Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ziggo gaat vanaf december IPv6 ondersteunen bij modems in bridgemodus

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ziggo gaat vanaf december IPv6 ondersteunen bij modems in bridgemodus

    Ziggo gaat vanaf december IPv6 ondersteunen bij modems in bridgemodus - Computer - Nieuws - Tweakers


    Hoe is dit eigenlijk bij Delta geregeld, ik heb namelijk nog een epc3212 dus zou het echt niet weten.

    Ik dacht dit namelijk altijd al kon.
    Laatst bewerkt door driepinter; 16 Nov 2021, 21:05.

  • #2
    epc3912 nooit gezien.Ooit gezien bij vrienden/kennissen: epc3212 of epc3925?, de eerste is een modem-only, dus altijd bridge, die doet ipv6. De 2e kan in bridge mode, dan werkt ipv6 ook als het goed is.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door zeegolf Bekijk bericht
      epc3912 nooit gezien.Ooit gezien bij vrienden/kennissen: epc3212 of epc3925?, de eerste is een modem-only, dus altijd bridge, die doet ipv6. De 2e kan in bridge mode, dan werkt ipv6 ook als het goed is.
      Op coax is het Ipv6 en op glasvezel vooralsnog Ipv4. Er wordt gewerkt aam Ipv6.

      Reageer


      • #4
        Er wordt aan zoveel dingen gewerkt. Het is niet meer bij te houden.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
          Er wordt aan zoveel dingen gewerkt. Het is niet meer bij te houden.
          Gelukkig wel!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Op coax is het Ipv6 en op glasvezel vooralsnog Ipv4. Er wordt gewerkt aam Ipv6.
            Twee maanden geleden schreef je dat het niet lang meer zal duren, heb je al meer info?

            (Als Deuntje iets wil loslaten mag dat natuurlijk ook)

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

              Twee maanden geleden schreef je dat het niet lang meer zal duren, heb je al meer info?

              (Als Deuntje iets wil loslaten mag dat natuurlijk ook)
              Ik weet niet beter dan dat men er aan werkt, maat dat dit in stappen moet. Vraag me dus niet in welke fase men zit.
              Ik ben ook wel benieuwd of je via GPON Ipv4 krijgt of 6.

              Reageer


              • #8
                Ah, het is een verkapte truuk van Ziggo om te voorkomen dat in januari veel mensen een eigen modem gaan aanschaffen.

                We bieden IPv6 in Bridge modus dus koop een eigen router maar blijf (vooral) ons modem gebruiken.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Ah, het is een verkapte truuk van Ziggo om te voorkomen dat in januari veel mensen een eigen modem gaan aanschaffen.

                  We bieden IPv6 in Bridge modus dus koop een eigen router maar blijf (vooral) ons modem gebruiken.
                  Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee. Je maakt een duidelijke scheiding tussen het netwerk van de provider en jouw interne netwerk.
                  Als je een modem+router van je provider gebruikt kan deze daarmee ook toegang krijgen tot je thuisnetwerk. Door je eigen router te verzorgen houd je daar zelf controle over.
                  De modemfunctie kun je best in een eigen apparaat stoppen maar dat maakt het apparaat duurder - als je dat gratis van je provider kunt krijgen…


                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                    Er wordt gewerkt aam Ipv6.
                    Raar zeg, zeker alleen bij Delta Glasvezel want op twitter Caiway wordt gemeld dat er geen concrete plannen voor zijn. Dus vraag me af hoe je aan deze info komt.

                    Reageer


                    • #11
                      Bordewolf heeft bronnen waaruit veel hoop wordt geput.
                      De grootste bron lijkt een duim …

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Willem1980 Bekijk bericht

                        Raar zeg, zeker alleen bij Delta Glasvezel want op twitter Caiway wordt gemeld dat er geen concrete plannen voor zijn. Dus vraag me af hoe je aan deze info komt.
                        Wellicht moet jij eerst maar met de bronnen komen ontrent
                        Dat ik zou hebben gezegd dat Dolby er dit jaar zou zijn
                        Dat Caiway na 2022 niet meer bestaat.

                        Ipv6 is Delta mee aan het ontwikkelingen, maar een uitrol gaat niet van de ene op de andere dag, dat geldt ook voor Dolby. Al meer dan eens door mij aangegeven.
                        Laatst bewerkt door Bordewolf; 20 Nov 2021, 16:23.

                        Reageer


                        • #13
                          Ik heb twee weken geleden mijn pfSense firewall geupate naar de nieuwste versie en na de update had ik een IPv6 adres inclusief /64 subnet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Willy0611 Bekijk bericht
                            Ik heb twee weken geleden mijn pfSense firewall geupate naar de nieuwste versie en na de update had ik een IPv6 adres inclusief /64 subnet.
                            Glasvezel of COAX?

                            Reageer


                            • #15
                              Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X