kort het langst zittend lid op het KPN forum maar omdat Delta wel glasvezel aangelegd heeft in mijn straat en KPN niet heb ik de overstap gemaakt.
              Ik hou me voornamelijk bezig met ontvangstmogelijkheden van tv, al heb ik sinds de overstap een internet only abonnement. Dit omdat ik èn een satelliet tuner heb èn ik verknocht ben geraakt aan mijn Chromecast, icm met een VPN abonnement een mooie aanvulling. De KPN tuner werkte overigens prima, maar maakte daar geen gebruik meer van.
              Ik ben eigenlijk niet zo'n tv kijker, behalve sport en films/series dus commerciële zenders interesseren me niet zo veel.
              Welkom op dit schitterende forum!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Koeba

                Die aparte afstandsbediening hoeft dus niet want je kunt je bestaande ook koppelen.

                Instellingen > Afstandsbediening en Accessoires > Afstandsbedieningsknoppen > Instellen > Apparaat toevoegen >
                TV - Soundbar - AV-ontvanger.

                Bij mij werkt hij dus gewoon op de afstandsbediening van mijn Philips TV.
                kerel....ik was heel even extreem blij, maar mijn ab heeft geen bluetooth. Dank, ik zoek verder!
                Laatst bewerkt door Koeba; 13 Jan 2023, 17:24.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                  kerel....ik was heel even extreem blij, maar mijn ab heeft geen bluetooth. Dank, ik zoek verder!
                  Wat voor merk televisie zou je willen koppelen? Via CEC (heeft bij ieder merk weer een ander exotische naam) heb ik mijn googleTV gekoppeld aan een Samsung TV en ik gebruik de kleine afstandbediening echt nooit meer, alles via de Samsung AB.

                  (beetje off-topic dus ook welkom Giant:-)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                    Wat voor merk televisie zou je willen koppelen? Via CEC (heeft bij ieder merk weer een ander exotische naam) heb ik mijn googleTV gekoppeld aan een Samsung TV en ik gebruik de kleine afstandbediening echt nooit meer, alles via de Samsung AB.

                    (beetje off-topic dus ook welkom Giant:-)
                    Sorry giant, ik zit hier gewoon je topic te snaaien: Geen tv, ik heb een Logitech Harmony 650.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Sorry giant, ik zit hier gewoon je topic te snaaien: Geen tv, ik heb een Logitech Harmony 650.
                      Dan nog zou je via je Harmony de TV en googleTV moeten kunnen bedienen, dat is geen functie van je AB maar tussen de TV en googleTV device. Enkel een andere hdmi aangang selecteren op je TV en je zou verder moeten kunnen kijken. Maar is dus afhankelijk van het CEC protocol op de hdmi kabel en of de tv dit ondersteund.

                      Reageer


                      • #12
                        Koeba

                        Bluetooth heb je helemaal niet nodig


                        Je kiest het merk van je tv

                        Bijvoorbeeld : Samsung (of ander merk)


                        Dan kies je de knoppen (ter verificatie) :

                        Volume (op de Logitech AB)

                        Aan/uit (op de Logitech AB)

                        Invoer (op de Logitech AB)
                        Bijgevoegde bestanden
                        Laatst bewerkt door driepinter; 13 Jan 2023, 21:00.

                        Reageer


                        • #13
                          Allereerst welkom op dit forum.
                          Voor wat betreft afstandsbedieningen: Ik heb de Broadlink RM4 Pro; die is relatief goedkoop; nog geen €50,=, en kan de signalen van je afstandsbediening (=AB) leren mochten die gegevens nog niet voorkomen in de database van Broadlink. Is de AB eenmaal bekend/geleerd bij/door jouw Broadlink, kun je die appraten bedienen met de Broadlink app op je mobiele telefoon. Deze Broadlink RM 4 Pro kan ook nog aangestuurd worden met je stem door Amazon Alexa, ik heb geen ervaring met Google Nest.

                          Reageer


                          • #14
                            Bevalt interactieve televisie van Delta goed, Giant?

                            Reageer


                            • #15
                              Grappig Giant2000 . Ik maak juist de omgekeerde beweging. Er is in mijn nieuwe woning wel glas van Delta, al een jaar geleden opgeleverd door de aannemer. Alleen denkt Delta dat het nog niet klaar is.

                              KPN levert wel meteen. Met een gratis tv (Black Friday-aanbieding), IPv6, direct een mailtje met 'dit wordt je ip-adres', een ontvanger die naast iR ook Bluetooth ondersteunt en gewoon een utp-poort waarin ik mijn eigen router kan prikken zodat die meteen het externe ip-adres krijgt. Tot nu toe ben ik dus tevreden.

                              Op het KPN forum moet ik mijn weg nog vinden, de 2FA met SMS is wel erg ouderwets.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X