Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Thunderbird en ongewenste of spamberichten.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Thunderbird en ongewenste of spamberichten.

    https://support.mozilla.org/nl/kb/th...-spamberichten

    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 15DCB47A-1CF7-4E38-BCC8-A9E9DED1A90B.png
Bekeken: 830
Grootte: 22,0 Kb
ID: 191025

  • #2
    Een vergelijkbare functie heeft Outlook ook :

    Overzicht van het filter voor ongewenste e-mail - Outlook (microsoft.com)

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Mijn vrouw heeft een @live.nl account ze heeft eigenlijk nooit spam of dit nu ligt aan het weinig gebruiken dat weet ik niet, ik heb mij er eigenlijk nooit zo uitgebreid in verdiept.

      Ik gebruik office en daar zit Outlook bij, het is wel een goed programma, ik hoor het wel meer.

      Gebruik zelf al lang thunderbird en vindt het een prettig programma ik krijg wel spam maar dat staat dan direct in de map ''Ongewenst'' eenmaal als ongewenst gemarkeerd dan onthoudt thunderbird dit, zeer handig naar mijn mening.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
        Gebruik zelf al lang thunderbird en vindt het een prettig programma ik krijg wel spam maar dat staat dan direct in de map ''Ongewenst'' eenmaal als ongewenst gemarkeerd dan onthoudt thunderbird dit, zeer handig naar mijn mening.
        Thunderbird is gewoon een goed programma, maar er zijn een paar nadelen.
        Wanneer in de header te veel geadresseerden staan dan markeert Thunderbird deze ongevraagd als spam.
        Wanneer een provider in het onderwerp [spam] zet, dan is het ook niet te stoppen.
        Heb je een keer per ongeluk een bericht als spam gemarkeerd, dan kan het lan duren voordat Thunderbird het weer afgeleerd heeft.
        Dit neemt niet weg, dat ik al (bijna?) 20 jaar een tevrede gebruiker ben van Thunderbird (nog onder W98).

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
          Thunderbird is gewoon een goed programma, maar er zijn een paar nadelen.
          Wanneer in de header te veel geadresseerden staan dan markeert Thunderbird deze ongevraagd als spam.
          Wanneer een provider in het onderwerp [spam] zet, dan is het ook niet te stoppen.
          Heb je een keer per ongeluk een bericht als spam gemarkeerd, dan kan het lan duren voordat Thunderbird het weer afgeleerd heeft.
          Dit neemt niet weg, dat ik al (bijna?) 20 jaar een tevrede gebruiker ben van Thunderbird (nog onder W98).
          Thunderbird kan inderdaad weleens ''hardleers'' wezen, om het zo uit te drukken.

          Gebruik je de laatste versie Thunderbird 78.7.1 ?

          Reageer


          • #6
            Nee, ik gebruik 68.10.0 (64-bits), nieuwer is er niet voor mijn systeem.
            Boven de 70.x moet ik op systeem niveau ingrijpen, dus blijf ik bij hetgeen standaard voor mijn systeem beschikbaar is (als .deb file).

            Reageer


            • #7
              Houd er altijd rekening mee dat Outlook in principe een 'domme' client is van een MS Exchange server. Alleen als je het programma gebruikt icm die MS Exchange server zul je de beschreven voordelen ten volle kunnen benutten omdat de server de voordeur van je mailbox is en niet Outlook zelf.

              Outlook gebruiken als zelfstandig mailprogramma (dus zonder MS Exchange server) levert zeker een hoop nuttige functionaliteit op, maar zeker mbt anti-spam werkt het programma maar op halve kracht. Gelukkig heb je daar dan wel de diverse lokale AV- en antispamprogramma's voor maar in zulks geval haal je eerst dat soort emails binnen en worden ze daarna pas gevalideerd (wat je in combinatie met een MS Exchange server veel minder zult hebben).

              Zeelandnet werkt niet met MS Exchange servers. Dat zegt verder niets over de betrouwbaarheid van haar mailservice (respect) maar ik denk dat het belangrijk is om daarvan op de hoogte te zijn indien je besluit te werken met een stand-alone versie (dus zonder MS Exchange of Office365 account) van Outlook.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 20 Feb 2021, 12:21.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X