Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Prijsplafond energie

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Prijsplafond energie

    Ik heb nu begrepen, dat tot bepaalde hoeveelheid gebruik van gas en elektra we de prijs gaan betalen, zoals die in januari 2022 was.
    Wij hebben contract wat a.s. 1 januari afloopt en betaalden dus aanmerkelijk minder dan iemand zonder contract, ook op die peildatum.
    Als ik jaarnota van Delta bekijk, zie ik daar verschillende onderdelen, alleen al bij elektra. Verbruik normaal/dal, vaste kosten, energiebelasting en vermindering energiebelasting, opslag klimaattransitie en btw.
    Leuk om te vergelijken met 1 vaste prijs januari 2022. Dus niet te doen.

    Of heeft iemand een site ontdekt/gevonden waar je wijzer van kan worden ???

  • #2
    Geen idee hoe het precies werkt maar als je even zoekt vind je oa. dit :

    https://www.businessinsider.nl/prijs...rekening-2023/

    Delta per 1 oktober

    € 1,90 per kuub
    € 0,40 per kwh
    Laatst bewerkt door driepinter; 1 Oct 2022, 15:55.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Geen idee hoe het precies werkt maar als je even zoekt vind je oa. dit :

      https://www.businessinsider.nl/prijs...rekening-2023/

      Delta per 1 oktober

      € 1,90 per kuub
      € 0,40 per kwh
      Ik kreeg dit gisteren Driepinter
      Leveringsprijzen
      per 1 november 2022
      DELTA Groene Stroom variabel DELTA Gas variabel
      Vaste leveringskosten per maand € 5,40 € 5,40
      Prijs per kWh Prijs per m³
      Enkeltarief € 0,47636 Gasprofiel 1: € 2,19007
      Dubbeltarief normaal € 0,51361 Gasprofiel 2: € 2,20494
      Dubbeltarief dal € 0,43674
      Laatst bewerkt door koekeroe; 1 Oct 2022, 16:13.

      Reageer


      • #4
        Contract stopt op 22 November


        Over enkele weken loopt uw huidige energiecontract met vaste prijzen af. Natuurlijk heeft ook u gezien dat de energieprijzen al maanden het nieuws beheersen. Deze situatie in de energiemarkt heeft helaas ook grote invloed op uw nieuwe energiecontract.

        Vanwege de hoge prijzen bieden wij momenteel geen contract aan met vaste prijzen. Normaal gesproken is dit vaak de beste optie vanwege de zekerheid die dat biedt over een lange periode. Nu betekent het vooral de zekerheid van een hoge prijs.

        Variabele prijzen
        Uw contract wordt omgezet naar een contract met variabele prijzen. Uw energieprijzen worden dan aangepast aan de marktsituatie. De verwachting is nog altijd dat op een gegeven moment de prijzen gaan dalen. Daar profiteert u dan automatisch van.

        Bovendien kunt u na een forse prijsdaling alsnog een driejarig contract met vaste prijzen afsluiten. Dan heeft u vanaf dat moment weer de zekerheid van lage prijzen voor drie jaar. Zodra die situatie zich voordoet, krijgt u van ons uiteraard bericht. De actuele variabele prijzen vindt u in de tabel hieronder. We passen uw maandelijkse termijnbedrag niet automatisch aan op basis van deze nieuwe prijzen. U kunt uw termijnbedrag wel zelf aanpassen via MijnDELTA, op deltaenergie.nl/mijndelta.

        Reageer


        • #5
          koekeroe
          ​​​​​​​Ik heb de prijzen van :

          https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/...-van-nederland
          Laatst bewerkt door driepinter; 1 Oct 2022, 16:55.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Het was ook niet bedoeld om je te verbeteren ,verre van dat, toevallig dat ik dat gisteren kreeg
            en ook waar ik van stond te kijken ,uw contact verloopt over enkele weken ,terwijl dat er tenminste nog 7 weken zijn 22 November????????

            Reageer


            • #7
              Wie snapt het allemaal nog ?

              https://nos.nl/artikel/2456306-prijs...-uit-te-pakken

              Reageer


              • #8
                Bij mij wordt de meter opgenomen (of geef ik zelf de cijfers door) zo rond 20 januari en de afrekening volgt in maart. Mijn moeder krijgt de afrekening in november.
                Geen idee dus hoe dit voor ons allemaal gaat uitwerken. We gaan het zien.

                Reageer


                • #9
                  Waarom is er voor een ieder niet hetzelfde max. energieplafond?
                  Er gaat nu gesplitst worden in verbruik voor en na eindafrekening ( ergens in het jaar) volgens een rekenmodel.
                  Hoe dat eruit gaat zien, is nog niet vrij gegeven.

                  Krijg je eindafrekening per 1 jan kan je dus maximaal profiteren.
                  Maar als je volgens het rekenmodel in de periode voor je eindafrekening minder dan het rekenmodel gebruikt, wordt er niet overgeheveld.
                  Gebruik je dan in de 2de periode meer dan het rekenmodel moet je wel de normale prijs of contractprijs betalen en wordt er geen rekening gehouden met het verbruik in periode voor de eindafrekening.

                  Dit is toch absurd! Voor een ieder is in deze tijd het verbruik uit te lezen. Delta heeft er de speciale app. voor.
                  En klanten met nog een oude meter, zullen graag de meterstanden per 1 jan 2023 willen aanleveren.

                  Alles valt op te lossen door het verbruik ( voor en na afrekening ) in een jaar bij elkaar op te tellen.


                  Vul je datum in, want ondertussen is er een rekentool gelanceerd: Blijf jij onder het prijsplafond voor energie? Zoek het hier op | RTL Nieuws
                  Laatst bewerkt door Ptrol; 14 Dec 2022, 16:01.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Ptrol Bekijk bericht
                    Vul je datum in, want ondertussen is er een rekentool gelanceerd: Blijf jij onder het prijsplafond voor energie? Zoek het hier op | RTL Nieuws
                    Bedankt Ptrol, daar heb ik (we) tenminste iets aan !
                    Laatst bewerkt door driepinter; 14 Dec 2022, 20:29.

                    Reageer


                    • #11
                      Ligt het aan mij... ik zie op genoemde url geen rekentool.

                      Wel een voorbeeld van een eindafrekening die op 28 april gebeurt, waarbij 647 kuub gas van toepassing zou zijn. Geen idee hoe dat is berekend. Ik zou zeggen 1 januari t/m 28 april = 4 maanden, dus zou gelden 4 / 12 * 1200 = 400. Maar het is dus 647.
                      Maar dan nog is het natuurlijk erg oneerlijk. In de eerste 4 maanden van het jaar verbruik je vooral veel gas, de maanden erna zakt dat verbruik heel erg in.

                      Reageer


                      • #12
                        Hier staat ie: https://www.rtlnieuws.nl/economie/li...-je-verbruiken
                        De link van driepinter is onvolledig.

                        Reageer


                        • #13
                          Dat is toch dezelfde url, dus geen rekentool?

                          Reageer


                          • #14
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: rekentool.jpg
Bekeken: 261
Grootte: 38,8 Kb
ID: 248751 Even naar beneden scrollen tot Wanneer zit jij aan je plafond?

                            Dan vind je het eronder.
                            Laatst bewerkt door Ptrol; 15 Dec 2022, 13:36.

                            Reageer


                            • #15
                              Ah, ik zie het al, de rekentool werd verwijderd door 1 van mijn Firefox extensions (Ghostery of uBlock).

                              En hier wordt duidelijker uitgelegd hoe die rekenmethode werkt, daarin is dus verbruik in winter en zomer verwerkt:

                              https://www.energievergelijk.nl/nieu...onderden-euros
                              Laatst bewerkt door JDN; 15 Dec 2022, 14:52.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X