Delta Fiber heeft momenteel een klein miljoen aangesloten adressen (homes passed) waarop ruim 400k klanten abonnee zijn. Het heeft daarnaast een MVNO op het netwerk van T-Mobile met ruim 50k SIM-kaarten. Dat maakt het aandeel op de mobiele markt vooralsnog insignificant maar de groei is hoog. Op de breedbandmarkt heeft Delta een aandeel van 5,6 procent en dat terwijl het netwerk verre van landelijk dekkend is (slechts ruim 10%). Het is daarmee de nummer vier, achter KPN, Ziggo en T-Mobile.
Met de MVNO is Delta in staat mee te gaan in de trend naar FMC-diensten (vast-mobiele convergentie). Je zou dit als een defensieve zet kunnen betitelen maar op de vastelijnsmarkt wil Delta juist het voortouw nemen. CIF was zijn tijd vooruit door kabelnetwerken al jaren geleden te verglazen en Delta doet er nu een schepje bovenop door er nog eens ruim EUR 2 miljard tegenaan te gooien om een significante dekking en een dito marktaandeel op te bouwen op de markt voor internettoegang. Eind 2025 wil het aan de 2 miljoen lijnen zitten. Bovendien gaat het Ziggo niet langer uit de weg. In fases 1 en 2 (zie boven) was het bedrijf actief in gebied waar Ziggo niet aanwezig is. In fase 3 komt het Ziggo juist wel tegen. Om zich te onderscheiden en om marktaandeel te winnen zet het zwaar in op 1 Gbps als marktstandaard (EUR 65), terwijl de premiumdienst die 8 Gbps levert slechts weinig duurder is (EUR 67,50).
Reden genoeg dus om landelijk te adverteren. Er lopen nu zoveel projecten, dat het logisch is om de televisie op te zoeken om naamsbekendheid op te bouwen.
Met de MVNO is Delta in staat mee te gaan in de trend naar FMC-diensten (vast-mobiele convergentie). Je zou dit als een defensieve zet kunnen betitelen maar op de vastelijnsmarkt wil Delta juist het voortouw nemen. CIF was zijn tijd vooruit door kabelnetwerken al jaren geleden te verglazen en Delta doet er nu een schepje bovenop door er nog eens ruim EUR 2 miljard tegenaan te gooien om een significante dekking en een dito marktaandeel op te bouwen op de markt voor internettoegang. Eind 2025 wil het aan de 2 miljoen lijnen zitten. Bovendien gaat het Ziggo niet langer uit de weg. In fases 1 en 2 (zie boven) was het bedrijf actief in gebied waar Ziggo niet aanwezig is. In fase 3 komt het Ziggo juist wel tegen. Om zich te onderscheiden en om marktaandeel te winnen zet het zwaar in op 1 Gbps als marktstandaard (EUR 65), terwijl de premiumdienst die 8 Gbps levert slechts weinig duurder is (EUR 67,50).
Reden genoeg dus om landelijk te adverteren. Er lopen nu zoveel projecten, dat het logisch is om de televisie op te zoeken om naamsbekendheid op te bouwen.
Reageer