Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Aanleg glasvezel DELTA en KPN samenwerkingsverband, rol voor gemeente?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Aanleg glasvezel DELTA en KPN samenwerkingsverband, rol voor gemeente?

    Iemand die mij kan uitleggen waarom sommige straten voorzien zijn van zowel KPN als DELTA fysieke glasvezel? Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor elke vorm van concurrentie maar is dit niet enorm duur? Waarom dan wel 1 stoomkabel en 1 coax per huis? Ik zou het daarom handiger vinden als de overheid of gemeente ervoor zorgt dat de partijen samenwerken en dat als er 2 lijnen worden aangelegd men dit in 1 keer doet.

  • #2
    Dat noemen ze een SOK (Samenwerkingsovereenkomst) de Gemeente Vlissingen heeft blijkbaar een SOK met Delta Fiber en KPN waarin afspraken zijn gemaakt over de aanleg.

    Reageer


    • #3
      Heeft Reimerswaal dit ook al ?
      Als ze snel zijn kan het in Rilland al gedeeltelijk uitgevoerd worden !!!!!!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door marein schout Bekijk bericht
        Heeft Reimerswaal dit ook al ?
        Als ze snel zijn kan het in Rilland al gedeeltelijk uitgevoerd worden !!!!!!
        Stuur een mail met deze vraag naar de gemeente : [email protected]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Dat noemen ze een SOK (Samenwerkingsovereenkomst) de Gemeente Vlissingen heeft blijkbaar een SOK met Delta Fiber en KPN waarin afspraken zijn gemaakt over de aanleg.
          waarom is dan waar ik woon in Vlissingen de straat 2x open geweest ??????

          Reageer


          • #6
            Delta legt voorlopig naar appartementen geen glas aan!!!!!
            Daar is KPN wel flink mee bezig😉
            Wij hebben al maanden glasvezel van KPN.
            Netjes naar binnen gebracht via de buitengevel.
            Zelfs de Experiabox moest niet eens vervangen worden. Zo hadden wij niks in huis moeten aanpassen wat utp kabels betreft.
            En, niks meer betalen en GRATIS snelheid verhoging.

            Dat zie ik bij Delta nog niet/nooit/ gebeuren.
            En hier zijn er veel overgestapt naar KPN Glasvezel 😂😉👍

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Dat noemen ze een SOK (Samenwerkingsovereenkomst) de Gemeente Vlissingen heeft blijkbaar een SOK met Delta Fiber en KPN waarin afspraken zijn gemaakt over de aanleg.
              Gebeurt in Vlissingen echt in twee keer.
              Delta is volgens mij klaar met de aanleg van (groene) glasvezelkabel.
              KPN is bezig hun (oranje) glasvezelkabel aan te leggen.
              De straten gaan twee keer open. Mogelijk dus met risico dat bij de KPN werkzaamheden de Delta kabel wordt beschadigd?

              Reageer


              • #8
                Ze zouden natuurlijk wel samen een gat kunnen graven en zelfs hun vezels in 1 buis kunnen leggen maar zowel KPN als Delta, maar ook T-Mobile zien niets in het helpen van de concurrent. Zit ook wel iets in. Ze hebben uitgerekend dat zelf graven nog steeds genoeg oplevert om het interessant te houden voor zichzelf en de aandeelhouders.

                Reageer


                • #9
                  Waarom denk je dat KPN niet samenwerkt met Delta???😂😂
                  KPN beste netwerk dat er is en veel klantvriendelijker ook nog😂😂😂👍

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JDN Bekijk bericht

                    Gebeurt in Vlissingen echt in twee keer.
                    Delta is volgens mij klaar met de aanleg van (groene) glasvezelkabel.
                    KPN is bezig hun (oranje) glasvezelkabel aan te leggen.
                    De straten gaan twee keer open. Mogelijk dus met risico dat bij de KPN werkzaamheden de Delta kabel wordt beschadigd?
                    God laten we het hopen van niet… 🤔 Hier eerste keer Delta glasvezel coax kapot ze waren er dwars doorheen gegaan met t raket.
                    Nu hier KPN in de straat ( wijk ) ik zet m’n stoel buiten als ze zover zijn in de straat.

                    Reageer


                    • #11
                      Vanmorgen beide partijen gelijktijdig in mijn meterkast bezig geweest. Delta kwam m'n glasvezel installeren, en kpn kwam de glasvezel nog maar aansluiten. Voelde toch een bepaalde spanning bij beide partijen. Maar goed, m'n glasvezel van Delta draait lekker, goed vlot en stabiel tot nu toe. Weet alleen niet wat ik nu met m'n oude modem aan moet. Weet iemand waar ik die in kan leveren ??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Gilwest Bekijk bericht
                        Weet alleen niet wat ik nu met m'n oude modem aan moet. Weet iemand waar ik die in kan leveren ??
                        Het oude modem kun je retour sturen aan :

                        https://www.delta.nl/klantenservice/...e/retourneren/
                        Laatst bewerkt door driepinter; 17 Feb 2022, 21:37.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
                          Iemand die mij kan uitleggen waarom sommige straten voorzien zijn van zowel KPN als DELTA fysieke glasvezel?
                          Wellicht in verband met de marktwerking en ter afleiding van het feit dat er tot dan toe weinig viel te kiezen.

                          Oorspronkelijk gepost door docsis Bekijk bericht
                          Begrijp mij niet verkeerd, ik ben voor elke vorm van concurrentie maar is dit niet enorm duur?
                          Daar zou ik me als afnemer niet al te druk over maken.
                          Voor wat ik er van weet, werkt het als volgt: A wil glasvezel aanleggen (per inschrijving) in gemeente G1 en dient een verzoek in. G1 weigert dit of staat het toe. In het laatste geval wordt daar fors voor betaald door A aan G1. Eigenlijk zou je het als een soort verdienmodel kunnen beschouwen.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Feb 2022, 00:41.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Delta heeft het netjes door de gevel gedaan, klein gaatje in het hoekje, bij het modem. KPN wilde een paar weken later, het per se in de meterkast aanleggen. Eerst door het fundament naar de meterput geboord, daarna naar de meterkast, en ja hoor, ook dwars door de hoofdgasleiding. Ik ben best tevreden bij Delta, daar blijf ik dus lekker zitten.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Hallo58 Bekijk bericht
                              Waarom denk je dat KPN niet samenwerkt met Delta?
                              Waarom denkt u dat ze dat wel doen?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X