Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Router keuze bij Delta/Caiway melkpak in bridge

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Router keuze bij Delta/Caiway melkpak in bridge

    Mijn buren hebben nog een 2,5Ghz router met een max onbedraad van 100 Mbit.
    Hun abo is 400 Mbit (dat gaat naar 1 Gbps mogelijk).

    Ze willen ook onbedraad deze hoge snelheden kunnen halen, een zeer goed bereik van ca 25 meter richting de achterzijde van de woning en niet te veel betalen.
    Er zijn nog geen apparaten aanwezig dit wifi6 ondersteunen. Een iets oudere laptop etc.
    Ze hebben geen bedrade apparatuur. Dus vraag is ook Mesh aanschaffen of toch nog een router?

    Wat zouden jullie adviseren? Wat zijn de mogelijkheden?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
    Mijn buren hebben nog een 2,5Ghz router met een max onbedraad van 100 Mbit.
    Hun abo is 400 Mbit (dat gaat naar 1 Gbps mogelijk).

    Ze willen ook onbedraad deze hoge snelheden kunnen halen, een zeer goed bereik van ca 25 meter richting de achterzijde van de woning en niet te veel betalen.
    Er zijn nog geen apparaten aanwezig dit wifi6 ondersteunen. Een iets oudere laptop etc.
    Ze hebben geen bedrade apparatuur. Dus vraag is ook Mesh aanschaffen of toch nog een router?

    Wat zouden jullie adviseren? Wat zijn de mogelijkheden?
    Het is niet goedkoop maar ik zou als mesh een tp-link deco m9 plus kiezen.

    En als router een Fritzbox 4060
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 Oct 2021, 22:00.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      Het is niet goedkoop maar ik zou als mesh een tp-link deco m9 plus kiezen.

      En als router een Fritzbox 4060
      Die Deco's wat is het bereik van 1 Deco? Of zit je meteen aan meer vast?
      Het bereik moet minimaal 20 a 25 meten zijn naar het achterperceel (dus niet per se naar boven).

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Die Deco's wat is het bereik van 1 Deco? Of zit je meteen aan meer vast?
        Het bereik moet minimaal 20 a 25 meten zijn naar het achterperceel (dus niet per se naar boven).
        Met een Deco M9 Plus 1-pack behaalt de wifi een bereik tot wel 240 vierkante meter.

        Met een Deco M9 Plus 2-pack behaalt de wifi een bereik tot wel 420 vierkante meter.

        Met een Deco M9 Plus 3-pack behaalt de wifi een bereik tot wel 600 vierkante meter

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

          Het is niet goedkoop maar ik zou als mesh een tp-link deco m9 plus kiezen.

          En als router een Fritzbox 4060
          Interessant product die 4060, ook al is ie er nog niet. Ik houd hem in de gaten!
          In het geval van Bordewolf zou ik denk ik alleen de TP-Link set nemen omdat deze ook de routerfunctie kan vervullen. Met het huidige kabelmodem in bridge moet dat lukken. De verbinding van kabelmodem naar TP-Link basisstation is dan 1 Gbit. De TP-Link set zal deze 1 Gbps over de verschillende apparaten verdelen.
          Met oudere laptops ga je per apparaat nooit 1 Gbps halen via een draadloze verbinding. Maar dat is ook nergens voor nodig op dit moment

          Reageer


          • #6
            netgear-orbi-rbk353-3-pack-multiroom-wifi-6

            wellicht is dit iets. Meer poorten om aan te sluiten. Ik zie alleen het bereik niet van 1 router. Dus hoeveel meter pakt deze?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Die Deco's wat is het bereik van 1 Deco? Of zit je meteen aan meer vast?
              Het bereik moet minimaal 20 a 25 meten zijn naar het achterperceel (dus niet per se naar boven).
              Ik zie ze bij bol,en coolblue duidelijk als uitbreiding staan. Dus eerst zul je een 3 pack moeten kopen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                Het is niet goedkoop maar ik zou als mesh een tp-link deco m9 plus kiezen.

                En als router een Fritzbox 4060
                Di link naar de tp-link brengt me o.a. naar bol en coolblue waar duidelijk staat, dat het een uitbreiding is op een basis set ofwel 3 pack.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                  Mijn buren hebben nog een 2,5Ghz router met een max onbedraad van 100 Mbit
                  Wat voor merk/type is die router?
                  Hoeveel kan/wil men maximaal uitgeven voor een upgrade of uitbreiding?
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Oct 2021, 01:39.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                    Di link naar de tp-link brengt me o.a. naar bol en coolblue waar duidelijk staat, dat het een uitbreiding is op een basis set ofwel 3 pack.
                    Dat staat daar inderdaad maar ik denk dat je ze gewoon per stuk kunt gebruiken net zoals bij de Deco M5 van Delta.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                      netgear-orbi-rbk353-3-pack-multiroom-wifi-6

                      wellicht is dit iets. Meer poorten om aan te sluiten. Ik zie alleen het bereik niet van 1 router. Dus hoeveel meter pakt deze?
                      Ik denk dat 25 meter al een probleem is voor een access point, zeker als het eerst nog een muur door moet en niet buiten hangt. De Deco M9 geeft als theoretisch oppervlakte 240 m2 aan wat dus 15 x 15 meter is in ideale omstandigheden en de deco in het midden hangt.

                      Ik zou altijd kijken of je de Access Points ook bedraad kunt aansluiten en bijvoorbeeld 1 bekabeld kunt aansluiten naar bijvoorbeeld de schuur..

                      Succes!

                      Reageer


                      • #12
                        Ik zit er aan te denken zelf iets aan te schaffen en mijn router naar de buren te doen.
                        De Deco's hebben voor mij als nadeel te weinig poorten. Ik heb de volgende zaken bedraad:
                        * Switch
                        * Acces Point voor de Thermostaat

                        Ik zie nergens een aansluiting waarmee ik de Deco verbind met het modem (ik heb het melkpak dus geen wifi op het modem).
                        Het voordeel van de Netgear is meer aansluitingen om apparatuur rechtstreeks te verbinden. De oplossing is hetzelfde.
                        Ik weet alleen van de Netgear de reikwijdte niet van de wifi. Maar met 3 access point zou het moeten lukken tot in de tuin te komen (eentje in het midden na ca 10 meter) en met eentje op de bovenverdieping.

                        Reageer


                        • #13
                          De Netgear Orbi series hebben als nadeel dat er geen apart wifi kanalen worden gebruikt voor de onderlinge verbindingen tussen de access points. Vooral als het druk is met buren of andere externe invloeden kan dit de doorvoersnelheid behoorlijk beinvloeden.

                          In ieder geval goed kijken welke wifi kanalen er in de buurt al veel worden gebruikt en mijn ervaring met automatisch instellen is 'niet doen'. Hou er ook rekening mee dat je met Wifi 2.4 een stuk verder komt en minder last heb van objecten dan met Wifi6 (maar minder snelheid met wifi 2.4).

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                            Ik weet alleen van de Netgear de reikwijdte niet van de wifi. Maar met 3 access point zou het moeten lukken tot in de tuin te komen (eentje in het midden na ca 10 meter) en met eentje op de bovenverdieping.
                            De reikwijdte van de Orbi 353 WiFi is 300m2.
                            Laatst bewerkt door driepinter; 5 Oct 2021, 11:01.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                              De reikwijdte van de Orbi 353 WiFi is 300m2.
                              Van 1 router of bij installatie van 3 stuks?

                              17 meter omtrek per stuk?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X