Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nextdns AdBlocker in de cloud - vervanger voor piHole/AdGuard

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nextdns AdBlocker in de cloud - vervanger voor piHole/AdGuard

    Een mooie dienstverlening in de cloud die hier de piHole heeft vervangen. Je kunt ook een gratis account aanmaken waarbij de eerste 300k queries gratis zijn (product blijft daarna wel werken maar er wordt niets meer geblockt)

    Hier op de ubiquiti UDM router geïnstalleerd en werkt als de brandweer met veel instelmogelijkheden en overzichten.

    https://nextdns.io/?from=3a2yj8gv




  • #2
    Interessant. Draai hier piHole een jaartje en die voldoet ook prima (onder Ubuntu op een Rpi 4B)
    Wat zijn volgens jou de voordelen t.o.v. piHole?
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 2021-08-28_22-46-59.jpg
Bekeken: 253
Grootte: 134,3 Kb
ID: 200828
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Ik draai ook al paar jaartjes pihole in een docker omgeving en doet prima wat het zou moeten zijn maar next dns gaat nog stapje verder:
      • zeer uitgebreide blokeerlijsten, tracking bescherming en privacy settings, minder werk dit bij te houden
      • secure DNS (nu moet je wel weer nexdns vertrouwen..)
      • werkt ook als je niet thuis bent op verschillende devices
      • voor mij is de router implementatie ideaal, als deze het niet doet heb ik toch geen internet en niet afhankelijk van mijn hobby omgeving waar linux, docker etc draait (en er gaat wel eens wat mis
      Ik ga het eens een tijdje aankijken maar de eerste 24 uur ervaring zijn positief


      Reageer


      • #4
        Dit is een handige tip! Ik ga dat Next DNS proberen als ik klaar ben met het oplossen van problemen met mijn streamer. Bedankt!

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X