Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bridge mode

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Bridge mode

De overstap naar Delta wilde ik een beetje zogvuldig aanpakken. Dit omdat ik een peperduur Mesh systeem aangeschaft heb en dat ook wil gebruiken
    Er staat duidelijk op de site van Delta dat hun router in bridge mode gezet kan worden zodat ik mijn Orbi router in kan zetten. In eerste instantie krijg ik duds een modem/router van het merk Genexis oid. Ik heb duidelijk gezegd wat ik wilde en toch krijg ik dit apparaat toegestuurd. Die kan dus niet in bridge mode. Modem omruil aangevraagd en wat denk je? Ik krijg een kaal modem. Helemaal zonder router dus laat staan dat ik er een krijg die ik in bridge mode kan zetten. Ik weet niet meer hoe ik het moet uitleggen maar ik wil een modem/router waarvan ik de router in bridge mode kan zetten. That's all. En dat is mogelijk want het staat op de site dat dit dus kan.
    Heeft hier iemand ooi tmee te maken gehad en weet hij/zij misschien om welk apparaat ik dan misschien specifiek kan vragen.
    Dank

Ik denk dat je een Titanium 22 zoekt ipv een Genexis 7840.

Reageer

Is dat ook Genexis? Wat is dit precies? Een modem? Of een modem/router?
      Indien een modem/router kun je die router dan in bridge mode zetten?
      Kan niet zo goed vinden wat dit precies voor een device is.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Taurus61 Bekijk bericht
        In feite is dit een modem/router want hierbij gebruik je meestal een eigen router in bridge mode.

Hybrid-Live-Titanium-RG-Datasheet-v5.0-EN.pdf (genexis.eu)

Hybrid-Live-Titanium-20-Series-Quick-Installation-Guide-v2.0-EN.pdf (genexis.eu)
        Laatst bewerkt door driepinter; 20 Mar 2022, 07:47.

Reageer

Ok bedankt. Ik denk dan dat ik toch dit ding toegestuurd heb gekregen in de plaats voor de 7840 en ik te snel de conclusie getrokken heb dat het een kaal modem was. Straks even goed kijken. Ik ga verhuizen en het Mesh systeem staat nog op de oude lokatie en kan nog niet verhuizen naar de nieuwe lokatie vandaar ik een router wil hebben die ik zelf in bridge kan zetten wanneer dat mij uitkomt. Hopelijk is dit dan toch de juiste. Straks even checken

Reageer

Ok bedankt. Ik denk dan dat ik toch dit ding toegestuurd heb gekregen in de plaats voor de 7840 en ik te snel de conclusie getrokken heb dat het een kaal modem was. Straks even goed kijken. Ik ga verhuizen en het Mesh systeem staat nog op de oude lokatie en kan nog niet verhuizen naar de nieuwe lokatie vandaar ik een router wil hebben die ik zelf in bridge kan zetten wanneer dat mij uitkomt. Hopelijk is dit dan toch de juiste. Straks even checken
            Het modem staat gewoon standaard in brigde. Je knoop daar een mesh-systeem aan of een router om overal in je huis bereik te hebben.
            Een router gebruik je normaliter alleen wanneer je ook vaste aansluitingen wil (bekabeld).

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              Een router gebruik je normaliter alleen wanneer je ook vaste aansluitingen wil (bekabeld).
              Neen hoor, heeft niets met vaste aansluitingen te maken, want daar kun je ook een switch voor gebruiken.
              een router gebruik je
              - als je router voor jou meer mogelijkheden biedt als dat je modem/router dat doet.
              - als je je modem in bridgemode hebt staan
              - als je met een router een betere wifi security kunt instellen (vergeet niet de wifi van het modem/router uit te zetten)
              - als je met een router DHCP security beter kunt instellen (uitzonderingen, lease periodes)
              - als je met je router Wifi6 kunt activeren, waar het met je huidige modem/router niet mogelijk is

Je kunt zelfs meerdere router/modems achter je modem/router plaatsen, waarbij je alleen specifieke router gebruikt.
              Zelf heb ik er twee in gebruik:
              1. Als firewall voor mijn netwerk en web- en mailserver (Draytek)
              2. Voor de voip functionaliteit (Fritzbox)
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Mar 2022, 13:39.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Je kunt zelfs meerdere router/modems achter je modem/router plaatsen, waarbij je alleen specifieke router gebruikt.
                Zelf heb ik er twee in gebruik:
                1. Als firewall voor mijn netwerk en web- en mailserver (Draytek)
                2. Voor de voip functionaliteit (Fritzbox)
                Dus als ik het dan goed begrijp is je configuratie als volgt :

Draytek

DHCP aan
                Wifi aan

FRITZ!box

DHCP uit
                Wifi uit
                Draytek als Gateway
                Draytek aangesloten op de WAN poort van de Fbox.

Laatst bewerkt door driepinter; 20 Mar 2022, 17:21.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Dus al ik het het goed begrijp is je configuratie dan als volgt
                  In grote lijnen is het als volgt:
                  Zeelandnet Sagem modem/router in bridge mode
                  daarachter modem/router Draytek (vast ip) Is netwerk gateway met DHCP + Wifi
                  daarachter modem/router Fritz!box (vast ip, met alleen routergedeelte actief) zonder DHCP en zonder Wifi
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Mar 2022, 17:48.

Reageer

De Genexis Titanium-22 is een half-bridge. Internet (en met nieuwe infra ook IPTV) wordt beschikbaar met een publiek IP op ethernet poort 1. VoIP wordt door de Titanium-22 volledig afgehandeld. Telefoon sluit je dus aan op de TEL 1 poort.

Er wordt dus wel wat gerouteerd, maar verkeer over die poort 1 met je publieke IP mag/moet je met een eigen router routeren. En beveiligen!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht
                      De Genexis Titanium-22 is een half-bridge. Internet
                      Is/was die mixed bridged/routed port(s) niet voor IPTV?

Op de website @ https://genexis.eu/products wordt er geen melding gemaakt van dit model (wellicht kijk ik ergens overheen).

Oude folder uit 2016 @ https://www.google.com/url?sa=t&rct=...qjZbpUBORKAr0N
                      Zie daar dat WLan aansluiting 2,5 Gbit ondersteunt. Hoe krijg ik dat in mijn lokale netwerk (modem/router heeft alleen 4x 1Gbit LAN poorten)?
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 21 Mar 2022, 10:25.

Reageer

Op de website @ https://genexis.eu/products wordt er geen melding gemaakt van dit model (wellicht kijk ik ergens overheen).
                        Onder Legacy Products > Hybrid :

Hybrid | Downloads (genexis.eu)
                        Laatst bewerkt door driepinter; 21 Mar 2022, 17:24.

Reageer

Is/was die mixed bridged/routed port(s) niet voor IPTV?

Oude folder uit 2016 @ https://www.google.com/url?sa=t&rct=...qjZbpUBORKAr0N
                          Zie daar dat WLan aansluiting 2,5 Gbit ondersteunt. Hoe krijg ik dat in mijn lokale netwerk (modem/router heeft alleen 4x 1Gbit LAN poorten)?
                          Waar lees je dat van die 2.5Gbps? Ik neem aan dat je WLAN WiFi 2.4Ghz bedoelt? De door Caiway/Delta geleverde Titanium-22 heeft geen WiFi. Alleen de Titanium-24 en 48 en die is door Caiway/Delta nooit geleverd.

En ja, ethernetpoorten 2 en 3 van de Titanium-22 voeren/voerden IPTV maar dat is nu ook - zegt men, geen ervaring mee, op Ethernet-poort 1 op VLAN100 beschikbaar.

Veel meer info op Delta en Caiway threads op het forum van tweakers.nl.
                          Laatst bewerkt door Eucalypta; 22 Mar 2022, 00:55.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht
                            Waar lees je dat van die 2.5Gbps?
                            Niet - mijn voudt, sorry. Was waarschijnlijk even met wat anders bezig.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X