Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

‘Vier is te veel’: Blijven alleen netwerken Ziggo en KPN over?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • ‘Vier is te veel’: Blijven alleen netwerken Ziggo en KPN over?

    Drie? Ik heb er nog niet 1...

    In tienduizenden woningen in Nederland zijn al drie toegangspunten tot een gigabit-netwerk in de meterkast aanwezig. Dit aantal blijft groeien. Is dit in de toekomst houdbaar?

    Meer keuze lijkt goed voor de consument. Zeker in woningen waar naast Ziggo meerdere glasvezelaansluitingen aanwezig zijn kan concurrentie voor lagere abonnementsprijzen zorgen. Kan, maar is dit ook zo? Wellicht in de beginperiode, maar op langere termijn kunnen de vele toegangspunten tot een gigabit-netwerk ook negatieve gevolgen hebben. “Vier is te veel”, zo liet Telecompaper-analist Tim Poulus weten in een marktanalyse van de Nederlandse telecomsector op basis van de cijfers over het eerste kwartaal. Om een netwerk rendabel te kunnen exploiteren is een dekkingsgraad van veertig procent nodig. Dit betekent dat vier op de tien woningen die toegang tot een netwerk hebben dit netwerk daadwerkelijk moeten gebruiken via een actief abonnement voor internet, eventueel aangevuld met tv en vast bellen. Vier keer veertig procent is honderdzestig procent; veel meer dan de honderd procent van de beschikbare adressen in Nederland.

    Mochten er overnames komen, dan is de kans groter dat de investeerders achter Delta Fiber en Open Dutch Fiber een bod op KPN gaan uitbrengen dan andersom.
    https://www.totaaltv.nl/nieuws/vier-...-en-kpn-over-/
    Laatst bewerkt door Koeba; 20 Jun 2022, 11:47.

  • #2
    Heb er al meer over gelezen dan er aansluitingen zijn in de Nederland.
    De eerste 10 jaar zit je nog prima op de coax kabel.
    Of heel Nederland moet ineens nieuwe pc's en of laptops gaan kopen met 2.5 gpbs aansluitingen erop maar dat zie ik ook niet gebeuren.
    Ik lees ook dat er veel problemen zijn met de snelheid.
    Nu hier in het Zeeuwse weet je precies waar ze bezig zijn want 2x in de week is er weer een gasleiding geraakt.
    Vraag me ook af hoeveel de werkelijke kosten zijn om dit allemaal aan te leggen en dat de glasvezelproviders dit nog gaan terug verdienen,

    Reageer


    • #3
      ik heb er 1. en die is gelukkig groen😂🤑

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X