Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mijn eerste computer

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mijn eerste computer

    Dit was mijn eerste computer.


    Wat was jouw eerste?
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Het was niet mijn eerste computer maar die heb ik ook nog gehad, je tikte Basic programma's over uit Electron user en zo kwam je aan software.

    En voor de rest gebruikte je tevens Basicode om aan programmatuur te komen.

    Laatst bewerkt door driepinter; 21 Jun 2021, 09:21.

    Reageer


    • #3
      BBC B+64 en B+128
      Halverwege 1985 introduceert Acorn het Model B+, waarmee het totale RAM-geheugen werd vergroot tot 64 KB.
      Het extra RAM-geheugen in het Model B+ toegewezen als twee blokken, een blok van 20 KB dat uitsluitend was bedoeld voor schermweergave (zogenaamde schaduw-RAM) en een blok van 12 KB speciaal 'sideways' RAM geheugen.
      Mijn B+ 128 (eind van 1985) werd geleverd met een extra 64 KB (4×16 KB RAM-banken) voor een totaal van 128 KB RAM geheugen.
      Kocht hem als tweedehandsje bij een school in Londen (had nog nooit van formating gehoord en sprak dat, tot grote hilariteit van de scholieren aldaar uit als formeeting'). Goede ouwe tijd...
      Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: product-77661.jpg Bekeken: 0 Grootte: 80,3 Kb ID: 195917
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 24 Jun 2021, 14:02.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X