Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Energietoeslag - Minima weten vaak niet dat ze recht hebben op 800 euro

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Energietoeslag - Minima weten vaak niet dat ze recht hebben op 800 euro

    Onlangs gelezen - denk dat dit toch wel de moeite waard is om toch nog een keer melding van te maken.

    De gas- en energieprijzen stijgen, waardoor mensen met lage inkomens in de financiële problemen komen. Om deze groep te helpen, keert de overheid 800 euro uit aan iedereen die er recht op heeft. Dit heet de energietoeslag. Toch dreigt een grote groep mensen deze bijdrage van het Rijk mis te lopen, omdat er veel onduidelijk is over wie recht heeft op de energietoeslag. In dit artikel leggen we je uit meer uit over het sociaal minimum, voor wie de energietoeslag bedoeld is en waar je het aanvraagt.

    De energietoeslag is bedoeld om mensen met een laag inkomen te helpen bij het betalen van de gas- en elektriciteitsrekening. Het gaat dan om een tegemoetkoming van 800 euro. Je hebt recht op de energietoeslag als je inkomen rond het sociaal minimum ligt. Het maakt daarbij niet uit of je inkomen krijgt vanuit een uitkering, je werk of je pensioen. Mensen met een bijstandsuitkering, IOAW-IOAZ of Bbz-uitkering ontvangen de energietoeslag automatisch.

    Lees meer @ https://www.cnvvakmensen.nl/nieuws/h...ietoeslag-mis/
    Vraag energietoeslag aan @ https://organisaties.overheid.nl/Gemeenten/
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Onlangs gelezen - denk dat dit toch wel de moeite waard is om toch nog een keer melding van te maken.

    De gas- en energieprijzen stijgen, waardoor mensen met lage inkomens in de financiële problemen komen. Om deze groep te helpen, keert de overheid 800 euro uit aan iedereen die er recht op heeft. Dit heet de energietoeslag. Toch dreigt een grote groep mensen deze bijdrage van het Rijk mis te lopen, omdat er veel onduidelijk is over wie recht heeft op de energietoeslag. In dit artikel leggen we je uit meer uit over het sociaal minimum, voor wie de energietoeslag bedoeld is en waar je het aanvraagt.

    De energietoeslag is bedoeld om mensen met een laag inkomen te helpen bij het betalen van de gas- en elektriciteitsrekening. Het gaat dan om een tegemoetkoming van 800 euro. Je hebt recht op de energietoeslag als je inkomen rond het sociaal minimum ligt. Het maakt daarbij niet uit of je inkomen krijgt vanuit een uitkering, je werk of je pensioen. Mensen met een bijstandsuitkering, IOAW-IOAZ of Bbz-uitkering ontvangen de energietoeslag automatisch.

    Lees meer @ https://www.cnvvakmensen.nl/nieuws/h...ietoeslag-mis/
    Vraag energietoeslag aan @ https://organisaties.overheid.nl/Gemeenten/
    Je kunt naar de Gemeente om deze papieren op te halen

    Reageer


    • #3
      Ik wist het ook niet, maar het is blijkbaar verhoogd naar 1300 euro

      https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-%E2%82%AC-800

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Ik wist het ook niet, maar het is blijkbaar verhoogd naar 1300 euro

        https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-%E2%82%AC-800
        Voor mij ook nieuw Driepinter Ik heb verschillende mensen geholpen ,maar die kregen € 800.00

        Reageer


        • #5
          Is in iedere gemeente anders die norm vanwege welke bijstand ze geven schijnt te verschillen per gemeente.

          Hier is het zo je moet je rekening van energie toevoegen voor bewijs
          Laatst bewerkt door _onbekend_2; 14 Jul 2022, 09:55.

          Reageer


          • #6
            heb het ook aangevraagd gemeente kapelle , hier een pdf van de overheid lees het goed weet zeker dat iedere gemeente weer anders is, heb er tot nu toe weinig vertrouwe in zelfs mijn wia loon moest ik doorgeven en je maandelijkse nota`s van delta van de rabobank doorgeven.... succes en LEES HET GOED.
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Soepball Bekijk bericht
              heb het ook aangevraagd gemeente kapelle , hier een pdf van de overheid lees het goed weet zeker dat iedere gemeente weer anders is, heb er tot nu toe weinig vertrouwe in zelfs mijn wia loon moest ik doorgeven en je maandelijkse nota`s van delta van de rabobank doorgeven.... succes en LEES HET GOED.
              Je moet op je eigen Gemeente de papieren ophalen ,en niet deze flauwekul van Internet De toeslag wordt door GR de Bevelanden verstrekt. Ontvangt u een bijstandsuitkering via GR de Bevelanden? Dan ontvangt u de toeslag automatisch. De toeslag wordt in het eerste kwartaal van 2022 verstrekt. Wanneer precies is nog bekend.

              Ontvangt u geen uitkering, maar heeft u een laag inkomen? Dan kunt u de toeslag in het eerste kwartaal 2022 aanvragen. Het is niet mogelijk nu al een aanvraag in te dienen. De landelijke overheid moet de voorwaarden voor de toeslag nog bekend maken. We weten nog niet wanneer dat is. Via de website www.grdebevelanden.nl wordt bekend gemaakt wat de voorwaarden zijn en vanaf wanneer de toeslag kan worden aangevraagd.
              Kerkplein 1, 4421 AA Kapelle
              Postadres


              Postbus 79, 4420 AC Kapelle

              Laatst bewerkt door koekeroe; 14 Jul 2022, 12:55.

              Reageer


              • #8
                hallo zeg flauwekul? had dit online ingevuld via de site van de gemeente je hoeft niks op te halen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Soepball Bekijk bericht
                  hallo zeg flauwekul? had dit online ingevuld via de site van de gemeente je hoeft niks op te halen.
                  Ik wens je veel geluk

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door koekeroe Bekijk bericht

                    Je moet op je eigen Gemeente de papieren ophalen ,en niet deze flauwekul van Internet De toeslag wordt door GR de Bevelanden verstrekt. Ontvangt u een bijstandsuitkering via GR de Bevelanden? Dan ontvangt u de toeslag automatisch. De toeslag wordt in het eerste kwartaal van 2022 verstrekt. Wanneer precies is nog bekend.

                    Ontvangt u geen uitkering, maar heeft u een laag inkomen? Dan kunt u de toeslag in het eerste kwartaal 2022 aanvragen. Het is niet mogelijk nu al een aanvraag in te dienen. De landelijke overheid moet de voorwaarden voor de toeslag nog bekend maken. We weten nog niet wanneer dat is. Via de website www.grdebevelanden.nl wordt bekend gemaakt wat de voorwaarden zijn en vanaf wanneer de toeslag kan worden aangevraagd.
                    Kerkplein 1, 4421 AA Kapelle
                    Postadres


                    Postbus 79, 4420 AC Kapelle

                    Dit is wel erg oud "nieuws". Je kan dit nu helemaal digitaal regelen via de site van grdebevelanden. Als je recht had op die €800 krijg je vanzelf daarna nog €500. Voor iemand die verschillende mensen hebt geholpen met de aanvraag, lijk je overigens slecht op de hoogte van de regeling en hoe het werkt.....

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

                      Dit is wel erg oud "nieuws". Je kan dit nu helemaal digitaal regelen via de site van grdebevelanden. Als je recht had op die €800 krijg je vanzelf daarna nog €500. Voor iemand die verschillende mensen hebt geholpen met de aanvraag, lijk je overigens slecht op de hoogte van de regeling en hoe het werkt.....
                      Ik heb ze met de oude regeling geholpen Jos, toen moest je om papieren naar de gemeente, en dat van die € 500 stond er gisteren pas op van Driepinter,en die mensen hebben nog maar 14 dagen geleden hun € 800,00 gekregen Dus voordat je hier wat neer zet ,zonder dat je iemand geholpen hebt ,denk dan eerst even na Per 1 mei konden die papieren gehaald worden ,op de gemeente ,dan invullen ,en ter beoordeling opsturen naar het adres waar het naar toe moest ,En het waren mensen zonder Internet Jos Mensen van 80 jaar en ouder En de € 500,00 is vanaf Juli 2022 Jos .Dus hoezo slecht op de Hoogte?
                      Groet Koekeroe
                      Laatst bewerkt door koekeroe; 14 Jul 2022, 18:04.

                      Reageer


                      • #12
                        Zijn dus altijd mensen die hier dan weer misbruik van maken :

                        Opgepast: cybercriminelen misbruiken energietoeslag om rekeningen te plunderen | RTL Nieuws

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Zijn dus altijd mensen die hier dan weer misbruik van maken :

                          Opgepast: cybercriminelen misbruiken energietoeslag om rekeningen te plunderen | RTL Nieuws
                          Nee daar wordt in de media voor gewaarschuwd voor deze nieuwe oplichters

                          Reageer


                          • #14
                            ik heb met orionis [Vlissingen ]contact gehad ,en er werd mij vertelt dat degenen die de 800 euro gehad hebben die hoeven niets te doen voor de resterende 500 euro alleen rijst mijn vraag,wanneer,want er word gezegd door orionis dat de 500 euro op het eind van het jaar word gestort.alleen [zeggen ze] weten ze geen datum., raar want de laatste weken van december is 0rionis nagenoeg onbereikbaar. en iedereen kan het goed gebruiken in december. ik hoor ook nergens of iemand op Walcheren [die onder orionis vallen] iets hiervan hebben gehoord of al gestort heb gekregen. ik ben bang dat de 500 euro opgaat in de nieuwe regelingen en regels van het nieuwe jaar, en zo een aantal mensen ernaar kunnen fluiten ,omdat ze overgaan in een andere uitkering of iets meer in januarie gaan verdienen. het is afwachten,want alleen als je dicht bij het vuur [gas] zit heb je het warm.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door kemami Bekijk bericht
                              ik heb met orionis [Vlissingen ]contact gehad ,en er werd mij vertelt dat degenen die de 800 euro gehad hebben die hoeven niets te doen voor de resterende 500 euro alleen rijst mijn vraag,wanneer,want er word gezegd door orionis dat de 500 euro op het eind van het jaar word gestort.alleen [zeggen ze] weten ze geen datum., raar want de laatste weken van december is 0rionis nagenoeg onbereikbaar. en iedereen kan het goed gebruiken in december. ik hoor ook nergens of iemand op Walcheren [die onder orionis vallen] iets hiervan hebben gehoord of al gestort heb gekregen. ik ben bang dat de 500 euro opgaat in de nieuwe regelingen en regels van het nieuwe jaar, en zo een aantal mensen ernaar kunnen fluiten ,omdat ze overgaan in een andere uitkering of iets meer in januarie gaan verdienen. het is afwachten,want alleen als je dicht bij het vuur [gas] zit heb je het warm.
                              Ik heb het zelfde Probleem, de mensen wie ik geholpen heb, Die hebben die € 500,00 ook nog niet gehad , Ik zal eens contact met www.grdebevelanden.nl Opnemen in Zuid beveland

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X