Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Facebook en Edge

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Facebook en Edge

    Sinds enkele dagen werkt Facebook via Microsoft Edge erg traag. Pagina's laden duurt soms minutenlang, evenals filmpjes die met horten en stoten afspelen.
    Cookies verwijderen en alle geïnstalleerde extensies afsluiten helpt niet. Probleem doet zich alleen voor bij Facebook, op geen enkel andere site heb ik problemen.
    Op een andere computer (laptop) doet dit probleem zich niet voor. Op beide computers draait windows 11.
    Op dezelfde computer met Firefox en Chrome werkt alles wel zoals het hoort.
    Herkent iemand dit?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
    Herkent iemand dit?
    Probeer eens @ https://www.pcwebplus.nl/microsoft-e...los-ik-dit-op/

    Het wil ook wel eens helpen om TCP Fast Open in te schakelen
    @ https://nl.theihccforum.com/fix-micr...low-windows-10


    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      CCleaner Professional – Het populairste opschoon- en optimalisatieprogramma voor de pc ter wereld

      Zet die er maar op en daarna status controle draaien je zal zien dat er heel wat zooi in de achtergrond mee draai ook van Edge

      Reageer


      • #4
        Helaas, krijg het niet opgelost. Zoals gezegd, Edge werkt perfect m.u.v. Facebook.
        Overigens, CCleaner gebruik ik al jaren!

        Reageer


        • #5
          Probeer eens te googlen op de term : Edge Facebook slow dan worden er een aantal oplossingen aangedragen.

          Ik las dat je een Adblocker moest disablen op Facebook bv.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Probeer eens te googlen op de term : Edge Facebook slow dan worden er een aantal oplossingen aangedragen.

            Ik las dat je een Adblocker moest disablen op Facebook bv.
            Dan blijft het vreemd, dat een andere browser met dezelfde Adblocker en een andere computer met Edge (en Adblocker) geen problemen geven...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

              Dan blijft het vreemd, dat een andere browser met dezelfde Adblocker en een andere computer met Edge (en Adblocker) geen problemen geven...
              Gebruik je wel DHCP voor je netwerkclients? Zou haast denken dat je op de gewraakte computer een andere DNS server gebruikt dan op die 'andere' computer? Loop je qua versie op beide computers synchroon? Gebruik je op beiden dezelfde AV software?
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 8 Oct 2021, 22:50.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Gebruik je wel DHCP voor je netwerkclients? Zou haast denken dat je op de gewraakte computer een andere DNS server gebruikt dan op die 'andere' computer? Loop je qua versie op beide computers synchroon? Gebruik je op beiden dezelfde AV software?
                DHCP is handmatig ingesteld (Google), wijzigen naar automatisch (zoals op laptop, waar alles wel goed werkt) helpt niet. Op beide systemen draait Windows 11 met actuele versie van Edge.
                Kan binnen Edge de AV software worden gewijdigd?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                  Kan binnen Edge de AV software worden gewijdigd?
                  Het gebruik van AV software gaat buiten browsers om. Je kunt hoogstens (i) de AV software op die computer even uitzetten en kijken of dat snelheidsverbetering oplevert of (ii) evt add on's die je in Edge hebt geïnstalleerd tijdelijk uitzetten. Mocht je Edge in safe mode kunnen opstarten dan is dat ook een optie.

                  Zelf gebruik ik nooit een MS browser. Te eigenzinnig en daardoor onbetrouwbaar (zoals je hebt gemerkt).
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 9 Oct 2021, 21:21.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X